Kempower vauhdittaa Romanian sähköautojen latausinfran kasvua toimittamalla latureita 14 uudelle huoltoasemalle

Kempowerin lataustehoyksiköt asennetaan 14 uudelle huoltoasemalle Romaniassa maan sähköautojen latausinfran parantamiseksi. Jokainen Kempowerin lataustehoyksikkö varustetaan kolmella Kempowerin lataussatelliitilla. Romania pyrkii vähentämään hiilidioksidipäästöjä liikenteessä ja saavuttamaan nollapäästöt vuoteen 2050 mennessä.

ROMANIA - Kempower on aloittanut yhteistyön TSG:n ja energiayhtiö MOL Groupin kanssa asentaakseen sähköautojen pikalatauslaitteita 14 uudelle huoltoasemalle Romaniassa. TSG on yksi Euroopan johtavia liikenteen teknisten palvelujen tarjoajia. Laturit sijoitetaan Romanian A1- ja A2-moottoriteiden varrelle, ja tavoitteena on parantaa maan sähköautojen latausinfraa.

Romania on yksi monista Euroopan unionin maista, jotka ovat sitoutuneet saavuttamaan nollapäästöt vuoteen 2050 mennessä. Merkittävä osa tätä tavoitetta on Romanian hiilidioksidipäästöjen vähentäminen liikenteessä, joka on tällä hetkellä maan kolmanneksi suurin kasvihuonekaasupäästöjen lähde. Romanian hallitus pyrkii myös vähentämään riippuvuuttaan venäläisistä fossiilisista polttoaineista ja nopeuttamaan vihreää siirtymää REPowerEU-suunnitelman avulla.

MOL Group toteuttaa Romanian hankkeen osana paikallista investointistrategiaansa, jonka tavoitteena on vahvistaa maan latausinfraa. Hanke tukee myös MOL Groupin tavoitetta minimoida ympäristöjalanjälki vähentämällä päästöjä koko arvoketjussa.

Jokainen 14 huoltoasemasta varustetaan Kempowerin 200 kW:n lataustehoyksiköllä ja kolmella Kempowerin pikalataussatelliitilla. Kymmenen huoltoasemaa on jo asennettu, ja loput neljä asennetaan pian.

"Tavoitteenamme on tarjota Kempowerin latausteknologiaa maailmanlaajuisesti, ja olemme iloisia voidessamme toimittaa latureitamme Romaniaan. Yhteistyömme TSG:n ja MOL Groupin alkoi hyvin ja kaksi ensimmäistä huoltoasemaa avattiin nopeasti. Olemme varmoja siitä, että hanke viedään loppuun nopeasti. Kun kaikki 14 latausasemaa ovat toiminnassa, Romania on askeleen lähempänä puhtaampaa liikennettä", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Kempower, media:

Ala-Okeroistentie 29

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikallawww.kempower.com

Kempower partners with Smart EV Solutions to deliver first-of-its-kind chargers to RAA in South Australia8.11.2022 09:00:00 EET | Press release

SOUTH AUSTRALIA – Kempower has partnered with Smart EV Solutions (SEVS) to deliver its rapid and ultra-rapid DC chargers to the Royal Automobile Association of South Australia (RAA). Australia’s latest EV charging network will be a first for the state of South Australia. As a result, South Australians will be among the first EV drivers in the country to benefit from Kempower’s rapid EV charging technology.

Kempower ja australialainen Smart EV Solutions toimittavat sähköautojen latausteknologiaa Royal Automobile Associationille Etelä-Australiaan8.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Kempower on aloittanut yhteistyön australialaisen Smart EV Solutionsin (SEVS) kanssa toimittaakseen pikalatausteknologiaa Royal Automobile Associationille (RAA) Etelä-Australiaan. Yhteistyön tavoitteena on rakentaa Etelä-Australian osavaltion ensimmäinen sähköautojen pikalatausverkosto. Uuden pikalatausverkoston myötä eteläaustralialaiset sähköautoilijat pääsevät lataamaan Kempowerin latureilla ensimmäisten kuljettajien joukossa Australiassa.