Nummelan ydinkeskustaan nousee KAS asuntojen uusi vuokratalo

Kuva: KAS asunnot

KAS asunnot Oy rakennuttaa Vihdin Nummelan keskustaan viisikerroksisen asuinkerrostalon osoitteeseen Kappelitie 6. Taloon tulee 56 vuokra-asuntoa, yksiöistä neliöihin ja jokaisessa asunnossa on parveke tai terassi. Osittain luonnontilaiselle pihalle tulee leikki- ja oleskelualue. Jokaista asuntoa kohden varataan yksi autopaikka, ja kohteeseen tulee kaksi sähköautonlatauspaikkaa.

Talon sijainti on erinomainen. Kaupat ja muut palvelut ovat lähellä ja upeat ulkoilumaastotkin lähes kotiovelta. Kohteen valmistumisen jälkeen Vihdissä on KAS:n asuntoja 520.

Rakentaminen alkaa syyskuussa 2022, ja asunnot valmistuvat loppuvuodesta 2023. Talon rakentaa Rakennusliike Lapti Oy. Hakuaika alkaa syksyllä 2023, noin 3 kuukautta ennen talon valmistumista. Hakuajasta ilmoitetaan www.kas.fi-sivuilla sekä paikallislehdessä.

Toimitusjohtaja Jarmo Kuosa tyytyväinen hankkeen etenemiseen

”Olen erittäin tyytyväinen, että saamme hankkeen aikataulussa liikkeelle haastavassa tilanteessa. Lyhyellä aikajänteellä voimme tarjota Vihdissä laadukkaita vuokra-asuntoja jo toisessa uudiskohteessa. Viime vuonna valmistui 31 asunnon kohde, johon tuli yli 300 hakemusta. Kysyntä vuokra-asunnoille on vahvaa, kun talon sijainti on hyvä.”

Kuosan mukaan mahdollisuus kolmanteen uudiskohteeseen

”Olemme KAS asunnoilla voineet toteuttaa useita hankkeita pääkaupunkiseudun kehyskunnissa hyvien yhteistyökumppanien, mm. rakennusliike Laptin, kanssa. Strategiakaudella pystymme saavuttamaan merkittävän yli 600 asunnon uudistuotannon ja uusia kohteita toivotaan eri kunnissa jatkuvasti. Uskon Vihdin Nummelan kehittymiseen ja aikomuksena on aloittaa tonttineuvottelu, joten toivottavasti Vihdin kunnalla on esittää hyviä tonttimahdollisuuksia ja näin hyödyntää KAS asuntojen vahva osaaminen sekä mahdollisuus edistää kunnan kehitystä. Sanoisin, että kuntien oma aktiivisuus on tärkeää, koska neuvottelupyyntöjä tulee eri kunnista ja aktiivisimmat ovat vahvoilla saamaan uusia kohteita”, kertoo KAS asuntojen toimitusjohtaja Jarmo Kuosa.

”Olemme aiemmin rakentaneet KAS asunnoille viihtyisän asuinkerrostalon Nummelan Työväentielle. Antoisa yhteistyömme ja vankka asuntorakentamisen osaamisemme takaavat jälleen huolella rakennetut kodit ja puitteet hyvälle elämälle dynaamisessa ja luonnonläheisessä Nummelassa”, kertoo Laptin Etelä-Suomen aluejohtaja Matti Leimi.

Jarmo Kuosa, toimitusjohtaja, KAS asunnot Oy, 040 505 0284, jarmo.kuosa@kas.fi
Matti Leimi, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 352 7577, matti.leimi@lapti.fi

Kuva: KAS asunnot

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Turun Puolalanmäen historiallisessa maisemassa on päättynyt täydennysrakentamishankkeelle harvinaisen mittavat ja vaativat louhintatyöt uuden kerrostalon rakennustöiden tieltä. Rakennusliike Lapti Oy louhi kalliota suojeltujen rakennusten keskellä olevalta tontilta kesän aikana yhteensä noin 150 funikulaarin eli 300 kuorma-autollisen verran. Mittavat louhintatyöt vaativat viimeisen päälle tehdyt ennakkotutkimukset ja -suunnittelun sekä toteutuksen.

Karstulan Soteku-keskuksen rakennustyöt valmistuivat – keskus tarjoaa avautuessaan kuntalaisille kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut12.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Karstulan kunnan uusi Soteku-keskus valmistui palvelemaan Karstulan ja sen lähialueiden asukkaita sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluissa. Keskuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Rakennusliike Lapti Oy. Keskuksen rakentaminen alkoi kesällä 2021, ja se valmistui syyskuun alkupuolella 2022. Uusi keskus sisältää kaikki kunnan tarjoamat sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalvelut, ja asiakkaille Soteku-keskus avaa ovensa syyskuun loppupuolella 2022.