Mökki & Meri -messuilla aiheena mm. heittokalastus

Mökki & Meri -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät tänä vuonna mm. saunat, laiturit ja kalastustuotteet. Yhdessä Piha & Puutarha -messujen kanssa 6.-8.4. järjestettävä kokonaisuus kiinnostaa alueen runsasta mökkikansaa.

Osku Valtonen

− Varsinais-Suomessa on noin 50 000 mökkiä, joissa tänäkin kesänä suunnitellaan monenlaista kohennusta ja hankintaa, toteaa projektijohtaja Tiina Heiskari.

Erityisteemaksi on tällä kertaa valikoitunut kalastus. Kokonaisuuden toteuttamisessa on keskeisesti mukana kalastusopas Jani Ollikainen.

− Kalastuksen ystävä löytää tapahtumasta vinkkejä muun muassa jigikalastukseen, hauen heittokalastukseen ja lasten kanssa kalastamiseen sekä kalan käsittelyyn.

Tapahtumassa on esillä kalastusveneitä, ja paikalla on mm. paikallisia kalastusoppaita. Kalastuspuolella ohjelmaa juontaa Osku Valtonen. Kalastusopas Pasi Tuike kertoo kuulijoille jigikalastuksen monimuotoisuudesta sekä nykyaikaisesta kalastusveneestä. Antti Heinosen aiheena on elektroniikan käyttö hauen heittokalastuksessa.

Paljuja, grillejä ja vaikkapa erilaisia lämmitysjärjestelmiä päästään katsomaan heti pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna.

Lisätiedot messuista:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Osku Valtonen

Turun Kirjamessuilla syksyn puheenaiheet dekkareista demokratiaan - Sauli Niinistö, Liza Marklund, teemamaa Viron eturivin kirjailijat Turun Messukeskuksessa 5.-7.10.4.10.2018 11:00Tiedote

Tiedote 4.10.2018. Merkkivuottaan viettävä Viro juhlii teemana myös Turun Kirjamessuilla 5.-7.10. Turun Messukeskuksessa. Kirjamessuilla nähdään kaikkiaan yli 450 ohjelmanumeroa, ja keskusteluissa nousevat esiin ajankohtaiset aiheet niin suomalaisesta kuin virolaisesta yhteiskunnasta. Samanaikaisesti Turun Messukeskuksessa nautiskellaan myös Turun Ruoka- ja Viinimessuista sekä Levymessuista.