Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään vuosittaisessa Syysseminaarissa

Kotipizza-ketju palkitsi franchisingyrittäjiään eri puolilta Suomea erinomaisista myyntisaavutuksista, myynnin kehityksestä ja keskiostoksen kasvattamisesta. Lisäksi palkittiin vuoden yrittäjä, vuoden tulokas, vuoden shop in shop -yrittäjä, vuoden paikallinen yrittäjä ja vuoden työntekijä. Palkinnot jaettiin Kotipizzan vuotuisessa Syysseminaari-tilaisuudessa.
Kuva Henri Luoma

Vuoden 2018 alkupuoliskon aikana ravintolansa myyntiä kehittivät parhaiten:

• Ibrahim Khalil, Vantaa Myyrmanni
  • Richell Kupsa, Jyväskylä Asemakatu
  • Juho Timberg, Tampere Tammela
  • Anna-Mari Alkio, Turku Skanssinkulma

Viittä ravintolaa johtaja Ibrahim Khalil palkittiin myös parhaan keskiostoksen kehittymisestä. Paras keskioston kehitys oli Vantaan Myyrmannin Kotipizza-ravintolassa.

Vuoden tulokkaana Kotipizza-ketju palkitsi vantaalaisen Sayd Habib Amirin, joka johtaa Vantaan Koivukylän Kotipizza-ravintolaa.

Vuoden shop on shop -yrittäjänä eli liikenneaseman yhteydessä toimivan Kotipizza-ravintolan yrittäjänä palkittiin torniolainen Arto Lehto, joka on ollut Kotipizza-yrittäjä vuodesta 2015 lähtien.

Vuoden paikallisena yrittäjänä palkittiin tänä vuonna myös Vuoden iiläiseksi valittu Katja Körkkö, jolla on kaksi Kotipizza-ravintolaa Iissä ja Kiimingissä. Körkkö on toiminut Kotipizza-yrittäjänä vuodesta 2011 lähtien.

Vuoden yrittäjinä palkittiin ylivieskalainen yrittäjäpariskunta Pilvi ja Jukka Hämäläinen. He ovat olleet Ylivieskan Kotipizza-yrittäjiä vuodesta 2013 lähtien.

Vuoden työntekijänä palkittiin tamperelainen Vili Määttä, joka on toisen polven kotipizzalainen ja työskentelee Partolan Kotipizza-ravintolassa Pirkkalassa.

”Ketjussamme on mahtavia yrittäjiä ja työntekijöitä, jotka yltävät vuosi vuodelta hienompiin saavutuksiin myynnissä, asiakaspalvelussa ja vastuullisessa liiketoiminnassa. Rohkealla asenteellaan ja sisukkuudellaan he tekevät maailmasta paremman paikan pizza kerrallaan”, sanoo Tervanen.

Kotipizza-ketju palkitsee menestyneitä yrittäjiään vuosittain Syysseminaari-tapahtumassa. Palkintoja myönnetään parhaasta myynnistä, parhaasta keskiostoksen kehityksestä sekä parhaasta myynnin euromääräisestä ja prosentuaalisesta kehityksestä. Lisäksi palkitaan vuoden yrittäjä, tulokas, shop in shop -yrittäjä ja työntekijä.

Kotipizza-ketjun toimintatavan mukaan jokaisen yksittäisen Kotipizza-ravintolan menestys lähtee aina franchisingyrittäjästä ja huippuunsa hiotusta asiakaskokemuksesta. Kaikki Suomen 275 Kotipizza-ravintolaa tarjoavat asiakkailleen käsin leivottuja ja laadukkaista, vastuullisista ja valtaosin kotimaisista raaka-aineista valmistettuja pizzoja ja Kotzoneja.

Kotipizza Oyj, myyntijohtaja Markus Kaatranen, 0207 716 775
www.kotipizza.fi
Kuvapyynnöt viestintäpäällikkö Sonja Paju, sonja.paju@kotipizzagroup.com

Kuva Henri Luoma

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group lyhyesti

Kotipizza Groupiin kuuluvat Kotipizza-ketjua hallinnoivan Kotipizza Oyj:n lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.