HKLHKL

Kerro mielipiteesi kaupunkipyöräasemista ja laajentumisesta

Helsinki haluaa selvittää karttakyselyn avulla kaupunkipyöräkäyttäjien asematarpeita Helsingin tulevaa laajentumista varten, mutta kyselyssä voi kommentoida kaikkia seudun asemia tai tehdä asema-ehdotuksia myös Espoon alueelle.

Kaupunkipyörät ovat olleet käytössä Helsingin keskustan alueella jo vuodesta 2016. Nyt Helsinki suunnittelee suositun palvelun laajentamista kantakaupungin ulkopuolelle ja haluaa kuulla kaupunkilaisten mielipiteitä. Tavoitteena on, että kesällä 2019 käytössä olisi nykyisen 150 pyöräaseman ja 1500 pyörän lisäksi 88 uutta asemaa ja 880 uutta pyörää.

Vastaa kyselyyn ja kerro oma mielipiteesi! Missä sinä haluat ajaa keltaisella pyörällä?

Kyselyyn pääset osoitteesta: http://kerrokantasi.hel.fi/kaupunkipyorat2018

Lisätietoa kaupunkipyöristä löydät osoitteesta http://hsl.fi/kaupunkipyörät

Asemaverkoston laajentamisen hankesuunnitelma: https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2018-002575/khs-2018-25/

Samuli Mäkinen, projektipäällikkö, HKL, 040 532 3594, email: samuli.makinen@hel.fi

Ilari Heiska, liikenneinsinööri, Kaupunkiympäristön toimiala/Liikenne- ja katusuunnittelu, (09) 310 37220, email: ilari.heiska@hel.fi

Kaupunkipyöräpalvelusta vastaa Helsingissä Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos HKL ja Espoossa Espoon kaupungin Tekninen ja ympäristötoimi. Palvelua ylläpitää CityBike Finland ja markkinoinnista, digipalveluista ja asiakassuhteista vastaa HSL. Kaupunkipyörien ja pyöräasemien mainospaikkojen myynnistä vastaa ulkomainosyhtiö Clear Channel.

HKL – kaupungin paras liike.

Raide-Jokerin tavoitekustannuksesta on valmistunut uusi arvio – lopullinen hinta selviää ensi keväänä20.6.2018 12:00Tiedote

Raide-Jokerin rakentamisprojektissa on parhaillaan käynnissä kehitysvaihe, joka kestää ensi kevääseen asti. Kehitysvaiheessa tehdään kesällä 2016 hyväksyttyä hankesuunnitelmaa tarkemmat suunnitelmat sekä määritellään rakentamisen aikataulu ja kustannukset. Kustannusarviota lasketaan moneen kertaan kehitysvaiheen aikana, ja lopullinen hinta täsmentyy sitä mukaa, kun suunnitelmat tarkentuvat. Nyt valmistuneen arvion mukaan rakentamiskustannus on 355 M€ vuoden 2015 hintatasossa.