Keskimaan sähköautojen ABC-latausverkosto laajenee Joutsaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa perjantaina 14.1.2022 Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen sähköautojen suurteholatausaseman. Keväällä 2021 käynnistynyt S-ryhmän valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on edennyt nopeasti ympäri Suomen. Keskimaan ensimmäinen 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avattiin Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen marraskuussa 2021. Joutsan avauksen jälkeen Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee Viitasaarelle.

ABC-latausasema on avattu Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen perjantaina 14.1.2022. Latausasemalla on kaksi latauspistettä, näistä toinen on suurteholatauspiste ja toinen peruslatauspiste. Kuva: Tuomas Pohjonen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaan toinen ABC-latausasema on avattu Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen perjantaina 14.1.2022. Latausaseman kokonaislatausteho on lähes 200 kW, josta suurteholataukseen on varattu 150 kW. Latausasemalla on kaksi latauspistettä, näistä toinen on suurteholatauspiste ja toinen peruslatauspiste. Yhtä aikaa voi ladata neljää autoa.

– Olemme iloisia päästessämme avaamaan Joutsaan kovasti toivotun suurteholatausaseman. Joutsan sijainti valtakunnallisesti tärkeimmän pääväylän varrella tarjoaa sähköautoilijoiden pidemmille matkoilleen kaipaaman nopean latausmahdollisuuden. Tämä on meille toinen ABC-latausasema ja lisää on luvassa, Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen lupaa.

Osuuskauppa Keskimaa laajentaa ABC-latausverkostoa alkuvuoden aikana sekä Viitasaarella että Jyväskylässä. Jyväskylässä ABC-latauspisteitä tulee muun muassa ABC Palokkaan, Prisma Seppälään sekä Sokos hotellien yhteyteen.
− Pääväylien varressa palvelemme asiakkaidemme pidempien matkojen lataustarpeita suurteholatauksella. Sokos hotelleissa ABC-lataukset mitoitetaan asiakkaidemme pidemmän viipymän mukaisesti, Tervanen täsmentää.

ABC-latauksessa asiointi tapahtuu ABC-mobiililla. ABC-mobiiliin voi syöttää S-Etukortin lisäksi minkä tahansa Visa- tai Mastercard-maksukortin. ABC-latauksista kertyy asiakasomistajille Bonusta. ABC-latauksen veloitus perustuu asiakkaan lataamiin kilowattitunteihin.

Kaikki ABC-latausasemilla ladattava sähkö on 100-prosenttisesti uusiutuvaa, pääosin tuuli- ja vesivoimalla tuotettua sähköä.
− ABC-lataus täydentää erinomaisesti uusiutuvien liikenne-energioiden tarjontaamme. Bensiiniautoilijoille meillä on jo tarjolla kotimainen ympäristöystävällinen Eko E85-korkeaseosetanoli ja dieselautoilijoille täysin fossiilivapaa Nero Diesel. ABC-latausverkoston rakentaminen on meille asiakkaiden palvelujen kehittämisen ohella osa vihreää siirtymää, muistuttaa Tervanen.

Osuuskauppa Keskimaan, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Hotellien, ravintoloiden ja liikennekaupan kehitys siivitti Keskimaan tuloksen ja liikevaihdon kasvuun − ruokakaupan tulos heikkeni9.8.2022 09:59:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 346,7 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 9,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,3 miljoonaa euroa, mikä on noin 4,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koronarajoituksien purkautuminen näkyy liikevaihdon kasvuna etenkin matkailu- ja ravitsemiskaupassa.

Keskimaan vuoden esihenkilöt palkittiin17.6.2022 09:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 esihenkilöt on palkittu. Vuoden 2021 esihenkilöt palkittiin Keskimaan arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 palkitut esihenkilöt ovat marketpäällikkö Katja Hyötyläinen S-market Äänekoskelta, hotellipäällikkö Kirsi Tarkkanen Solo Sokos Hotel Paviljongista, marketpäällikkö Minna Varjoranta S-market Keuruulta sekä ravintolapäällikkö Paula Janhonen ravintola VENN ja Green EGG.