Muistutuskutsu medialle: Rakentaminen ja suhdanteet Helsingin seudulla– kauppakamarin toimialakatsauksen julkistus 12.1.2022

Miltä suhdanteet näyttävät Helsingin seudulla? Entä mitkä ovat rakentamisen trendit? Vastaako asuntotuotanto tulevaisuuden tarpeisiin? Helsingin seudun kauppakamarin vuoden 2021 neljäs toimialakatsaus julkistetaan keskiviikkona 12.1.2022 klo 9.30. Erityisteemana on rakentaminen.

Median edustajat ovat tervetulleita Helsingin seudun kauppakamarin vuoden 2021 neljännen toimialakatsauksen julkistamistilaisuuteen keskiviikkona 12. tammikuuta klo 9.30–10.30. Tilaisuutta voi seurata striimillä.

Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksessa erityisteemana on rakentaminen Helsingin seudulla. Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Markku Lahtinen esittelee toimialakatsauksen tuloksia ja toimitilamarkkinoiden kehitystä arvioi johtaja Erkki Hakala Catella Property Oy:stä

Ilmoittautumiset

Pyydämme median etukäteisilmoittautumista sähköpostitse osoitteeseen tiina.tikander@helsinki.chamber.fi tiistaihin 11.1.2022 klo 12 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään erillinen osallistumislinkki tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Julkaisemme toimialakatsaustiedotteen keskiviikkona 12.1.2022 klo 10.30.

Helsingin seudun kauppakamari toteuttaa toimialakatsauksen neljä kertaa vuodessa yhteistyössä Kaupunkitutkimus TA Oy:n kanssa. Katsauksissa käsitellään Helsingin seudun keskeisiä teemoja mm. liikennettä, asuntotuotantoa ja väestökehitystä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua myös Kauppakamarikaupassa.

Mediatiedustelut ja ilmoittautumiset

Tiina Tikander
Viestintäpäällikkö
tiina.tikander@helsinki.chamber.fi
p. 046 878 7540

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Kauppakamarin toimialakatsaus: Väkeä muuttaa nyt vilkkaasti Helsingin seudun kuntien välillä, opiskelijat valuvat alueelta pois29.6.2022 10:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun yritysten suhdanneodotukset ovat heikentyneet Ukrainassa käytävän sodan vaikutuksesta erityisesti teollisuudessa, rakentamisessa ja palvelualoilla. Seudun tuotannossa näkyy pientä kasvua, mutta kustannusten voimakas nousu painaa liiketoimintaa. Seudun kuntien välinen muutto käy vilkkaana. Väkeä muuttaa myös aiempaa enemmän pois Helsingin seudulta, selviää 29. kesäkuuta 2022 julkistetusta Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta.

Ennakointikamarin tilannekatsaus: Yritysten rekrytointitarpeet kasvavat Helsingin seudulla17.6.2022 09:51:02 EEST | Tiedote

Uusia avoimia työpaikkoja avautuu kaikilla toimialoilla enemmän kuin vuotta aikaisemmin, mutta myös runsaammin kuin alkuvuodesta 2020. Palvelu- ja myyntityöntekijöiden kysynnän kasvu on nyt erityisen vahvaa. Pula osaavasta työvoimasta ei ole helpottanut Helsingin seudulla, vaikka yritysten suhdannenäkymät ovat heikentyneet, selviää Ennakointikamarin kevään 2022 tilannekatsauksesta.