McDonald’s käynnistää ideakilpailun roskaamista vastaan

Suomen McDonald’s käynnistää 14.6.2021 roskaongelman hoitoon ja ehkäisyyn ratkaisuja etsivän ideakilpailun. Roskasta ratkaisuun -ideakilpailu on kaikille avoin, ja voittajalle on luvassa 10 000 euron palkinto.

Mäkkärin ideakilpailu Roskasta ratkaisuun etsii uusia keinoja ympäristön roskaamisongelman ratkaisemiseksi. Kilpailu on avoin kaikenikäisille kilpailijoille ja kaikenkokoisille ajatuksille. Ideat voivat liittyä esimerkiksi ympäristössä lojuvien roskien keräämiseen, roskaamista ehkäiseviin innovaatioihin tai vaikkapa roskaamisen vastaiseen asennekasvatukseen. Kilpailun voittaja saa palkinnoksi 10 000 euroa, toiseksi tullut 5 000 euroa ja kolmanneksi paras ehdotus saa 3 000 euroa. Kilpailuaikaa on 14.6.–31.8.2021.

”Ympäristön roskaaminen on iso ongelma, ja Suomen suurimpana pikaruokaketjuna McDonald’s haluaa olla osa sen ratkaisua. Ymmärrämme kuitenkin, etteivät parhaat ideat aina välttämättä tule vain meiltä itseltämme. Siksi haastamme yhdemmäisyyden hengessä kaikki mukaan löytämään parempia ratkaisuja yhteisen ongelmamme, roskaamisen, vähentämiseksi”, sanoo Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

Ideat jakoon verkkosivujen kautta

Kilpailuun voi ilmoittaa oman ideansa verkossa osoitteessa yhdemmäisyys.fi 31.8.2021 mennessä. Kilpailun voittajat valitsee viisihenkinen tuomaristo, ja parhaat ideat myös otetaan käyttöön soveltuvin osin.

Roskasta ratkaisuun -kilpailu on osa McDonald’sin yhdemmäisyys-kampanjaa, joka keskittyy McDonald’sille tärkeisiin teemoihin ja tekoihin. Tämän kevään yhdemmäisyystekona McDonald’s-ravintoloiden henkilökunta kokoontui eri puolilla Suomea roskatalkoisiin. Yhteensä talkoissa kerättiin yli miljoona roskaa. Tänä keväänä roskiin päätyi eniten käytettyjä maskeja ja tupakantumppeja, joita kerättiin kymmeniä tuhansia kappaleita.

Lisätiedot:

McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 35 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 66 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 218,7 M€ vuonna 2020. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 6 %. Ravintoloista 56 eli noin 85 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 12.

Rauman uudistunut McDonald’s palkkaa uusia työntekijöitä – avoin rekrytointitilaisuus 15.7.202112.7.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Rauman McDonald’s-ravintolan alkuvuonna toteutettu kokonaisvaltainen remontti on siivittänyt toiminnan kasvuun, ja ravintola palkkaa useita uusia työntekijöitä. McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari järjestää ravintolassaan avoimen rekrytointitilaisuuden torstaina 15.7.2021 kello 10–12. Kaikki paikalle tulleet hakijat haastatellaan tilaisuuden aikana.