Mökki & Meri -messuilla aiheena mm. heittokalastus

Mökki & Meri -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät tänä vuonna mm. saunat, laiturit ja kalastustuotteet. Yhdessä Piha & Puutarha -messujen kanssa 6.-8.4. järjestettävä kokonaisuus kiinnostaa alueen runsasta mökkikansaa.

Osku Valtonen

− Varsinais-Suomessa on noin 50 000 mökkiä, joissa tänäkin kesänä suunnitellaan monenlaista kohennusta ja hankintaa, toteaa projektijohtaja Tiina Heiskari.

Erityisteemaksi on tällä kertaa valikoitunut kalastus. Kokonaisuuden toteuttamisessa on keskeisesti mukana kalastusopas Jani Ollikainen.

− Kalastuksen ystävä löytää tapahtumasta vinkkejä muun muassa jigikalastukseen, hauen heittokalastukseen ja lasten kanssa kalastamiseen sekä kalan käsittelyyn.

Tapahtumassa on esillä kalastusveneitä, ja paikalla on mm. paikallisia kalastusoppaita. Kalastuspuolella ohjelmaa juontaa Osku Valtonen. Kalastusopas Pasi Tuike kertoo kuulijoille jigikalastuksen monimuotoisuudesta sekä nykyaikaisesta kalastusveneestä. Antti Heinosen aiheena on elektroniikan käyttö hauen heittokalastuksessa.

Paljuja, grillejä ja vaikkapa erilaisia lämmitysjärjestelmiä päästään katsomaan heti pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna.

Lisätiedot messuista:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Osku Valtonen

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.