Lähes 200 yritystä Turun Messukeskuksessa – Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet tuo valoa ja energiaa syksyyn

Tapahtumakokonaisuus Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet sisältää tuotteita ja palveluita niin fyysiseen kuin henkiseenkin hyvinvointiin. Mukana Turun Messukeskuksen järjestämässä messutapahtumassa on lähes 200 yritystä.

Esillä ovat erilaiset kuntoilu- ja liikuntalajit, ravinto-, treeni- ja rentoutumistietoa sekä kauneus-, ostos- ja muotivinkit. Messuilla pääsee myös kokeilemaan mm. trendikästä makramee-solmeilua ja valohimmelin tekoa. Taito Varsinais-Suomi esittelee tekstiilinäyttelyn Suomi 100 -vuoden kunniaksi. Tapahtumassa voi tutustua mm. showburleskiin ja luonnonkosmetiikkaan.

Liikkujan kehonhuoltoasioihin kiinnitetään messuilla erityistä huomiota. Fitness-tähti Else Lautala ja liikunnan moniosaaja Lauri Kalima ovat puhumassa kävijöille.

Messuilla kannustetaan hyvinvointiin. Kehittäjä ja kouluttaja Jaana Villanen kehottaa hehkuttamaan itseään ja osaamistaan diivailematta.

Kauneuskäsitykset ovat herättäneet tänäkin syksynä keskustelua. Messuilla käydään Sami Sykön moderoimana Suuri kauneuskeskustelu. Siinä keskustelijoina ovat ex-huippumalli Pipsa Hurmerinta, plastiikkakirurgi Furkat Mansurow ja Mia Pihlasto Ekokampaamo Pure Orange. Keskustelu kuullaan sunnuntaina 29.10.

Uskallusta ja pelkoa käsitellään messuilla lauantaina 28.10. Tuolloin Kristiina Komulainen ja Cristina Andersson kertovat omat kasvutarinansa.

Messujen Outlet-tapahtumassa on mukana monia merkkituotteita, jotka myydään vähintään 30 prosentin alennuksella. Mukana on mm. Guess, David Collection ja Cream.

Poimintoja messujen ohjelmasta:

Perjantaina:

11.30 Enemmän kuin rahalla saa: tunnista hyvinvoinnillesi tärkeät asiat. Vt. erikoislääkäri Harri Helajärvi, Paavo Nurmi -keskus

12.15 TFW Turku toiminnallinen haastekisa

13.00 Uskalla hehkuttaa itseäsi ja osaamistasi – diivailematta! Miten muodostuu 100 tarinaa naisista ja naisyrittäjyydestä? Kehittäjä/kouluttaja Jaana Villanen.

14.30 Työhyvinvointia vahvistavia oivalluksia CupOfTherapy-kuvien siivittämänä. Elina Rehmonen, Cup of Therapy.

Lauantaina:

10.30 Suklaan sielu – kaikki kaakaosta. Jaakko Halmetoja, Foodin Oy

11.00 Valon ja vuodenajan vaikutus värien valintaan sisustuksessa ja pukeutumisessa Stailamos värianalyysitutkimus.

11.00 Weightfulness. FT, kouluttaja Paula Salomaa. MBT ei ole uusi ruokavalio- tai treeniohjelma vaan mielesi treenaamisen menetelmä, joka auttaa sinua onnistumaan minkä tahansa ruokavalion tai liikuntaohjelman noudattamisessa

12.00 Bloggaajien muuttumisleikki, 4Style, Saija Palin ja Sari Salo. Yhteistyössä Åblogit, Televisio Lifestyle Store ja Sokos Wiklund.

14.00 Showburleski – lajiesittely ja kokeilu. Tanssistudio Centro.

15.00 Tyyki Design esittäytyy. Turkulaisen ompelijan vaatemallisto esittelyssä.

15.30 Parhaat kotitreenit – täydellistä bootya metsästämässä? Fitnesstähti Else Lautala ja Elixir Sport -ohjelmasta tuttu Lauri Kalima.

15.45 Äänimaljasyvärentoutus / Workshop, Sees-akatemia

Sunnuntaina:

9.30 Aurajoogan aamujooga, Järjestäjä turkulainen studio Aurajooga.

11.00 Naisten itsepuolustus. Luento ja mahdollisuus käytännön harjoitteisiin, TFW Turku Oy.

12.00 Tarotit ja erotiikka. Tuula Huhtala

14.00 Yrittäjätarinoita, haastattelijana Sami Sykkö, Turkispaja Mia Ristioja, Cool and Classy Anne Raitakari ja Janette Elkiö. Turun Yrittäjänaiset

14.15 LatinMix-kokeilu. Tanssistudio Centro

Messut avoinna pe 27.10. ja la 28.10. klo 10-18 ja su 29.10. klo 10-17

#osaavanainen #terveolo #outlet #turku

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.