PALKITSEVA TYÖ – Löydä merkitys ja motivaatio omaan työhösi

Haluatko oppia nauttimaan työstäsi? Hanki nyt uutta potkua arkeen ja muokkaa nykyinen työsi huipputyön veroiseksi! Palkitsevan työn tekijä saa osakseen monia hyötyjä itseilmaisun täyttymyksestä hyvään suoriutumiseen.

Palkitseva työ -kirjassa työn merkityksellisyys ja motivoivuus ovat ykkösasioita. Teoksen tarkoituksena on, että nykyisen työn voi muuttaa 40 keinon avulla sellaiseksi, että siinä pääsee kokemaan yhä enemmän tarkoitusta, arvostusta ja sydämen paloa. Palkitsevassa työssä voi hyvin ja siinä pääsee vaikuttamaan. Läheiset välit esihenkilön ja kollegojen kanssa sekä rohkeus uudistaa oman työn tämänhetkistä tilaa siivittävät oman työn muuttamista yhä mielekkäämmäksi.

Kirja on tarkoitettu kaikille uutta innostusta etsiville ja inspiraation työssään kadottaneille. Sen sisältöä on mielekästä soveltaa omaan tilanteeseen esimerkiksi erilaisten testien ja harjoitusten avulla.

Kirja keskittyy tietotyöhön. Palkitsevaa työtä käsitellään kirjassa yleisellä tasolla, jotta sen oppeja voi soveltaa mahdollisimman monessa ammatissa. Teos on tarkoitettu myös esihenkilöille ja HR-ammattilaisille, jotka haluavat tukea työntekijöitään löytämään työn merkityksellisyyden. Palkitsevasta työstä ei hyödy vain työntekijä; voimakasta inspiroitumista kokeva työntekijä on kullanarvoinen työnantajalle.

Kirjoittaja, KTT Satu Berlin on muutosjohtamisen sekä osaamisen ja johtamisen kehittämisen kokenut ammattilainen, jolle työpaikkojen muuttaminen yhä paremmaksi on sydämen asia. Hän on työskennellyt yli kymmenen vuoden ajan monenlaisissa transformaatioissa kuten yritysfuusioissa ja taloushallinnon, myynnin, logistiikan, sopimuksenhallinnan, tuotekehityksen sekä organisaatiokulttuurin uudistuksissa.

Tervetuloa Palkitseva työ -kirjan julkistustilaisuuteen ma 16.12. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätiedot kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/palkitseva-tyo.html

ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/palkitseva-tyo-kirjan-julkistamistilaisuus-16-12-2019.html

Voit seurata tilaisuutta myös Facebook-liven kautta Helsingin seudun kauppakamarin Facebook-sivulla 16.12. klo 9.00 alkaen: https://www.facebook.com/K2HEL/

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi

Helsingin kaupungin on sitouduttava matkustaja-autolauttaliikenteen jatkumiseen kantakaupungissa1.7.2020 14:17:04 EESTTiedote

Helsingin Satama on julkistanut pormestari Vapaavuoren toimeksiannon mukaisen selvityksen satamanosien kehittämisskenaarioista vuoteen 2040. Selvitys osoittaa selkeästi, että matkustajaliikenteen säilyttäminen kantakaupungin satamissa on tulevaisuudessakin tarkoituksenmukaisin ratkaisu. Tallinnan matkustaja-autolauttaliikenteen siirtäminen Vuosaareen edellyttäisi mittavia investointeja ja veisi matkailijat kauas Helsingin keskusta-alueelta, millä olisi huomattava negatiivinen vaikutus keskustan yrityksiin ja elinvoimaan. Lisäksi se heikentäisi kansainvälisen rahtiliikenteen sujuvuutta.

Korona alkoi näkyä yritysten liikevaihdossa maaliskuussa - Helsingin seudun väestönkasvu jatkuu vahvana29.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Helsingin seudun talous kasvoi vahvasti vuoden 2020 alkuun asti. Yritysten liiketoiminnan kasvu jatkui erityisesti rakentamisessa, informaatio- ja viestintäalalla sekä liike-elämän palveluissa. Korona alkoi näkyä yritysten liiketoiminnassa maaliskuussa, erityisesti majoitus- ja ravitsemisalalla, kuljetuksessa ja kaupassa. Helsingin seudun väestön kasvu perustuu 75 prosenttisesti vieraskieliseen väestöön, selviää Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta 2/2020.

Toimialojen erilainen koronakohtelu ihmetyttää – teollisuuden pyörät pidettävä käynnissä25.6.2020 00:05:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 58 % on pystynyt pitämään ennallaan tai jopa lisäämään henkilöstönsä määrää koronakriisin aikana: tilanne on muuta maata hivenen parempi. Konkurssiriskin koetaan vähentyneen edelliseen kesäkuun alun mittaukseen verrattuna muutamalla prosenttiyksiköllä. Lähes kolmannes vastaajista arvioi liikevaihtonsa vähentyvän 25–100 % seuraavan kahden kuukauden aikana, selviää kauppakamarin seitsemännestä korona-kyselystä.

Helsingin seudun MAL-sopimusneuvotteluissa kohtuullinen lopputulos4.6.2020 08:48:39 EESTTiedote

Valtion ja Helsingin seudun kuntien väliset MAL-sopimusneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelujen venyminen ehti jo viivästyttää viime vuosina hyvään vauhtiin päässyttä asuntotuotantoa. Neuvottelutulos tarkoittaa merkittävää taloudellista panostusta tulevina vuosina erityisesti seudun raideliikenteeseen. Toteutuslistalle päässeillä hankkeilla on huomattavia positiivisia vaikutuksia niin asuntotuotantoon kuin sekä seudulliseen että valtakunnalliseen liikennejärjestelmään. Valtion odotettua pienempi rahoitusosuus Espoon kaupunkiradan kustannuksista ja Pisararadan sivuuttaminen ovat pettymyksiä.

Yritysten investointeja kannustamalla ja kuluttajien luottamusta vahvistamalla kohti uutta aikaa3.6.2020 00:02:00 EESTTiedote

Uudenmaan alueen yrityksistä 18 % arvioi liikevaihtonsa pysyvän vähintään ennallaan seuraavan kahden kuukauden aikana. Vastaajista viidesosa arvioi henkilöstömääränsä vähenevän 25 % tai enemmän seuraavan kahden kuukauden aikana. 70 % yrityksistä ei usko konkurssiuhan nousseen merkittävästi koronan takia. Kymmenesosa vastaajista on säästynyt koronan vaikutuksilta kokonaan. Uuden tulevaisuuden rakentamisen kannalta verotuksen kannustavuus ja ennustettavuus ovat yrityksille olennaisia luottamusta vahvistavia tekijöitä, selviää kauppakamarin kuudennesta koronakyselystä.

Kauppakamari ja InHunt Boards alkavat kouluttaa yrityksiin Advisory Boardeja – ”Yritykset tarvitsevat ulkopuolista näkemystä menestyäkseen”2.6.2020 07:09:00 EESTTiedote

Helsingin seudun kauppakamari ja InHunt Boards Oy käynnistävät yhteistyössä Advisory Board -valmennukset syksyllä 2020. Yhteistyöllä on tarkoitus vahvistaa Advisory Boardien käyttöä suomalaisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä tuoda toimintaan selkeitä malleja ja työkaluja. Kyseessä on InHuntin konseptoima täysin uusi, uraauurtava malli Advisory Board -toiminnan laadun ja jatkuvan kehittämisen takaamiseksi.