Lehdistökutsu: Tuulensuun Palatsin avoimet ovet Tampereella – tervetuloa kuulemaan legendaarisen teatteritilan uusista tuulista

Tampere-talo, Events Tampere ja Taitokaari toivottavat median edustajat lämpimästi tervetulleiksi Tuulensuun Palatsin kutsuvierastilaisuuteen Tampereelle keskiviikkona 27.10.2021 klo 13. Tilaisuudessa paljastetaan Tuulensuun Palatsin tulevat suunnitelmat uusien toimijoiden käsissä.

Tuulensuun Palatsi, näkymä parvelta lavalle.

Tuulensuun Palatsi sijaitsee arkkitehti Bertel Strömmerin suunnittelemassa ja vuonna 1929 valmistuneessa Tuulensuun talossa Tampereen keskustan sykkeessä. Tuulensuun talossa on nähty sen historian saatossa monia erilaisia viihdekonsepteja, joista tunnetuin ja pitkäaikaisin oli vuoteen 1991 asti toiminut elokuvateatteri.

Kulta-aikojensa loistoon restauroitu teatteritila on yksi Suomen hienoimmista 1920-luvun klassismia edustavista historiallisista kohteista. Palatsi on viettänyt viime vuodet hiljaiseloa, mutta nyt on taas aika avata teatteri uusien ihmisten, kohtaamisten ja hauskanpidon näyttämöksi.

Kutsuvierastilaisuudessa on mahdollista haastatella ja kuvata Tampere-talon, Events Tampereen ja Taitokaaren avainhenkilöitä ja nauttia kaikin aistein Tuulensuun historiallisen herkullisen miljöön tarjonnasta.

Tilaisuuden juontaa taikuri ja illusionisti Henri Kemppainen. Tilaisuudessa on cocktailtarjoilu.

Aika: Keskiviikko 27.10. klo 13–14.30

Paikka: Tuulensuun Palatsi, Hämeenkatu 30, Tampere

Ilmoittautuminen: Ennakkoilmoittautumiset ja mahdolliset erikoisruokavaliot tiistaihin 26.10. klo 13 mennessä sähköpostitse viestinta@tampere-talo.fi.

Tuulensuun Palatsi, näkymä parvelta lavalle.
Tuulensuun Palatsi, näkymä alhaalta lavalle.

Snödrottningen firar en kväll med pressen - träffa Kiira Korpi, Silja Dos Reis och Felipe Montoya i föreställningens dräktprakt1.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Om en månad är det äntligen premiär för den största finländska isshowen som någonsin satts upp i vårt land - och det vill vi fira med en träff med pressen. Träffen ordnas torsdagen 9.12 klockan 18.00-19.30 på Kisakallio idrottsinstitut i Lojo. Under träffen berättar vi de senaste nyheterna och på plats är de inhemska och utländska stjärnorna och konstnärerna.

Tampere Chamber Music -festivaalin ohjelma julkaistu – uutuutena Seela Sellan satukonsertti sekä jazz- ja kamarimusiikkia yli genrerajojen25.11.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Tampere Chamber Music -festivaali levittäytyy Tampereelle 19.–23.1.2022. Uutena sisältönä kuullaan näyttelijä Seela Sellan ja festivaalimuusikoiden satukonsertti sekä jazz- ja kamarimusiikkia klubitunnelmissa saksofonisti Jukka Perkon johdolla. Lisäksi festivaalin esityksiä viedään Koukkuniemen palvelutalon asukkaille.

Tampere-talo täyttyy musiikkikasvatuksen ammattilaisista – lauantain yleisöpäivässä suosittuja lastenmusiikkiyhtyeitä ja pirkanmaalaisia musiikkiopistoja17.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Valtakunnalliset musiikkikasvatuspäivät järjestetään 17.–20.11. Tampere-talossa. Nelipäiväinen tapahtuma tarjoaa musiikkikasvatuksen ammattilaisille koulutusta ja verkostoitumismahdollisuuksia. Lauantain yleisöpäivä on suunnattu koko perheelle. Tampere-talon täyttää lähes 100 musiikkiesitystä, ja lavalle nousevat mm. lastenmusiikkiyhtye Pikku Papun Orkesteri sekä pirkanmaalaisten musiikkiopistojen oppilaita ja opettajia.