McDonald’s-restaurangen i Jakobstad förnyas och inför bordsservering

McDonald’s-restaurangen i Jakobstad stänger för renovering den 31 maj 2021. Renoveringen pågår i cirka två och en halv vecka. Restaurangen börjar med bordsservering efter renoveringen.

Under renoveringen kommer McDonald’s-restaurangen i Jakobstad att få en helt ny inredning och digitala beställningskiosker kommer att installeras. Med hjälp av beställningskioskerna kan kunderna välja, beställa och betala för sina produkter genom de digitala skärmarna. Maten tillreds efter beställning och serveras till bordet.

Efter renoveringen kommer även kunder som använder drive-thru-filen att få allt smidigare betjäning, då nya digitala menytavlor tas i användning.

”Vi väntar redan ivrigt på att få börja jobba i den helt förnyade och moderniserade restaurangen. Tack vare renoveringen kan vi i fortsättningen erbjuda våra kunder en allt mångsidigare och modernare restaurangupplevelse”, säger företagaren Mika Rajamäki.

McDonald’s fortsätter att utveckla sina restauranger i Finland i samarbete med företagarna. Jakobstads McDonald’s kommer att vara den 55 McDonald’s-restaurangen i Finland som har digitala beställningskiosker.

Mer information på svenska:

Restaurangchef Minna Lindblom, tfn. +358 40 717 6998, minna.lindblom (at) fi.mcd.com

Mer information på finska:

McDonald’s-företagare Mika Rajamäki, tfn. +358 50 056 5544, mika.rajamaki (at) fi.mcd.com

Kommunikationsdirektör Heli Ryhänen, tfn. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s är ett av världens bäst kända varumärken. Den bekanta bågen kan ses i över 100 länder, som kännetecken för cirka 37 000 restauranger. McDonald’s serverar cirka 70 miljoner kunder varje dag. Globalt har kedjan 1,7 miljoner anställda. Den första McDonald’s-restaurangen i Finland öppnades för över 35 år sedan, år 1984. För tillfället finns det 66 McDonald’s restauranger i Finland. Den totala skattepliktiga försäljningen av McDonalds restauranger var 218,7 miljoner euro år 2020. Tillväxten var över 6 % jämfört med föregående år. 56 av restaurangerna, det vill säga 85 %, är ägda av enskilda licensinnehavare alltså företagare. Det finns totalt 12 McDonald’s-företagare i Finland.