Linnanmäellä vietetään Iloisen Hyväntekijän Päivää ensi tiistaina!

Jokainen Linnanmäellä huvitteleva on iloinen hyväntekijä ja tukee huvittelemalla tärkeää lastensuojelutyötä. Tänä vuonna Linnanmäki tavoittelee 4,5, miljoonan euron hyväntekeväisyyteen jaettavaa pottia. Iloisen Hyväntekijän Päivä järjestetään Linnanmäellä Helsinki-päivän yhteydessä tiistaina 12.6. klo 11-16. Päivän aikana Lasten Päivän Säätiön perustajajärjestöt esittäytyvät Estradin edustalla. Lavalla luvassa on myös kiehtovia taikatemppuja kuin mukaansatempaavia musiikkiesityksiäkin!

Rolle-pelle ja muut maskotit ilahduttavat huvittelijoita päivän aikana.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi Suomen merkittävintä lastensuojelujärjestöä; Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Säätiön tehtävänä on kerätä varoja lastensuojelutyöhön harjoittamalla huvipuistotoimintaa Linnanmäellä.

-          Iloisen Hyväntekijän Päivänä on erinomainen mahdollisuus tutustua Lasten Päivän Säätiön taustalla toimivien lastensuojelujärjestöjen toimintaan ja heidän vuosittaisiin kärkihankkeisiinsa, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Järjestöt esittäytyvät Estradin edustalla ja päivän aikana onkin mahdollista kuulla, kuinka vapaaehtoistoimintaan voi ottaa osaa ja kuinka toiminnan piiriin on mahdollista päästä. Järjestöt kertovat enemmän myös hankkeistaan ja siitä, mihin Linnanmäen toiminnasta saadut lahjoitusvarat käytetään.

Ohjelmalava Estradilla onkin luvassa porisevaa toritunnelmaa, kun vieraat pääsevät ottamaan osaa järjestöjen toiminnalliseen ohjelmaan. Järjestöjen pisteillä voi kokeilla kesän kunniaksi siirtotatuointeja, sipaista poskiinsa kauniita kasvomaalauksia tai vaikkapa testata neiti Fortunan myötätuulta onnenpyörässä. Päivän aikana voi osallistua myös hauskan kesäristikon tekoon, johon sanavinkit löytyvät jokaisen lastensuojelujärjestön edustajilta.

Estradin lavaohjelmasta vastaa lasten suosikkiesiintyjä Aarne Alligaattori ja Viidakkorumpu (klo 13 ja 14.30), ja yleisön ilona nähdään myös Taikuri Jarin aivonystyröitä makeasti kutitteleva magiashow (klo 12 ja 15.30). Lasten halittavat suosikit eli maskotit vilistävät huvipuiston alueella koko tapahtuman ajan.

Iloisen Hyväntekijän Päivä on osa Helsinki-päivää.

-          Toivotamme kaikki tervetulleiksi tutustumaan Linnanmäen Huvipuiston taustalla toimivan Lasten Päivän Säätiön toimintaan ja nauttimaan riemukkaasta ohjelmasta Helsingin hauskimpaan kaupunginosaan, sillä jokainen Linnanmäellä huvitteleva on iloinen hyväntekijä! Adlivankin vinkkaa.

Rolle-pelle ja muut maskotit ilahduttavat huvittelijoita päivän aikana.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

MUISTUTUSKUTSU lehdistötilaisuuteen: Tule kurkistamaan Linnanmäen huikean herkulliseen ja säkenöivän taiganomaiseen kauteen 2019!16.4.2019 12:43:36 EESTKutsu

Tervetuloa tutustumaan Linnanmäen kiinnostavaan kauteen! Riemukas alkava huvikausi pitää sisällään makeita yllätyksiä, herkullisia kohtaamisia sekä kiehtovia uutuuksia! Aika: Ke 24.4.2019 Klo: 12-14. Tilaisuuden ovet avataan klo 11.45 Paikka: Tivoli Sali / Linnanmäki, Tivolikuja 1, Helsinki. Ilmoittautuminen: To 18.4.2019 mennessä lomakkeella Hyväntuulisen tilaisuuden aikana kuulemme Linnanmäen kutkuttavan kiehtovista kauden 2019 uudistuksista, pääsemme maistelemaan makoisia huvikauden uusia herkkuja ja lähdemme pienelle kierrokselle huvipuiston pyörteisiin. Kierroksen päätteeksi kuulemme iloisen ja musiikintäyteisen tervehdyksen UIT:n kevätrevyystä. Tässä tilaisuudessa kerromme myös juhannuksena avattavan uuden huikean Taiga-ratalaitteen kuulumiset. Ilmoittaudu mukaan kuulemaan ja kokemaan, mitä Linnanmäen riemuisasti odotettu kausi 2019 tuo mukanaan! Linnanmäen huvipuistokausi avataan perjantaina 26.4.2019 klo 16.