Kiinteistömaailmalla selvän kasvun vuosi 2017: yli 13 000 asuntokauppaa

Kiinteistömaailma-ketju teki päättyneenä vuonna yli 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. ”Selkeästi edellisvuosia parempi kauppamäärä on jatkoa jo useamman vuoden kasvulle; edellisen kerran yli 13 000 kauppakappaleen ylsimme vuonna 2012”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. Uusia yrittäjiä ja osakkaita ketjuun tuli vuoden aikana peräti kaksikymmentä vahvistamaan valtakunnallista yli 100 myymälän verkostoa.

Noin 6000 myynnissä olevan kohteen valikoimallaan Kiinteistömaailma on Suomen suurin kiinteistönvälitysketju. Vuonna 2017 ketju teki reilut 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. Luvun päälle tulevat vielä toimeksiannot esimerkiksi vuokravälityksessä.

Yli 100 asuntomyymälän voimin tehty kauppamäärä vastaa vajaata viidennestä kaikista maan välittäjäkaupoista Suomessa. Monilla paikkakunnilla - esimerkiksi Helsingissä, Espoossa ja Oulussa - Kiinteistömaailman markkinaosuus on valtakunnan keskiarvoa selkeästi suurempi. Helsingissä Kiinteistömaailma teki vuonna 2017 reilusti yli neljänneksen kaikista käytettyjen asuntojen kaupoista.

Uudet yrittäjät ja osakkaat tuovat uutta myyntivoimaa ketjuun

Kiinteistömaailman kaikki myymälät ovat yrittäjien omistamia franchising-yrityksiä. Kaikkiaan ketjussa työskentelee yhteensä vajaat 700 henkilöä. Uutena avauksena Kiinteistömaailma avasi vuoden lopulla pelkästään vuokravälitykseen keskittyvän toimipaikan Helsinkiin.

”Ketjussa aloitti viime vuonna useita uusia yrittäjiä, ja lisäksi uusia osakkaita ketjuyrityksiin tuli pitkälti toistakymmentä. Erityisesti ilahduttavaa on ollut seurata usean viime vuosina aloittaneen uuden yrittäjämme – alalla jo aiemmin toimineiden sekä ihan uusienkin tekijöiden - nousujohteista työtä”, Heikkinen toteaa.

Päättyneen vuoden merkittäviin ilonaiheisiin kuuluu myös asiakastyytyväisyyden nousu. Kaikkien myyjä- ja ostaja-asiakkaiden arvio saamastaan palvelusta oli peräti 4,67 skaalalla 1–5 (5 = tyytyväisin mahdollinen).

Erkki Heikkinen
Kiinteistömaailma Oy
puh. 050 4332080

Taina Mustamo
markkinointi- ja viestintäjohtaja
Kiinteistömaailma Oy

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Mökkiostajan markkina uudistuu – Finsilvan, Kontion ja Kiinteistömaailman konseptilla unelmien kesäpaikan voi ostaa uudiskohteen tavoin5.7.2018 09:00Tiedote

Mökkivalmis-palvelulla uuden mökin voi rakennuttaa ennätyshelposti. Suomen suurimmat metsä-, kiinteistönvälitys ja hirsirakennusalan toimijat Finsilva Oyj, Kiinteistömaailma-ketju ja Kontio Oy tuovat yhdessä markkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon rakennuttaa moderni vapaa-ajanasunto rantatontille. Uudessa palvelumallissa mökkiprojektin pullonkaulat on tunnistettu ja niihin on haettu ostajaa helpottava ratkaisu. Mökkivalmis-palvelulla ostaja voi hankkia vaivattomasti rakennusvalmiin tontin, hirsihuvilan avaimet käteen -rakennettuna ja edullisen rahoituspaketin koko projektille.

Kiinteistömaailman hintaennuste kunnittain vuosille 2018 -2020: Kaupunkien ja kuntien sisäinen hintahaitari selvässä kasvussa2.5.2018 09:00Tiedote

Koko Suomessa mutta erityisesti maan suurimmissa kasvukeskuksissa kaupungin sisäinen hintahaitari on kasvanut tällä vuosituhannella voimakkaasti ja sama kehitys jatkuu, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin tänään julkaisemasta päivityksestä asuntojen hintaennusteeseen vuosille 2018 -2020. Esimerkiksi Helsingissä kalleimpien asuntojen neliöhinnat ovat jo reilusti yli kolminkertaiset halvimpiin nähden.

KUTSU KIINTEISTÖMAAILMAN, ETUOVI.COMIN JA ECRAFTIN ENNUSTEAAMUUN: Asuntojen hintakehitys Suomen kunnissa vuoteen 202026.4.2018 08:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraftin julkaisivat alkuvuodesta uuden mallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain vuoteen 2020 asti. Neljännesvuosittaisen ennustepäivityksen yhteydessä julkaisemme nyt myös uutta paikkakuntakohtaista tietoa asuntojen hintojen kasvavasta erilaistumisesta erityyppisten kuntien sisällä. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen keskiviikkona 2.5.2018 klo 9.00 Scandic Simonkenttään (Simonkatu 9, Helsinki) Tilaisuudessa uudet ennusteet ja hajontamallit esittelevät Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen ja eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo. Paikalla kommenttipuheenvuorollaan on myös Etuovi.comin liiketoimintajohtaja Heikki Huttunen. Ilmoittautumiset ma 30.4.2018 kello 12 mennessä: hanna.lantto@kiinteistomaailma.fi tai puh. 044 714 0090