Kotipizza Group OyKotipizza Group Oy

Kotipizza ja DROPP-vesi tukevat työtä Itämeren puolesta

Kotipizza on ottanut myyntiin DROPP-vedet. Vesien tuottama voitto lahjoitetaan lyhentämättömänä työhön Itämeren pelastamiseksi.

Kotipizza-ravintoloiden valikoimiin kuuluvat DROPP-lähdevesi ja DROPP-kuplavesi. Molemmissa käytetty luonnon suodattama lähdevesi pullotetaan Etelä-Pohjanmaalla. DROPP-vedet eivät sisällä mitään maku- tai lisäaineita. Vedet ovat saatavina 0,5 litran pulloissa. Lähdeveden hinta ravintoloissa on 1,50 euroa ja kuplaveden 1,70 euroa.

DROPPin toiminnan tavoitteena on pelastaa Itämeri. Tuotteiden ympäristövaikutukset on minimoitu ja vesiä tuottava Dropp Water Oy lahjoittaa voittonsa lyhentämättöminä Itämeren suojelutyöhön Baltic Sea Action Groupille ja Helsingin Yliopiston Itämeri-tutkimukseen. Tähän mennessä DROPP-vesillä on kerätty Itämeri-työhön 60 000 euroa.

”Ympäristön suojeleminen ja turvaaminen tuleville sukupolville on osa Kotipizzan työtä vastuullisen liiketoiminnan ja kestävän kehityksen puolesta. Haluamme myös näyttää esimerkkiä ja levittää DROPPin sanomaa kaikkialla Suomessa”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.

”Mahtavaa, että Kotipizza osallistuu näkyvästi Itämeren suojeluun tuomalla DROPP-veden ravintoloihinsa. Yrityksemme arvomaailmat kohtaavat hienosti, joten yhteistyö on luonteva askel. Uskon sen kasvattavan lahjoitustamme Itämeren suojeluun huomattavasti,” sanoo DROPPin perustaja Amanda Sundell.

Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas
Kotipizza Group
antti.isokangas@kotipizzagroup.com

Perustaja Amanda Sundell
DROPP
amanda.sundell@dropp.fi

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Helsinki Foodstock Oy, Kotipizza Oyj ja Chalupa Oy. Kotipizza Group listautui Helsingin pörssin päälistalle heinäkuussa 2015 ensimmäisenä suomalaisena franchising-ketjuna. Kotipizza Groupin liikevaihto tilikaudella 2016 oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.