Lahden Holman uusi McDonald’s-ravintola aukeaa 2.1.

Lahden Holman kaupunginosan uusi Mäkkäri aukeaa maanantaina 2.1.2023 kello 10. Ravintolan yrittäjänä toimii Ari Taivalsaari.

Uusi ravintola toimii osoitteessa Vanhatie 23. Viikonloppuisin ympäri vuorokauden avoinna olevassa ravintolassa on pöytiintarjoilu, digitaaliset tilauskioskit, sisäleikkipaikka ja kahden tilauspisteen autokaista sekä McDelivery-kotiinkuljetuspalvelu. Lisäksi ravintolan pysäköintialueelle avataan myöhemmin latauspisteet sähköautoille. Kyseessä on Lahden toinen McDonald’s-ravintola.

Ari Taivalsaari on toiminut yrittäjänä McDonald’s-ravintoloissa vuodesta 1998 saakka. Lahden Holmaan avattavan ravintolan myötä hän toimii yrittäjänä 13 McDonald’s-ravintolassa eri puolilla Suomea. Hän on myös Lahden Launeen McDonald’s-ravintolan yrittäjä.

”Olemme innoissamme voidessamme avata toisen Mäkkärin Lahteen. Moderni ravintolamme sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien varrella”, Taivalsaari sanoo.

Holman ravintola aloittaa kotiinkuljetusyhteistyön Foodoran ja Woltin kanssa avauksen yhteydessä. Asiakkaan tilaama ruoka valmistetaan McDonald’sissa, ja Foodoran tai Woltin lähettikumppani noutaa ruoan. McDelivery toimii arkipäivisin ja viikonloppuisin Woltin ja Foodoran kuljetusaikataulujen mukaisesti, ja kotiinkuljetuksen hinta määräytyy Woltin ja Foodoran hinnoittelun mukaan.

”Holman ravintolassa on reilusti tilaa asiakkaille. Asiakkaamme ovat toivoneet jo pidempään lisää asiakaspaikkoja Lahden seudulle. Koska tilaa on, olemme voineet huomioida myös lapsiperheet paremmin. Kaiken kaikkiaan uudessa ravintolassa on kaikki ketjumme tämänhetkiset konseptit”, Taivalsaari sanoo.

Holman McDonald’siin rekrytoidaan siirtyvien työntekijöiden lisäksi uusia työntekijöitä noin 40, ja muutamia paikkoja on vielä avoinna. Niitä voi hakea osoitteessa https://emp.jobylon.com/jobs/152969-mcdonalds-suomi-ravintolatyontekija-mcdonalds-lahti-holma/

McDonald’s oli viime vuonna myynnillä mitattuna Suomen suurin hampurilaisketju, ja sen strategiana on kasvaa lähitulevaisuudessa voimakkaasti myös muualla Suomessa. Vuonna 2022 ketju avasi uudet ravintolat Lohjalle, Poriin, Riihimäelle, Turkuun, Tornioon ja Saloon.

”Lahden Holman McDonald’s-ravintola valmistui hienosti heti uuden vuoden alkuun ja toivottaa nyt kaikki lahtelaiset tervetulleeksi tutustumaan täyden palvelun ravintolaan, jossa on pöytiintarjoilu, autokaista ja kotiinkuljetuspalvelu”, Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson sanoo.

Median edustajat ovat tervetulleita tutustumaan uuteen ravintolaan. Vierailuajasta voi sopia olemalla yhteydessä yrittäjä Ari Taivalsaareen: puh. 040 715 9900, ari.taivalsaari (at) fi.mcd.com

Yrittäjä Ari Taivalsaari, puh. 040 715 9900, ari.taivalsaari (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 72 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 243 M€ vuonna 2021. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 11 %. Ravintoloista 54 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.