Perhe parrasvaloissa esittelee erilaisia perheitä

Suomen syntyvyys on viime aikoina ollut Pohjoismaiden matalin. Syntyvyyskeskustelussa perheistä piirtyy usein tietynlainen kuva, vaikka tapoja tulla perheeksi on monia.

Laura Roininen : Perhe parrasvaloissa. Kansi Timo Numminen.

Äiti, isä, kaksi lasta ja koira. Perinteinen ydinperheen malli elää yhä vahvana, vaikka joka kolmas suomalainen perhe on jotain muuta. Laura Roinisen kirjassa "Perhe parrasvaloissa" 10 erilaista perhettä kertoo elämästään ja matkastaan omanlaisekseen perheeksi.

Missä yksinhuoltajaperhe on hyvä? Entä mitä löytyy aina meksikolais-suomalaisen perheen jääkaapista? Mistä tahattomasti lapsettomaksi jäänyt perhe haaveilee? Mitä kaksosten äiti kysyy tulevilta monikkoperheen vanhemmilta? Millaista on arki kahden äidin perheessä?

Laura Roininen (s. 1979) on toimittaja, äiti, vaimo, sisko, tytär ja seitsemänkertainen kummi, joka unelmoi äitiydestä vuosia ennen haaveen toteutumista.

Teos: Perhe parrasvaloissa
Kirjoittaja: Laura Roininen
Kansi: Timo Numminen
Julkaisupäivä: 5.2.2021

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Vilja Perttola,
vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319
Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Laura Roininen : Perhe parrasvaloissa. Kansi Timo Numminen.