Katri Ojala johtavaksi asiantuntijaksi Akavaan

Oikeustieteen maisteri Katri Ojala on valittu johtavaksi asiantuntijaksi pääasiallisina vastuualueinaan lakisääteinen sosiaaliturva ja sosiaalivakuutus. Tehtävä kuuluu Akavassa vaikuttamisen toimintoon.

Katri Ojala on työskennellyt pääasiassa työeläkealalla. Tällä hetkellä hän on työeläkevakuutusyhtiö Elossa kehityspäällikkönä. Siinä tehtävässä hän on toiminut Elon ylimmän johdon tukena yhtiöhallinnossa, strategisessa suunnittelussa ja eläkepoliittisessa päätöksenteossa.

– Tehtävä antaa minulle mielenkiintoisen mahdollisuuden nähdä sosiaalivakuutusta itselleni uudesta näkökulmasta ja oppia uutta. Työeläkejärjestelmän ja työeläkeyhtiön toiminnan tuntemus antavat tähän hyvän pohjan, sanoo Ojala.

Katri Ojala aloittaa Akavassa 1. huhtikuuta.

Lisätiedot:

johtaja Pekka Piispanen, puhelin 040 544 0302

Korkeakoulutetut aikovat sijoittaa myös vuonna 2019 - Danske Bankin ja Akavan yhteistyö avaa sadoille tuhansille edullisemmat sijoituspalvelut15.1.2019 08:10Tiedote

Danske Bank laajentaa yhteistyötä akavalaisten liittojen kanssa sijoituspalveluihin. Yhteistyö avaa sadoille tuhansille suomalaisille helpon ja edullisen tavan sijoittaa riippumatta siitä minkä pankin asiakkaita he ovat. Korkeakoulutetuista sijoittaa suurempi osa kuin kaikista suomalaisista. Aktiivisuus jatkuu myös vuonna 2019, kertoo tuore kyselytutkimus.

Palkansaajakeskusjärjestöt: Katowicessa sovitut ilmastonmuutoksen hillinnän ja sopeutumisen pelisäännöt rakentavat oikeudenmukaista siirtymää17.12.2018 12:01Tiedote

Palkansaajakeskusjärjestöt pitävät hyvänä YK:n ilmastokokouksessa Katowicessa saavutettua sopua Pariisin sopimuksen pelisäännöiksi, vaikka päästövähennysten kirittämiseen on vielä tämänkin sopimuksen jälkeen palattava. Kokouksessa sovittiin Pariisin ilmastosopimuksen sääntökirjasta, jossa määritellään pelisäännöt kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiselle ja sen seurannalle sekä raportoinnille.

Akava: Työttömänä opiskelu helpottuu – työttömyysturvalain muutos tervetullut10.12.2018 10:07Tiedote

Akava on erittäin tyytyväinen eduskunnan hyväksymään lainmuutokseen, jolla helpotetaan työttömänä opiskelua. Työttömyysturvalain muutoksen jälkeen työtön voi opiskella lyhytkestoisia opintoja nykyistä vapaammin. Näiden enintään kuuden kuukauden mittaisten opintojen on oltava ammatillisia valmiuksia tai yrittäjyyden edellytyksiä parantavia. Opiskelu ei kuitenkaan siirrä työnhakijaa syrjään työmarkkinoilta, vaan hänen on opintojen ohessa haettava töitä ja otettava vastaan työtä normaaliin tapaan. Hänellä on kuitenkin enemmän valinnanvapautta opintojen suhteen.