Kiellettyjä suhteita ja vaarallisia käänteitä! Konkarikäsikirjoittajan Storytel Original -äänikirjasarjassa jokaisella on luuranko kaapissaan

Anne Prokofjeffin viihteellinen Vaiston varassa -dekkarisarja kiertyy yksityisetsivien työn ja yksityiselämän ympärille.

Storytel julkaisee Vaiston varassa -äänikirjasarjan perjantaina 12. heinäkuuta. Sarjan on kirjoittanut kokenut käsikirjoittaja Anne Prokofjeff, joka asuu Tampereella ja toimii tällä hetkellä suositun Syke-sairaalasarjan pääkirjoittajana.

Vaiston varassa on Prokofjeffin ensimmäinen Storytel Original -äänikirjasarja.

”On ollut jännää ja opettavaista kirjoittaa korvalle, kun aikaisemmin on tottunut tekemään silmälle. Monet sellaiset kikat, jotka telkkarissa toimivat hyvin, saattavat äänikirjassa vaikuttaakin sekavilta. Toki hyvä ja koukuttava tarina vetää välineessä kuin välineessä”, kirjailija sanoo.

Vaiston varassa -sarjassa on kymmenen noin tunnin mittaista jaksoa, ja ne lukee näyttelijä Karoliina Kudjoi. Jaksot ilmestyvät myös e-kirjoina.

Sarjassa seurataan etsivätoimisto F&F:n käänteitä. Toimisto kamppailee olemassaolostaan eikä keikkoja ole varaa valita. Kun firmasta irtisanottu työntekijä murhataan, etsivät joutuvat selvittämään mutkikasta rikosvyyhtiä. Myös yksityiselämän koukerot aiheuttavat päänvaivaa. Rintasyövästä toipuva Veera ajautuu yllättäviin kuvioihin, ja Ninni salailee suhdetta asiakkaaseensa.

”Käytin paljon aikaa henkilöhahmojeni rakentamiseen, jotta he olisivat psykologisesti uskottavia ja kiinnostavia ja toimisivat juonissa aina itselleen tyypillisellä tavalla. Halusin mukaan mahdollisimman erilaisia ihmistyyppejä”, Prokofjeff kuvailee.

Henkilöistä hänelle läheisimmäksi muodostui Veera.

”Hän on niin epätäydellinen ja rikkinäinen, että häntä on ylilyönneistä huolimatta helppo sympata. Toisaalta kaikki päähenkilöni ovat aika puutteellisia. Yllättäen eniten samaistun kuitenkin sarjan sivuhenkilöihin, kuten runoilevaan rikoskomisario Holvastiin tai suorasukaiseen oikeuslääkäri Saaraan.”

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee kotimaisia ja käännettyjä Storytel Original -äänikirjasarjoja niin aikuisille kuin lapsille sekä podcasteja.

Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa ja lehdistökuuntelut:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen
meri.liukkonen@storytel.com

Storytel on Pohjois-Euroopan johtava äänikirjapalvelu, jonka valikoimasta löytyy yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin tahansa. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä jo 17 eri maassa.