Lähes 200 yritystä Turun Messukeskuksessa – Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet tuo valoa ja energiaa syksyyn

Tapahtumakokonaisuus Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet sisältää tuotteita ja palveluita niin fyysiseen kuin henkiseenkin hyvinvointiin. Mukana Turun Messukeskuksen järjestämässä messutapahtumassa on lähes 200 yritystä.

Esillä ovat erilaiset kuntoilu- ja liikuntalajit, ravinto-, treeni- ja rentoutumistietoa sekä kauneus-, ostos- ja muotivinkit. Messuilla pääsee myös kokeilemaan mm. trendikästä makramee-solmeilua ja valohimmelin tekoa. Taito Varsinais-Suomi esittelee tekstiilinäyttelyn Suomi 100 -vuoden kunniaksi. Tapahtumassa voi tutustua mm. showburleskiin ja luonnonkosmetiikkaan.

Liikkujan kehonhuoltoasioihin kiinnitetään messuilla erityistä huomiota. Fitness-tähti Else Lautala ja liikunnan moniosaaja Lauri Kalima ovat puhumassa kävijöille.

Messuilla kannustetaan hyvinvointiin. Kehittäjä ja kouluttaja Jaana Villanen kehottaa hehkuttamaan itseään ja osaamistaan diivailematta.

Kauneuskäsitykset ovat herättäneet tänäkin syksynä keskustelua. Messuilla käydään Sami Sykön moderoimana Suuri kauneuskeskustelu. Siinä keskustelijoina ovat ex-huippumalli Pipsa Hurmerinta, plastiikkakirurgi Furkat Mansurow ja Mia Pihlasto Ekokampaamo Pure Orange. Keskustelu kuullaan sunnuntaina 29.10.

Uskallusta ja pelkoa käsitellään messuilla lauantaina 28.10. Tuolloin Kristiina Komulainen ja Cristina Andersson kertovat omat kasvutarinansa.

Messujen Outlet-tapahtumassa on mukana monia merkkituotteita, jotka myydään vähintään 30 prosentin alennuksella. Mukana on mm. Guess, David Collection ja Cream.

Poimintoja messujen ohjelmasta:

Perjantaina:

11.30 Enemmän kuin rahalla saa: tunnista hyvinvoinnillesi tärkeät asiat. Vt. erikoislääkäri Harri Helajärvi, Paavo Nurmi -keskus

12.15 TFW Turku toiminnallinen haastekisa

13.00 Uskalla hehkuttaa itseäsi ja osaamistasi – diivailematta! Miten muodostuu 100 tarinaa naisista ja naisyrittäjyydestä? Kehittäjä/kouluttaja Jaana Villanen.

14.30 Työhyvinvointia vahvistavia oivalluksia CupOfTherapy-kuvien siivittämänä. Elina Rehmonen, Cup of Therapy.

Lauantaina:

10.30 Suklaan sielu – kaikki kaakaosta. Jaakko Halmetoja, Foodin Oy

11.00 Valon ja vuodenajan vaikutus värien valintaan sisustuksessa ja pukeutumisessa Stailamos värianalyysitutkimus.

11.00 Weightfulness. FT, kouluttaja Paula Salomaa. MBT ei ole uusi ruokavalio- tai treeniohjelma vaan mielesi treenaamisen menetelmä, joka auttaa sinua onnistumaan minkä tahansa ruokavalion tai liikuntaohjelman noudattamisessa

12.00 Bloggaajien muuttumisleikki, 4Style, Saija Palin ja Sari Salo. Yhteistyössä Åblogit, Televisio Lifestyle Store ja Sokos Wiklund.

14.00 Showburleski – lajiesittely ja kokeilu. Tanssistudio Centro.

15.00 Tyyki Design esittäytyy. Turkulaisen ompelijan vaatemallisto esittelyssä.

15.30 Parhaat kotitreenit – täydellistä bootya metsästämässä? Fitnesstähti Else Lautala ja Elixir Sport -ohjelmasta tuttu Lauri Kalima.

15.45 Äänimaljasyvärentoutus / Workshop, Sees-akatemia

Sunnuntaina:

9.30 Aurajoogan aamujooga, Järjestäjä turkulainen studio Aurajooga.

11.00 Naisten itsepuolustus. Luento ja mahdollisuus käytännön harjoitteisiin, TFW Turku Oy.

12.00 Tarotit ja erotiikka. Tuula Huhtala

14.00 Yrittäjätarinoita, haastattelijana Sami Sykkö, Turkispaja Mia Ristioja, Cool and Classy Anne Raitakari ja Janette Elkiö. Turun Yrittäjänaiset

14.15 LatinMix-kokeilu. Tanssistudio Centro

Messut avoinna pe 27.10. ja la 28.10. klo 10-18 ja su 29.10. klo 10-17

#osaavanainen #terveolo #outlet #turku

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Varsinais-Suomi tavoittelee työntekijöitä RekryExpo-tapahtumassa − tarjolla on tuhansia työtehtäviä16.11.2017 12:08Tiedote

Yli 3000 avointa työpaikkaa odottaa Turun Messukeskuksessa 22.11. järjestettävillä RekryExpo-messuilla. Noin 60 yritystä hakee osaavaa henkilökuntaa tapahtuman ja työpaikkailmoittelun yhteisvoimalla. Messuilla on myös muita puheenvuoroja, kuten mm. käytännön neuvoja työnhakuun. Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sisäänpääsy on maksuton.