Alko Oy

Närpiön Alko muuttaa

Jaa

Närpiön myymälä muuttaa. Vanha myymälä (Närpesvägen 8) on avoinna lauantaihin 4.12. klo 18 saakka ja asiakkaat toivotetaan tervetulleiksi uuteen myymälään keskiviikosta 8.12. klo 12 alkaen. Tuttu henkilökunta palvelee myös uudessa viihtyisässä myymälässä osoitteessa Närpesvägen 27.

Närpiön Alko muuttaa joulukuussa, ja myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot sijaitsevat Teuvalla (Mikkiläntie 12) ja Kristiinankaupungissa (Merikatu 4).

”Pääsemme avaamaan uuden myymälän Närpiössä mukavasti ennen joulua, vuoden vilkkainta sesonkia. Uudessa myymälässä tuotteet ovat helposti löydettävissä ja asiointi on sujuvaa. Myymälä avataan monipuolisen ruokakaupan yhteyteen, jolloin samalla asiointikäynnillä ruokaostoksien kanssa voi myymälästämme käydä kysymässä sopivat juomasuositukset”, palvelujohtaja Kimmo Mäkelä kertoo.

Makupareja joulunajan tarjoiluille

Uuden 170-neliöisen myymälän valikoimasta löytyy erityisen hyvin paikallisia kiinnostavia tuotteita. Kaiken kaikkiaan myymälän valikoimassa on noin 900 tuotetta.

”Tuttu myymälähenkilökunta auttaa mielellään löytämään loistavimmat makuparit vaikkapa loppuvuoden juhlatarjoiluille, joten aina kannattaa kysyä neuvoja. Myymälä päättää noin kolmanneksen valikoimastaan itse vastaten paikalliseen kysyntään. Loput tuotteista valikoituvat valtakunnallisen asiakaskysynnän, trendien ja toiveiden perusteella. Toiveita kannattaa jättää Alkotoiveella verkko-osoitteessa alkotoive.fi”, sanoo palvelupäällikkö Riikka Kaseva.

Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta alko.fi:n tai Alko-äpin kautta muutaman päivän toimitusajalla. Myymälään toimitus on maksuton.

Riikka Kaseva vinkkaa lataamaan puhelimeen maksuttoman Alko-äpin: ”Mobiilisovelluksemme on oiva työkalu esimerkiksi koko valikoimamme selaamiseen, eri tuotteiden saatavuuden tarkistamiseen sekä omien makumuistojen tallentamiseen.”

Vihreän valinnan tuotteet päätyvät yhä useammin ostoskoriin

Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Viinillä se on jopa 46 prosenttia tuotteen ympäristövaikutuksista. Alkon tavoitteena on vuoteen 2030 mennessä pienentää juomapakkausten ilmastovaikutuksia 50 prosentilla verrattuna vuoden 2020 tilanteeseen.

Alkon Vihreä valinta -merkintöjen joukossa on symboli nimeltään Ympäristövastuullinen pakkaus. Merkinnän saadakseen pakkauksen tulee olla ympäristösertifioitu tai alkuperäsertifioitua kierrätysmateriaalia.

Pohjanmaalla Vihreän valinnan tuote päätyy asiakkaan ostoskoriin noin joka kolmannen tuotteen kohdalla. Kun viiniä on tarkoitus säilyttää pitkään, lasinen viinipullo on vaihtoehdoista paras. Suhteellisen pian nautittaville tuotteille sopivat muutkin pakkausmateriaalit”, Kimmo Mäkelä kertoo.


Lisätiedot 
 

Länsi-Suomen palvelujohtaja Kimmo Mäkelä, p. 040 749 1184, kimmo.makela@alko.fi   

Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Avainsanat

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Alko vähentää juomahävikkiään – vaurioituneet pakkaukset pidetään myynnissä, glögistä koe-eränä marmeladia30.11.2021 07:30:00 EET | Tiedote

Yksi Alkon vastuullisuustavoitteista on juomahävikin vähentäminen. Vuonna 2020 juomahävikki oli 0,3 prosenttia myydyistä juomalitroista. Alko etsii jatkuvasti uusia tapoja vähentää hävikkiä. Hävikkijuomista tuotetaan esimerkiksi biokaasua ja tänä vuonna hävikkimarmeladia. Alko pitää jatkossa myynnissä myös vaurioituneet pakkaukset, joiden sisältö on täysin kunnossa.

Yksinäisyydellä ja alkoholin käytöllä yhteys – alkoholia käytetään keinona negatiivisten tunteiden hallinnassa24.11.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Tuore tutkimus lisää ymmärrystä yksinäisyyden ja alkoholinkäytön välisestä yhteydestä. Yksinäisyyttä ja alkoholia on aiemmin tutkittu suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta niiden välistä yhteyttä ei juurikaan. Tutkimustuloksien mukaan alkoholia käytetään apukeinona etenkin negatiivisten tunteiden hallinnassa. Yksinäisyyden ja alkoholin välinen yhteys ei kuitenkaan ole yksiselitteinen. Tutkimuksen on mahdollistanut Alko.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme