Ohjelmistoyhtiö PiiMegan palvelut siirtyvät Pinjan brändin alle

Pinja jatkaa voimakasta rekrytointiaan myös Oulun alueella ja tähtää teollisuuden kansainvälisille ohjelmistomarkkinoille.

Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen ja PiiMegan toimitusjohtaja Vesa-Pekka Palokangas Pinjan brändin äärellä. Kuva: Pinja Marketing

Tästä päivästä lähtien PiiMegan palvelut tarjotaan digitalisaatioon erikoistuneen Pinjan brändin alta. Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen iloitsee tuoreen uudistuksen tuomasta synergiasta yhtiön tuotteille, palveluille ja näkyvyydelle. “Palveluiden yhdistämisen ja konseptoinnin avulla saamme jatkossa tarjottua asiakkaillemme entistäkin selkeämpiä ja yhtenäisempiä kokonaisuuksia, parempaa palvelua ja tehokkaampia kokonaisratkaisuja – niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.”

Pinjan brändin alla tarjotaan nyt PiiMegan nimellä aiemmin tunnettuja metsäteollisuuden toimitusketjun, verkkokaupan ja toiminnanohjauksen digitalisaatioon liittyviä ohjelmistoratkaisuja. ”PiiMega on vienyt suomalaisen metsäteollisuuden osaamista IT-muodossa maailmalle jo pidemmän aikaa. Nyt kansainvälisen kasvun suunta ja tarjooma vahvistuvat entisestään kaikilla ratkaisualueilla”, PiiMegan toimitusjohtaja Vesa-Pekka Palokangas toteaa. ”Lisäksi pääsemme jatkamaan entistä paremmin alueellista työllistämistä, sillä Pinja kasvattaa toimintaansa vahvasti ja tosissaan.”

Pinja työllistää tällä hetkellä noin 550 henkilöä, joista nykyään jo 120 Oulun alueella. ”Meille on ollut kunnia-asia saada hienoja ohjelmistotuotteita, mahtavia asiakkaita ja osaavia ohjelmistokehittäjiä liittymään vahvasti kasvavaan Pinjan tarinaan. Oulu on meille alueena erittäin houkutteleva kasvun mahdollistaja. Yhteisen tekemisen myötä Pinjan brändi kirkastuu entisestään myös työnhakijoiden suuntaan”, Veli-Matti Nurminen kertoo.

Taustalla PiiMegan liiketoiminnan siirtymisessä Pinjan brändin alle on elokuussa 2020 toteutunut yrityskauppa. Tämä oli Pinjalle kahdeksas yrityskauppa viimeisen kolmen vuoden aikana. Yhtiön Oulun alueella olleet toimistot yhdistettiin vuoden alussa yhteisiin toimitiloihin Kempeleeseen.

Pinjan kansainvälisen liiketoiminnan osuus on voimakkaassa kasvussa, ja yhtiö palvelee johtavia teollisuus- ja yritysasiakkaita sekä organisaatioita yli 30 maassa. Pinja on merkittävä toimija teollisuuden uudistajana ja digitaalisen yhteiskunnan rakentajana. Yhtiö on markkina-alueensa johtava SaaS-ohjelmistoratkaisujen tuottaja valikoiduissa teollisuuden ohjelmistotuotteissa, muun muassa metsäteollisuudessa ja valmistavassa teollisuudessa.

Pinja lyhyesti:

Pinja on kumppanisi digitalisaatioon ja teollisuuden uudistamiseen. Olemme kumppani toimintaa tehostavien ratkaisuiden ja uusien digitaalisten liiketoimintamallien hyödyntämiseen koko niiden elinkaarella konsultoinnista ylläpitoon. Asiakkaamme ovat teollisuuden sekä digitaalisen yhteiskunnan toimijoita, jotka haluavat hyödyntää teknologiaa ja uusia liiketoimintamalleja kilpailijoitaan nopeammin ja tehokkaammin. Olemme vastuullinen toimija. Tehostamalla asiakkaidemme toimintaa autamme heitä kestävämpään liiketoimintaan maailmassa, joka tarvitsee vastuullisia ratkaisuja nyt enemmän kuin koskaan. Pinja työllistää noin 550 henkilöä, jotka palvelevat johtavia suomalaisia teollisuus- ja yritysasiakkaita sekä kansainvälisiä organisaatioita yli 30 maassa. Kasvamme voimakkaasti ja liikevaihtomme vuonna 2021 on noin 55 miljoonaa euroa.

Lisätiedot & haastattelut:

Veli-Matti Nurminen
CEO Pinja Group Oy
veli-matti.nurminen@pinja.com

Vesa-Pekka Palokangas
Managing Director PiiMega Oy
vesa-pekka.palokangas@pinja.com

Kansainvälinen tutkimus: heikot työvuorosuunnittelujärjestelmät aiheuttavat työehtosopimusten laiminlyöntejä, tappiota liiketoiminnalle sekä ylimääräisiä työvoimakustannuksia25.2.2021 06:15:00 EET | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt laajan, toimialarajat ylittävän kansainvälisen tutkimuksen, jossa haastateltiin 300 yritysjohtajaa – myös Suomesta. Kyselyn avulla saatiin tietoa suurimmista haasteista liittyen vuorotyöläisten työvoimanhallintaan pandemian aikana.

Kyselytutkimus paljastaa: Suomen vuorotyöläisistä 40 % on irtisanoutunut työstään, koska ei saanut esimieheltään työvuoroja riittävän ajoissa22.9.2020 08:00:00 EEST | Tiedote

Maamme eniten some-seuraajia kerännyt asianajotoimisto jatkaa alan mullistamista: Lakitupa-auto lähtee kiertämään Suomea26.8.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Tamperelainen VisionLaw haluaa rikkoa myyttejä perinteisestä asianajotoimistosta. Yhtiön helposti lähestyttävässä Lakitupa-autossa lakimies neuvoo asiakkaita liikkuvassa toimistossa. Auto kiertää syyskuun alussa Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa, Parkanossa, Seinäjoella ja Vaasassa. Lisäksi VisionLaw’n digitaalinen kokonaisuus mahdollistaa juristipalvelut täysin etänä.

18 % Suomen vuorotyöläisistä kertoi menneensä sairaana töihin korona-aikana; yli kolmannes pelkäsi menettävänsä työpaikkansa, jos jäisi pois työvuorosta11.6.2020 12:00:00 EEST | Tiedote