Marko Kilven Undertaker-dekkarisarja saa jatkoa – lukijana Peter Franzén

Marko Kilven suositun Undertaker-dekkarisarjan kolmas osa ilmestyy tänään 15. toukokuuta. Kolmas osa Kuolemanlaakso ilmestyy samanaikaisesti painettuna kirjana ja Peter Franzénin lukemana Storytel Original -äänikirjasarjana.

Undertaker - Kuolemanlaakso -äänikirjasarjan kansikuva

Kuopiolainen vanhempi konstaapeli ja palkittu kirjailija Marko Kilpi on tänä keväänä erityisen ajankohtainen. Toukokuussa 50 vuotta täyttävä Kilpi oli yksi eduskuntavaalien valtakunnallisista ääniharavista. Merkkipäivänsä alla tuore kansanedustaja julkaisee kolmannen osan kriitikoiden ylistämästä ja kansainvälistä mainetta saaneesta Undertaker-sarjasta.

Myös dekkarisarjan aiemmat osat Kuolemantuomio ja Kuolemanenkeli on julkaistu samanaikaisesti CrimeTimen kustantamina painettuina kirjoina ja Storytel Original -äänikirjasarjoina. Äänikirjasarjan ensimmäisen kauden Kuolemantuomio lukee näyttelijä Pirkka-Pekka Petelius ja toisen kauden Kuolemanenkeli näyttelijä Niko Saarinen. Kolmannen kauden tulkitsee näyttelijä Peter Franzén.

”Kun aloitimme yhteistyön Storytelin kanssa ensimmäisen Undertakerin ilmestyessä, äänikirjamarkkina oli Suomessa vielä alkutekijöissään. Nyt äänikirjojen suosio on ollut huikeassa kasvussa, mutta uskon että tämäkin on vasta alkua. On motivoivaa panostaa tähän ja olla samassa kelkassa Storytelin kanssa”, Kilpi kertoo.

”Mielestäni on suuri rikkaus ja mukava lisä yhteistyöhön Storytelin kanssa, että Undertakerilla on kolme eri hienoa lukijaa. Olen nyt erityisen innoissani siitä, että Peter Franzén lukee kolmannen kauden, sillä mielestäni hän sopii rooliin täydellisesti. Odotan innolla kuuntelijoiden kommentteja”, Kilpi jatkaa.

Undertaker-sarja kertoo hautausurakoitsija Jarmo Kivestä, joka on paitsi nuhteeton perheenisä ja moitteeton yrittäjä, myös kivikova ammattirikollinen. Undertaker-äänikirjasarjan ensimmäinen kausi Kuolemantuomio on julkaistu Storytel-kirjapalvelussa myös ruotsiksi ja hollanniksi. Ensi vuoden alussa se julkaistaan myös arabiaksi.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:
Kustannuspäällikkö Mirka Vesala
mirka.vesala@storytel.com

Undertaker - Kuolemanlaakso -äänikirjasarjan kansikuva
Kirjailija Marko Kilpi

Storytel on Pohjois-Euroopan johtava äänikirjapalvelu, jonka valikoimasta löytyy yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin tahansa. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä jo 16 eri maassa.

Storytel ostaa yhden Suomen suurimmista kustantamoista 17.9.2019 14:30:12 EESTTiedote

Pohjois-Euroopan johtava äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalvelu Storytel AB (”Storytel”) ostaa Suomen kolmanneksi suurimman kustantamon, Gummerus Kustannus Oy:n (”Gummerus Kustannus”). Gummerus Kustannus julkaisee bestseller-kirjailijoita, kuten Minna Rytisalo, Matti Rönkä, Pauliina Rauhala, Sisko Savonlahti, Camilla Grebe ja Jojo Moyes. Yrityskaupan myötä Storytel vahvistaa merkittävästi asemaansa sekä jakelijana että kustantajana suomalaisilla kirja- ja suoratoistomarkkinoilla.