Kiinteistömaailmalla selvän kasvun vuosi 2017: yli 13 000 asuntokauppaa

Kiinteistömaailma-ketju teki päättyneenä vuonna yli 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. ”Selkeästi edellisvuosia parempi kauppamäärä on jatkoa jo useamman vuoden kasvulle; edellisen kerran yli 13 000 kauppakappaleen ylsimme vuonna 2012”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. Uusia yrittäjiä ja osakkaita ketjuun tuli vuoden aikana peräti kaksikymmentä vahvistamaan valtakunnallista yli 100 myymälän verkostoa.

Noin 6000 myynnissä olevan kohteen valikoimallaan Kiinteistömaailma on Suomen suurin kiinteistönvälitysketju. Vuonna 2017 ketju teki reilut 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. Luvun päälle tulevat vielä toimeksiannot esimerkiksi vuokravälityksessä.

Yli 100 asuntomyymälän voimin tehty kauppamäärä vastaa vajaata viidennestä kaikista maan välittäjäkaupoista Suomessa. Monilla paikkakunnilla - esimerkiksi Helsingissä, Espoossa ja Oulussa - Kiinteistömaailman markkinaosuus on valtakunnan keskiarvoa selkeästi suurempi. Helsingissä Kiinteistömaailma teki vuonna 2017 reilusti yli neljänneksen kaikista käytettyjen asuntojen kaupoista.

Uudet yrittäjät ja osakkaat tuovat uutta myyntivoimaa ketjuun

Kiinteistömaailman kaikki myymälät ovat yrittäjien omistamia franchising-yrityksiä. Kaikkiaan ketjussa työskentelee yhteensä vajaat 700 henkilöä. Uutena avauksena Kiinteistömaailma avasi vuoden lopulla pelkästään vuokravälitykseen keskittyvän toimipaikan Helsinkiin.

”Ketjussa aloitti viime vuonna useita uusia yrittäjiä, ja lisäksi uusia osakkaita ketjuyrityksiin tuli pitkälti toistakymmentä. Erityisesti ilahduttavaa on ollut seurata usean viime vuosina aloittaneen uuden yrittäjämme – alalla jo aiemmin toimineiden sekä ihan uusienkin tekijöiden - nousujohteista työtä”, Heikkinen toteaa.

Päättyneen vuoden merkittäviin ilonaiheisiin kuuluu myös asiakastyytyväisyyden nousu. Kaikkien myyjä- ja ostaja-asiakkaiden arvio saamastaan palvelusta oli peräti 4,67 skaalalla 1–5 (5 = tyytyväisin mahdollinen).

Erkki Heikkinen
Kiinteistömaailma Oy
puh. 050 4332080

Taina Mustamo
markkinointi- ja viestintäjohtaja
Kiinteistömaailma Oy

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistönvälittäjäbarometri kertoo: Asuntomarkkinan kuva poikkeuksellisen pirstaleinen9.10.2018 09:15Tiedote

Kiinteistömaailman Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä asuntokaupan kokonaismarkkinan tilastot kertovat, että isossa kuvassa hieman hiljentynyt asuntokaupan trendi jatkuu, vaikka kaikki edellytykset asuntokaupan kasvulle ovat olemassa. Asuntokaupan ennustaminen on tällä hetkellä poikkeuksellisen vaikeaa, koska talouden yleiset trendit ja asuntokaupan toteuma eivät kohtaa, ja alueelliset erot näkyvät kiinteistönvälittäjien vastauksissa selvästi. Barometrissä selvitettiin lisäksi ostajien valveutuneisuutta taloyhtiötietoon liittyen.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille8.10.2018 08:37Kutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 9.10.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on taloyhtiötieto ja ostajien valveutuneisuus asuntokaupoilla.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille3.10.2018 08:00Kutsu

Kodinvaihdon polku kulkee uutta reittiä sosiaalisesta mediasta asuntokaupoille17.9.2018 08:00Tiedote

Kiinteistömaailmalla myynnissä olevissa kodeissa asuntoesittely tapahtuu videon avulla vuoden jokaisena päivänä 6000 - 7000 kertaa, oli joulu tahi juhannus. Näiden varsinaisten videoasuntoesittelyjen lisäksi kohdevideoita silmäillään sosiaalisen median kanavilla päivittäin monin-moninkertainen määrä. Kodinvaihtoa edeltävä tapahtumien kulku ei ole kuten ennen, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Mökkiostajan markkina uudistuu – Finsilvan, Kontion ja Kiinteistömaailman konseptilla unelmien kesäpaikan voi ostaa uudiskohteen tavoin5.7.2018 09:00Tiedote

Mökkivalmis-palvelulla uuden mökin voi rakennuttaa ennätyshelposti. Suomen suurimmat metsä-, kiinteistönvälitys ja hirsirakennusalan toimijat Finsilva Oyj, Kiinteistömaailma-ketju ja Kontio Oy tuovat yhdessä markkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon rakennuttaa moderni vapaa-ajanasunto rantatontille. Uudessa palvelumallissa mökkiprojektin pullonkaulat on tunnistettu ja niihin on haettu ostajaa helpottava ratkaisu. Mökkivalmis-palvelulla ostaja voi hankkia vaivattomasti rakennusvalmiin tontin, hirsihuvilan avaimet käteen -rakennettuna ja edullisen rahoituspaketin koko projektille.