Muistutuskutsu medialle: Rakentaminen ja suhdanteet Helsingin seudulla– kauppakamarin toimialakatsauksen julkistus 12.1.2022

Miltä suhdanteet näyttävät Helsingin seudulla? Entä mitkä ovat rakentamisen trendit? Vastaako asuntotuotanto tulevaisuuden tarpeisiin? Helsingin seudun kauppakamarin vuoden 2021 neljäs toimialakatsaus julkistetaan keskiviikkona 12.1.2022 klo 9.30. Erityisteemana on rakentaminen.

Median edustajat ovat tervetulleita Helsingin seudun kauppakamarin vuoden 2021 neljännen toimialakatsauksen julkistamistilaisuuteen keskiviikkona 12. tammikuuta klo 9.30–10.30. Tilaisuutta voi seurata striimillä.

Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksessa erityisteemana on rakentaminen Helsingin seudulla. Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Markku Lahtinen esittelee toimialakatsauksen tuloksia ja toimitilamarkkinoiden kehitystä arvioi johtaja Erkki Hakala Catella Property Oy:stä

Ilmoittautumiset

Pyydämme median etukäteisilmoittautumista sähköpostitse osoitteeseen tiina.tikander@helsinki.chamber.fi tiistaihin 11.1.2022 klo 12 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään erillinen osallistumislinkki tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Julkaisemme toimialakatsaustiedotteen keskiviikkona 12.1.2022 klo 10.30.

Helsingin seudun kauppakamari toteuttaa toimialakatsauksen neljä kertaa vuodessa yhteistyössä Kaupunkitutkimus TA Oy:n kanssa. Katsauksissa käsitellään Helsingin seudun keskeisiä teemoja mm. liikennettä, asuntotuotantoa ja väestökehitystä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua myös Kauppakamarikaupassa.

Mediatiedustelut ja ilmoittautumiset

Tiina Tikander
Viestintäpäällikkö
tiina.tikander@helsinki.chamber.fi
p. 046 878 7540

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Kauppakamarin toimialakatsaus: Helsingin seudun asuntotuotanto vakaata, toimitilarakentamisen volyymit vaisuja12.1.2022 10:30:00 EET | Tiedote

Pitkittynyt koronapandemia murentaa Helsingin seudun yritysten suhdanneodotuksia. Tuotanto on kasvanut eniten teollisuudessa ja informaatio- ja viestintäalalla. Kustannusten voimakas kasvu hidastaa kuitenkin tuotannon kehitystä merkittävästi. Seudun asuntotuotanto on kasvussa, mutta toimitilarakentaminen on alhaisella tasolla, selviää 12. tammikuuta 2022 julkistetusta Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta.