Ohjelmistoyhtiö PiiMegan palvelut siirtyvät Pinjan brändin alle

Pinja jatkaa voimakasta rekrytointiaan myös Oulun alueella ja tähtää teollisuuden kansainvälisille ohjelmistomarkkinoille.

Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen ja PiiMegan toimitusjohtaja Vesa-Pekka Palokangas Pinjan brändin äärellä. Kuva: Pinja Marketing

Tästä päivästä lähtien PiiMegan palvelut tarjotaan digitalisaatioon erikoistuneen Pinjan brändin alta. Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen iloitsee tuoreen uudistuksen tuomasta synergiasta yhtiön tuotteille, palveluille ja näkyvyydelle. “Palveluiden yhdistämisen ja konseptoinnin avulla saamme jatkossa tarjottua asiakkaillemme entistäkin selkeämpiä ja yhtenäisempiä kokonaisuuksia, parempaa palvelua ja tehokkaampia kokonaisratkaisuja – niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.”

Pinjan brändin alla tarjotaan nyt PiiMegan nimellä aiemmin tunnettuja metsäteollisuuden toimitusketjun, verkkokaupan ja toiminnanohjauksen digitalisaatioon liittyviä ohjelmistoratkaisuja. ”PiiMega on vienyt suomalaisen metsäteollisuuden osaamista IT-muodossa maailmalle jo pidemmän aikaa. Nyt kansainvälisen kasvun suunta ja tarjooma vahvistuvat entisestään kaikilla ratkaisualueilla”, PiiMegan toimitusjohtaja Vesa-Pekka Palokangas toteaa. ”Lisäksi pääsemme jatkamaan entistä paremmin alueellista työllistämistä, sillä Pinja kasvattaa toimintaansa vahvasti ja tosissaan.”

Pinja työllistää tällä hetkellä noin 550 henkilöä, joista nykyään jo 120 Oulun alueella. ”Meille on ollut kunnia-asia saada hienoja ohjelmistotuotteita, mahtavia asiakkaita ja osaavia ohjelmistokehittäjiä liittymään vahvasti kasvavaan Pinjan tarinaan. Oulu on meille alueena erittäin houkutteleva kasvun mahdollistaja. Yhteisen tekemisen myötä Pinjan brändi kirkastuu entisestään myös työnhakijoiden suuntaan”, Veli-Matti Nurminen kertoo.

Taustalla PiiMegan liiketoiminnan siirtymisessä Pinjan brändin alle on elokuussa 2020 toteutunut yrityskauppa. Tämä oli Pinjalle kahdeksas yrityskauppa viimeisen kolmen vuoden aikana. Yhtiön Oulun alueella olleet toimistot yhdistettiin vuoden alussa yhteisiin toimitiloihin Kempeleeseen.

Pinjan kansainvälisen liiketoiminnan osuus on voimakkaassa kasvussa, ja yhtiö palvelee johtavia teollisuus- ja yritysasiakkaita sekä organisaatioita yli 30 maassa. Pinja on merkittävä toimija teollisuuden uudistajana ja digitaalisen yhteiskunnan rakentajana. Yhtiö on markkina-alueensa johtava SaaS-ohjelmistoratkaisujen tuottaja valikoiduissa teollisuuden ohjelmistotuotteissa, muun muassa metsäteollisuudessa ja valmistavassa teollisuudessa.

Pinja lyhyesti:

Pinja on kumppanisi digitalisaatioon ja teollisuuden uudistamiseen. Olemme kumppani toimintaa tehostavien ratkaisuiden ja uusien digitaalisten liiketoimintamallien hyödyntämiseen koko niiden elinkaarella konsultoinnista ylläpitoon. Asiakkaamme ovat teollisuuden sekä digitaalisen yhteiskunnan toimijoita, jotka haluavat hyödyntää teknologiaa ja uusia liiketoimintamalleja kilpailijoitaan nopeammin ja tehokkaammin. Olemme vastuullinen toimija. Tehostamalla asiakkaidemme toimintaa autamme heitä kestävämpään liiketoimintaan maailmassa, joka tarvitsee vastuullisia ratkaisuja nyt enemmän kuin koskaan. Pinja työllistää noin 550 henkilöä, jotka palvelevat johtavia suomalaisia teollisuus- ja yritysasiakkaita sekä kansainvälisiä organisaatioita yli 30 maassa. Kasvamme voimakkaasti ja liikevaihtomme vuonna 2021 on noin 55 miljoonaa euroa.

Lisätiedot & haastattelut:

Veli-Matti Nurminen
CEO Pinja Group Oy
veli-matti.nurminen@pinja.com

Vesa-Pekka Palokangas
Managing Director PiiMega Oy
vesa-pekka.palokangas@pinja.com

Lähes 20 vuotta toiminut konsulttitalo Klarigo Oy on saanut ensimmäisen toimitusjohtajansa1.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen konsulttitalo Klarigo Oy on saanut johtoonsa ensimmäistä kertaa toimitusjohtajan. Positioon nousee aiemmin yrityksen talouspäällikkönä toiminut Jenni Khadr. ”Haluamme aidosti olla Suomen välittävin konsulttitalo ja kohdata asiakkaamme yksilöinä – myös vaativassa konsulttimaailmassa. Minulle on kunnia saada ottaa välittävän toimitusjohtajan tehtävä nyt vastaan”, Khadr kertoo. Hän astuu toimitusjohtajan työhön 1.9.2021.

Suomalainen ohjelmistoyhtiö Pinja on aloittanut kumppanuuden energiayhtiö E.ON Swedenin kanssa15.6.2021 10:50:30 EEST | Tiedote

Kansainvälisen E.ON-energiakonsernin ruotsalaisyhtiö E.ON Sweden on valinnut toimitusketjunsa hallinnan kehityskumppaniksi suomalaisen Pinjan. E.ONilla on Ruotsissa 2 100 työntekijää ja neljä laitosta, jotka tuottavat sähköä, lämpöä ja älykkäitä energiaratkaisuja kaikkiaan miljoonalle yksityisasiakkaalle ja yritykselle. E.ON Sweden on markkina-asemaltaan Ruotsin toiseksi suurin kaukolämmön toimittaja.

Työelämätutkimus paljastaa: alimiehitys suomalaisilla työpaikoilla aiheuttaa merkittävää kuormitusta10.6.2021 07:15:00 EEST | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on julkaissut vuosittaisen, kansainvälisen State of the Deskless Workforce -tutkimuksen (suom. Vuorotyöläisten arki 2021), jossa tarkasteltiin myös suomalaisen vuorotyöarjen olosuhteita. Suomen tulokset osoittavat, että jopa puolet vastanneista vuorotyöläisistä kertoi työpaikallaan olevan alimiehitystä, joka johtui kysynnän ennakoimattomuudesta tai työntekijöiden sairauspoissaoloista.

Kansainvälinen tutkimus: heikot työvuorosuunnittelujärjestelmät aiheuttavat työehtosopimusten laiminlyöntejä, tappiota liiketoiminnalle sekä ylimääräisiä työvoimakustannuksia25.2.2021 06:15:00 EET | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt laajan, toimialarajat ylittävän kansainvälisen tutkimuksen, jossa haastateltiin 300 yritysjohtajaa – myös Suomesta. Kyselyn avulla saatiin tietoa suurimmista haasteista liittyen vuorotyöläisten työvoimanhallintaan pandemian aikana.