Pasi Sorjonen Akavan talouspoliittisen vaikuttamisen pääekonomistiksi

Akavan talouspoliittisen vaikuttamisen pääekonomisti toimii talouspolitiikan päällikkönä sekä edustajana kansallisessa ja kansainvälisessä talouspoliittisessa keskustelussa. Kauppatieteiden tohtori Pasi Sorjonen on aikaisemmin toiminut muun muassa Nordean ekonomistina sekä Elinkeinoelämän tutkimuslaitos Etlan ennustepäällikkönä. Sorjonen aloittaa Akavassa 7. toukokuuta.

– Akavalla on erinomainen mahdollisuus osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun, jossa keskeisiä teemoja ovat muun muassa kasvupolitiikka, uusien työpaikkojen syntyminen, verotus, ostovoima sekä julkisen talouden kestävyys. Olen innostunut mahdollisuudesta siirtyä kasvavaan Akava-yhteisöön ja samalla keskittyä näihin meille kaikille tärkeisiin aiheisiin, toteaa Sorjonen.

– Olen tyytyväinen, että olemme löytäneet Sorjosen kaltaisen talouspolitiikan osaajan.  Akavalaisille talouteen liittyvät teemat ovat olennaisia ja nyt vahvistamme otettamme yhteiskunnallisena vaikuttajana ja keskustelijana tältä osin. Toivotan Pasin tervetulleeksi Akavaan, sanoo puheenjohtaja Sture Fjäder.

Lisätiedot:
Puheenjohtaja Sture Fjäder, puh. 0400 609 717
Talouspoliittisen vaikuttamisen pääekonomisti Pasi Sorjonen, puh. 050 557 5271

Palkansaaja- ja korkeakoulujärjestöt esittävät Henna Pursiaista Allianssin varapuheenjohtajaksi2.11.2018 13:17Tiedote

Akava, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK, Toimihenkilökeskusjärjestö STTK, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL), Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK ja Opiskelijoiden Liikuntaliitto kannattavat valtiotieteiden opiskelija Henna Pursiaista Suomen nuorisoyhteistyö – Allianssin varapuheenjohtajaksi seuraavalle toimikaudelle.