Restbar Group

Musiikkialalla ennätyksellisen vilkas kesä – ”Ihmiset haluavat nyt laulaa ja tanssia.”

Koronan kurittamat ravintolat ja tapahtuma-ala elävät nyt uutta nousua ja yritykset kirivät takaisin parin vuoden taukoa henkilöstö- ja asiakastilaisuuksien järjestämisessä. Positiivinen vire näkyy myös musiikkialan yritysten tilauskirjoissa – esimerkiksi tamperelaislähtöisen DJ- ja karaokepalvelua tarjoavan Popmaster Oy:n kesä oli ennätyksellisen vilkas ja yhtiö uskoo kysynnän voimakkaan kasvun jatkuvan.
Popmasterin toimitusjohtaja Antti Kälkäinen (vas.) opastaa Popmaster Akatemiassa

Music Finlandin keväällä 2022 toteuttamassa kyselyssä* lähes joka toinen musiikkialan ammattilainen kertoi työnsä tekemisen vaarantuneen korona-aikana olennaisesti ja tulot olivat laskeneet yli 70 prosentilla vastaajista. Haasteista huolimatta musiikkialaa leimaa vahva usko tulevaisuuteen: monet kertoivat käyneensä pandemian aikana pohjalla, josta suunta on vain ylöspäin.

”Niin kävi myös meille, sillä jouduimme kahden vuoden aikana ajamaan toimintamme alas peräti kolme kertaa. Oli kova paikka sammuttaa valot ja lomauttaa henkilökunta – mutta sitä hienompi fiilis on nyt, kun saamme jälleen tarjota sekä musiikillisia elämyksiä asiakkaillemme että työtä ja toimeentuloa alan ammattilaisille,” Antti Kälkäinen, Popmaster Oy:n toimitusjohtaja, sanoo.

Popmaster Oy työllistää yli 100 musiikkityöntekijää ja tarjoaa alan ainoana valtakunnallisena toimijana DJ- ja karaokepalveluja juhliin, tapahtumiin ja ravintoloihin. Koronapandemia aiheutti notkahduksen Popmasterin nousujohteiselle kasvulle, mutta nyt näyttää taas hyvältä.

”Tänä vuonna neljän kuukauden kesäsesongin aikana teimme huikean noin 600 000 euron liikevaihdon, mikä tasaisen vauhdin taulukolla enteilee noin 1,5 miljoonaa vuodessa. Uskomme ravintola- ja tapahtuma-alan nousukiidon jatkuvan lähivuosina, ja se tietää onneksi hyvää myös musiikkialalle,” Kälkäinen sanoo.

Popmaster on alansa edelläkävijäyritys

Popmaster on alallaan poikkeuksellinen toimija, sillä se palkkaa DJ:t ja karaokejuontajat työsuhteeseen ja kouluttaa tekijät omassa Popmaster Akatemiassaan.

”Minulle työ Popmasterissa on tarjonnut mahdollisuuden lisätienesteihin muiden töiden ja opintojen ohessa, ja tiedän monta kollegaa, jotka itseni tavoin arvostavat työn joustavuutta ja hyvää fiilistä, jota itsekin keikoilta saa. En voisi olla iloisempi ravintola- ja tapahtuma-alan uudesta noususta – näen työssäni konkreettisesti sen, mitä ihmiset koronavuosien jälkeen tarvitsevat: laulua ja tanssia. Jonkinlainen tulppa on selkeästi auennut poikkeuksellisten aikojen päätyttyä,” sanoo viisi vuotta DJ:n ja karaokejuontajan töitä Popmasterilla tehnyt Alex Saarman.

Kovat kasvutavoitteet

Popmaster Oy:n tavoite on tuplata yhtiön liikevaihto 3 miljoonaan euroon vuoteen 2026 mennessä.

”Ravintolat ja tapahtumat kilpailevat asiakkaista elämyksellisyydellä ja musiikin rooli tunnelman luojana on ylivertainen. Kokemuksemme mukaan hyvä tunnelma puolestaan kilahtaa suoraan ravintolan kassaan. Haluammekin edelleen vahvistaa kumppanuuksiamme niin ravintoloiden kuin ammattimaisten tapahtumajärjestäjien kanssa, ja sitä kautta edistää musiikkialan kasvua,” Kälkäinen toteaa.

Popmaster Oy on Suomen johtava DJ- ja karaokepalveluja tarjoava yritys – sen yli 100 musiikkityöntekijää tekee vuosittain 4000 DJ- ja karaokekeikkaa ympäri Suomen. Yhtiön liikevaihto on noin 1,5 miljoonaa euroa vuodessa. Popmaster Oy on osa Restbar Groupia.

Lisätiedot: Antti Kälkäinen, toimitusjohtaja, Popmaster Oy, p. 044 5765051, antti.kalkainen@popmaster.fi

* Linkki kyselyyn: https://musicfinland.fi/fi/tutkimukset/musiikkialan-barometri-2022

Kuvat

Popmasterin palveluksessa työskentelee yli 100 musiikin ammattilaista

Restbar Group
Pispalan valtatie 18 B
33250 Tampere

Restbar Group on pirkanmaalainen perheyhtiö, jonka toimialoina ovat ravintolat, catering, DJ- ja karaokepalvelut sekä henkilöstöpalvelut. Popmaster Oy on osa Restbar Groupia.

Popmaster Oy on Suomen johtava DJ- ja karaokepalvelujen tarjoaja juhliin, tapahtumiin ja ravintoloihin. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 musiikin ammattilaista. Popmasterin oma pysyvä henkilökunta takaa sen, että palvelun laatu pysyy tasaisena ja luotettavana ympäri Suomea.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Restbar Group