Näin markkinoit somessa alkavana vuonna – kotimaiset asiantuntijat kertovat Kurion trendikatsauksessa
Kurion Somemarkkinoinnin trendit 2019 -katsaus osoittaa somen kehittyvän entistä strategisemmaksi ja integroidummaksi osaksi yrityksen markkinointiviestinnän kokonaisuutta. Seitsemättä kertaa julkaistava vuosittainen raportti kertoo tänä vuonna trendien lisäksi myös toimintamallit niihin vastaamiseksi. Näkemyksenä katsaukseen antoivat 24 kotimaista somemarkkinoinnin asiantuntijaa kuten Netprofilen Christina Forsgård, DNA:n Kati Sulin ja Digitalist Groupin Ville Tolvanen.
”Seitsemännen vuoden kunniaksi uudistimme ensi kertaa tutkimustamme. Nyt se toimii entistä parempana käytännön ohjeistona kotimaisille markkinoinnin tekijöille”, kommentoi katsauksen koostamisesta vastannut Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori. ”Huippuasiantuntijamme antoivat näkemyksensä esimerkiksi suunnitteluprosessiin ja mittarointiin – asioihin, jotka ovat olleet paljon pinnalla viime vuonna.”
Asiantuntijoiden vastauksista koostettuna viisi keskeistä trendiä alkavalle vuodelle ovat:
- Kantaaottavuuden ja vastuullisuuden vaateet korostuvat somessa – ja tarjoavat brändeille mahdollisuuksia menestyä
- Data ohjaa entistä personoidumpaa kokemusta – läpi koko funnelin
- Mikrovaikuttajat tulevat megatähtien rinnalle – aitous lisää vaikuttavuutta
- Somessa käytetyn ajan kasvaessa myös kriittisyys lisääntyy – yksityisyys puhututtaa
- Videot vievät somea eteenpäin – some puolestaan videoita
”Uusimmista tuulista nostaisin esiin kantaaottavuuden, jonka valjastamiselle aika on otollinen. Ikitrendeissä puolestaan esimerkiksi videot pitävät pintansa, joten panosta niihin viimeistään nyt. Suosikkiosioni raportissa saattaa silti olla somesisällön laadun määritelmä – kaikessa määrittelemättömyydessään. Ja tänäkin vuonna suosittelen lukemaan ihan jokaisen asiantuntijan haastattelut läpi, ajatuksella ja aikaa antaen. Hienoja kiteytyksiä ja oivalluksia sivutolkulla”, summaa Lähdevuori.
Lataa raportti: http://bit.ly/sometrendit2019
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jari Lähdevuori
Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
Merimiehenkatu 29, 00150 Helsinki
+358-50-5306639
jari@kurio.fi
http://www.kurio.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on sosiaalisen median toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme