Kirjailijat Paula Noronen ja Juha Vuorinen lyövät viisaat päänsä yhteen podcastissa, jonka tarkoitus on ratkaista ihmiskunnan ongelmat ilmastonmuutoksesta liikenneraivoon

Kymmenosaisen podcastin uusi jakso julkaistaan joka maanantai ja torstai 2.7.2020 alkaen.

Pelastuspartio Noronen & Vuorinen -podcastin kansikuva

Suositut kirjailijat Paula Noronen ja Juha Vuorinen lyövät viisaat päänsä yhteen äänikirjapalvelu Storytelin uutuuspodcastissa Pelastuspartio Noronen & Vuorinen.

Tv-ohjelma Hyvistä ja huonoista uutisistakin tuttu kaksikko ratkaisee 2.7.2020 starttaavan podcastsarjan jokaisessa jaksossa yhden ihmiskuntaa riivaavan ongelman omalla persoonallisella tavallaan.

Ohjelmassa käsiteltäviä aiheita ovat muun muassa kuolema, ilmastonmuutos, liikenneraivo, valeuutiset ja lihansyönti. Käsittelytapa on arvatenkin melko lavea ja esimerkiksi lihansyönnistä on lyhyt matka siihen, että lautaselle päätyvät keskustelijoiden omat kollegat kaksikon erehtyessä pohtimaan, kenen ihmisen he olisivat valmiita pakon edessä syömään.

- Kyllä minä Miika Nousiaista saattaisin puraista, Noronen pohtii ohjelmassa. - Siinä olemuksessa on joku sellainen rauha, että voisin harkita sitä.

- Okei, minä syön Mikko Leppilammen, Vuorinen vastaa.

Liikenneraivoa käsittelevässä jaksossa selviää, minkälaisia kuskeja Noronen ja Vuorinen ovat ja miten poliisin alkometriin voi puhaltaa kahden promillen lukemat ilman, että on juonut tippaakaan. Vuorisen mukaan jopa tummunut banaani voi muuttua alkoholiksi vatsassa.

- Millä selität, että sisälläni on tällä hetkellä musta banaani, joka muuttuu alkoholiksi ja sen takia puhalsin mittarin pohjaan? Vuorinen ihmettelee podcastissa.

Laatuohjelman tapaan keskustelijat avautuvat myös henkilökohtaisista asioistaan, kuten kokemistaan paranormaaleista ilmiöistä. Maaseudun tyhjenemistä käsittelevässä jaksossa Noronen kertoo lapsena nähneensä aaveen, joka antoi hänelle kultaisen neuvon tulevaisuutta varten.

- Se valkoinen tuli kohdalleni ja sanoi: vanhana ämmänä älä koskaan sekaannu Juha Vuorisen tekemisiin, koskaan!

Totuus kuitenkin pilaa hyvän tarinan: aave osoittautuikin ohi ajaneen auton valokeilaksi, ja Noronen päätyi tekemään podcastia Vuorisen kanssa.

Äänikirjapalvelu Storytelissä 2.7.2020 julkaistavan Pelastuspartio Noronen & Vuorinen -podcastin ensimmäinen jakso on kuunneltavissa myös suoratoistopalvelu Spotifyssa: https://open.spotify.com/show/7bAL44DMw41B8dSDlqo2AO.

Lisätiedot ja lehdistökuuntelut:

Mirka Vesala, kustannuspäällikkö, Storytel
mirka.vesala@storytel.com

Pelastuspartio Noronen & Vuorinen -podcastin kansikuva
Kirjailijat Paula Noronen ja Juha Vuorinen äänittämässä podcastia

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 200 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 20 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Mari Wärristä Storytelin Pohjoismaiden sisältöstrategiajohtaja20.10.2020 10:10:00 EESTTiedote

Storytel on nimittänyt Mari Wärrin uuteen pohjoismaiseen sisältöstrategiajohtajan rooliin 9. marraskuuta 2020 alkaen. Täysin uudessa Head of Nordic Content Strategy -roolissa Wärri keskittyy Storytelin pohjoismaisen sisältöstrategian kehittämiseen, pohjoismaisten kustantajien kanssa tehtävän yhteistyön syventämiseen sekä Storytelin oman kustantamisen, tuotannon ja sisällönhankinnan yhteistoiminnan tiivistämiseen. Wärrin esimiehenä toimii Storytelin Chief Content Strategy Officer Helena Gustafsson. Storytelin Suomen maajohtajana jatkaa Claus Wamsler-Nielsen.