Katri Ojala johtavaksi asiantuntijaksi Akavaan

Oikeustieteen maisteri Katri Ojala on valittu johtavaksi asiantuntijaksi pääasiallisina vastuualueinaan lakisääteinen sosiaaliturva ja sosiaalivakuutus. Tehtävä kuuluu Akavassa vaikuttamisen toimintoon.

Katri Ojala on työskennellyt pääasiassa työeläkealalla. Tällä hetkellä hän on työeläkevakuutusyhtiö Elossa kehityspäällikkönä. Siinä tehtävässä hän on toiminut Elon ylimmän johdon tukena yhtiöhallinnossa, strategisessa suunnittelussa ja eläkepoliittisessa päätöksenteossa.

– Tehtävä antaa minulle mielenkiintoisen mahdollisuuden nähdä sosiaalivakuutusta itselleni uudesta näkökulmasta ja oppia uutta. Työeläkejärjestelmän ja työeläkeyhtiön toiminnan tuntemus antavat tähän hyvän pohjan, sanoo Ojala.

Katri Ojala aloittaa Akavassa 1. huhtikuuta.

Lisätiedot:

johtaja Pekka Piispanen, puhelin 040 544 0302

Rautatieläisenkatu 6

Korkeakoulutettujen työttömien määrän lasku nopeaa, alueelliset vaihtelut merkittäviä1.2.2018 13:51Tiedote

Akavan tuore työttömyyskatsaus osoittaa, että korkeakoulutettujen työttömien määrä vähenee nopeasti kaikilla akavalaisilla koulutusaloilla. Korkeakoulutettuja työttömiä oli joulukuun 2017 lopussa yhteensä 41 171, eli 18 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Akava painottaa työvoimapalvelujen resurssoinnin tärkeyttä: kasvupalvelu-uudistuksen yhteydessä on tärkeää varmistaa, että kaikkialla Suomessa on saatavilla riittävät ja laadukkaat työvoimapalvelut korkeakoulutetuille. Ennen kaikkea työttömyyttä on torjuttava nykyistä ponnekkaammin kehittämällä osaamista työssä ollessa.

Työllisyyden kasvu luo positiivisen kierteen taloudessa31.1.2018 11:00Tiedote

Tulo- ja kustannuskehityksen selvitystoimikunnan (Tukuseto) tuore palkanmuodostuksen seurantaraportti kertoo, että palkansaajien yhteenlaskettu ostovoima kasvoi noin 1,8 prosenttia vuonna 2017, mikä oli ennakoitua huomattavasti parempi kasvu. Palkansaajien yhteenlasketussa ostovoimassa otetaan huomioon työllisten palkansaajien palkan ostovoiman muutoksen lisäksi työllisyyden kehitys. Ostovoimaa tukivat työllisyyden kasvu ja kilpailukykysopimukseen liittyneet veronkevennykset, ja sitä heikensivät inflaation nopeutuminen, työntekijän sosiaaliturvamaksujen nousu sekä julkisen sektorin lomarahojen leikkaus.