"Maailmalta löysin itseni – Helene Schjerfbeck" Taidemenut laajentavat näyttelyelämystä HOK-Elannon ravintoloissa

Ateneum-Taidemenu on Ateneumin taidemuseon ja HOK-Elannon ravintoloiden tarjoama kokonaisvaltainen maku- ja kulttuurielämys. Se sisältää näyttelyn inspiroiman monipuolisen menun sekä pääsylipun Ateneumiin.

Helene Schjerfbeck: Omakuva, 1912. Kansallisgalleria / Ateneumin taidemuseo. Kuva: Kansallisgalleria / Yehia Eweis.

– Ateneumin ja HOK-Elannon yhteinen Taidemenu-konsepti on hieno sisällöllinen yhteistyö, joka tuo uusia yleisöjä molemmille osapuolille, Ateneumin markkinointipäällikkö Suvi Rusanen toteaa.

Taidemenu on nautittavissa 26.1.2020 asti Belgessä, Casa Largossa, Kaarnassa ja La Famiglia Helsingissä. Jokaisella ravintolalla on oma uniikki menunsa. Asiakas saa pääsylipun Ateneumiin ravintolasta, mutta voi tutustua näyttelyyn joko ennen ateriaa tai sen jälkeen. Samaan aikaan on mahdollista tutustua myös Taiteilijoiden Ruovesi -näyttelyyn. Menu on edullisempi S-Etukortilla.

Maailmalta löysin itseni – Helene Schjerfbeck kertoo, kuinka Helenestä tuli Helene – kuinka lahjakkaasta oppilaasta kasvoi yksi historiamme vaikuttavimmista taiteilijoista. Näyttely keskittyy erityisesti Schjerfbeckin matkavuosiin Pariisissa, Pohjois-Ranskan Pont-Avenissa, Italian Fiesolessa sekä Iso-Britannian St Ivesissa 1800-luvun lopussa. Millainen merkitys matkoilla oli taiteilijan tuotantoon ja työskentelytapoihin – ja miten ne vaikuttivat hänen tuotantoonsa kotimaassa?

Näyttelyn teokset kuvaavat maisemia, asetelmia ja taiteilijalle tärkeitä ihmisiä. Lisäksi näytteille saadaan 16 Schjerfbeckin omakuvaa ajanjaksolta 1884–1945. Kaikkiaan näyttelyssä nähdään noin 130 maalausta, piirustusta ja luonnoskirjaa. Mukana on teoksia, joita ei ole esitelty aikaisemmin Suomessa. Näyttely on avoinna 15.11.2019–26.1.2020.

Lisätietoja:
taidemenu.fi
ateneum.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elanto Triplassa: vahva startti uusille ravintolakonsepteille ja ensimmäiselle keskusta-Prismalle21.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Triplassa rikottiin miljoonan kävijän raja avajaisviikolla ja HOK-Elannolle Tripla on osoittautunut osuvaksi liikepaikaksi. Triplaa varten kehitetyissä ravintolakonsepteissa on käynyt kuhina avajaiskuukauden aikana ja kiireiset ohikulkijat ovat ottaneet kauppakeskuksen nopeimman kaupan Alepan omakseen. Täysin uudenlainen kaupunkikeskustaan sovitettu Prisma on selkeästi vastannut kaupunkilaisten tarpeisiin.

Autoilijalle monipuolinen palvelukeidas - ekologinen ABC Kaari avautui1.11.2019 11:57:16 EETTiedote

Auto alustoineen puhtaaksi, renkaat ja vanteet kiiltäviksi, tankki ja pissapoika täyteen alle kymmenessä minuutissa? HOK-Elannon ABC-ketjun uusin asema avautui Kauppakeskus Kaaren yhteyteen Kannelmäkeen, Kehä I:n varteen perjantaina 1.11. Autoilijan monipuolinen palvelukeidas tarjoaa asiakkaalle nopean, tehokkaan ja ekologisen autopesun, uudistuneen mittarikentän Eko E85- ja AdBlue-mittareineen sekä Lasol-lasinpesunesteen tankkauspistoolin.

Ensimmäinen kaupunkikeskustaan sovitettu Prisma avautuu Triplassa16.10.2019 09:37:55 EESTTiedote

Prisma Tripla tuo hypermarketin palvelut Helsingin uuteen pohjoiseen keskustaan Pasilaan ja palvelee kaupungin sykkeessä ympäri vuorokauden. Prisma Tripla hurmaa herkullisella ruokatorillaan ja tarjoaa monipuolisen pukeutumisen, kodin käyttötavaroiden ja lelujen valikoiman. Uudessa Prismassa avautuu Suomen ensimmäinen Sushi Daily -sushiravintola. Ruoan ja käyttötavaroiden verkkokaupan noutopisteet tuovat Prisman koko valikoiman niin lähialueen asukkaiden kuin Pasilan kautta päivittäin kulkevien ulottuville.