Kauno- ja tietokirjallisuuden Finlandia-voittajat ovat pian kuunneltavissa myös äänikirjoina

Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Juha Hurmeen Niemi-romaani sekä tietokirjallisuuden Finlandia-voittaja Riitta Kylänpään Pentti Linkola – ihminen ja legenda -elämäkerta julkaistaan äänikirjoina joulukuussa. Kirjojen kustantajat Teos ja Siltala tuottavat ja julkaisevat äänikirjat yhteistyössä kirjapalvelu Storytelin kanssa.

”Juha Hurmeen Finlandia-voittaja sopii mielestäni aivan erityisen hyvin äänikirjaksi. Sen rytmi ja puheenomainen kerronta toimivat loistavasti tässä formaatissa”, Kustannusosakeyhtiö Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen kertoo.

Kulttuurihistoriallinen Niemi kuullaan äänikirjana näyttelijä Tomi Alatalon lukemana. Tieto-Finlandia-palkitun ympäristöfilosofi Pentti Linkolan elämäkerran lukee äänikirjaksi näyttelijä Pertti Koivula.

Äänikirjat julkaistaan perjantaina 22. joulukuuta, jolloin ne ovat kuunneltavissa Storytel-kirjapalvelussa ja Elisa Kirjassa.

Storytel Finland Oy
maajohtaja Mari Wärri
mari.warri@storytel.com

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jonka ruotsalaiset Jonas Tellander ja Jon Hauksson perustivat vuonna 2005. Yritys toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Ruotsin, Norjan, Tanskan, Hollannin, Puolan, Venäjä, Espanjan ja Intian markkinoilla. Suomessa Storytel aloitti toimintansa keväällä 2016.