Kiinteistömaailmalle uusi brändi-ilme

Kiinteistönvälitysketju Kiinteistömaailma uudistaa brändi-ilmeensä 30. juhlavuotensa kynnyksellä.

Suomen suurin kiinteistönvälitysketju Kiinteistömaailma on julkaissut uuden ilmeensä verkkopalvelussaan kiinteistomaailma.fi sekä asuntomyymälöissään. Uudistuneella ilmeellään ketju viestii brändinsä ytimessä olevista asioista: ammattimaisuudesta ja luottavuudesta sekä ajan hermolla elämisestä ja edelläkävijyydestä.

Kiinteistömaailma-ketju on näin myös ulkoisilta tunnisteiltaan valmis ensi vuonna käynnistyvään juhlavuoteen: 30 vuoden aikana ketju on noussut kauppamäärillä maan suurimmaksi alan toimijaksi ja suomalaisten mielissä ammattimaisimmaksi ja hinta-laatu-suhteeltaan parhaaksi kiinteistönvälitysketjuksi*.

”Suomalaiset tuntevat Kiinteistömaailman vihreänä ketjuna. Uudistuneenakin olemme edelleen se vihreä kiinteistönvälitysketju, joka haluaa eteenpäin katsoen uudistaa suomalaista asuntokauppaa”, sanoo Kiinteistömaailman markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo.

Kiinteistömaailman uusi graafinen ilme on hasan & partnersin käsialaa, pääsuunnittelijana Graphic Designer Jarkko Ojanen.

*Kiinteistönvälitysyritysten bränditutkimuksen lähde: Innolink Reseach, 2018.

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Kauppamäärillä mitattuna Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityksen markkinajohtaja Suomessa.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.6.2020: Käänne tapahtunut - kauppamäärät kasvoivat 19% huhtikuusta toukokuuhun2.6.2020 08:30:00 EESTTiedote

Koronakevään kolmas kuukausi eli toukokuu nosti maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman asunto- ja kiinteistökauppamäärän uudelleen selvään nousuun. Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät toukokuussa yhteensä 840 asunto- ja kiinteistökauppaa, kun vastaava luku huhtikuussa oli 705 kauppaa. Kasvuprosentiksi huhtikuusta toukokuuhun muodostui siten 19%.

Kiinteistömaailman Pulssi 14.5.: Kiinteistömaailma – asuntokaupan kannattelija poikkeusoloissa14.5.2020 17:15:00 EESTTiedote

Käytettyjen asuntojen kauppa supistui Suomessa reilun kolmanneksen huhtikuussa edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden, kertovat tänään julkaistut Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton tiedot. Myös Kiinteistömaailmassa kauppamäärä pieneni, mutta selkeästi muuta kiinteistönvälitysalaa vähemmän: onnistuimme auttamaan asiakkaitamme kodinvaihdossa lähes 80% siitä kauppamäärästä, minkä teimme vuosi sitten samalla ajanjaksolla.

Etäpalvelujen käyttö kasvaa voimakkaasti mutta: Tutustuminen paikan päällä kuuluu asuntokauppaan6.5.2020 08:10:00 EESTTiedote

Kaikista Kiinteistömaailma-ketjun välittämistä asunto-osakekaupoista jo yli neljännes saatiin huhtikuussa maaliin digiasuntokauppana eli DIAS-järjestelmää käyttäen, etänä. Asuntoihin myös tutustutaan tällä hetkellä kotisohvilta käsin paljon: Kiinteistömaailman kohdevideoiden katselumäärät tuplaantuivat huhtikuussa edelliskuusta. ”Hyödynnämme nyt digipalveluja aivan eri mittakaavassa kuin ennen korona-aikaa, mutta pidämme tiukasti kiinni siitä, että asunnon ostajan tulee käydä paikan päällä ennen ostopäätöstä”, korostaa Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä. Toimialalta kantautuneita viestejä, joissa kodin voisi ostaa käymättä kohteessa, hän pitää käsittämättöminä: ostajalla tulee olla kaikki mahdollinen tieto päätöksensä tukena.

Kiinteistömaailman Pulssi 4.5.2020: Ostajia olisi - myyjät odottavat, mutta mitä?4.5.2020 13:50:00 EESTTiedote

Asuntokauppa ei synkimpien ennustajien puheista huolimatta pysähtynyt huhtikuussakaan. Kauppoja tehtiin Kiinteistömaailmassa kolme neljäsosaa viime vuoden huhtikuun kauppavolyymistä, mikä tarkoittaa 700 asuntokauppaa pääsiäispyhien molemmin puolin. Korona lykkäsi päätöksentekoa reilun 250 asuntokaupan verran, mutta ylivoimainen valtaosa kaupoista tehtiin kuten normaalikuukautenakin.

Kiinteistömaailman 52. Kiinteistönvälittäjäbarometri: Pihat, omakotitalot ja kotimaan mökit nousevat uuteen arvoonsa – koronavirus vaikuttaa asuntotarpeisiinkin7.4.2020 09:00:00 EESTTiedote

Eri asuntotyypit lähtevät toisistaan poikkeavista asemista tulevien kuukausien asuntokauppaan, kertoo Kiinteistömaailman 52. kiinteistönvälittäjäbarometri. Yksitasoisten rivitalohuoneistojen ja 2000-luvun omakotitalojen kysyntä on selvästi vahvinta, samoin kuin pienten ja uudehkojen kerrostalohuoneistojen. Kasvavan kesämökkikiinnostuksen tiellä ovat toistaiseksi liikkumisrajoitukset, mutta lähialueen mökkejä käydään katsomassa vilkkaasti.