Pressinbjudan till Vasa Elektriskas jubileumsseminarium med Andreas Ekström, Teemu Arina och Elise Pietarila

Vasa Elektriska grundades i april 1892. Målet var att belysa Vasa stads mörka gator. År 2017 är Vasa Elektriska en stark energikoncern i hjärtat av Nordens största energiteknologikluster. Vi firar nu vår 125-åriga historia genom att blicka mot framtiden!

Vasa Elektriska Ab. Bild: Katja Lösönen

Onsdagen den 29.11 ser vi tillbaka på Vasa Elektriskas långa historia, men framför allt blickar vi framåt.

Vi bjuder in representanter för media till vårt 125-årsjubileumsseminarium med temat digitalisering.

Tid: 29.11 kl. 13–16.15
Plats: Åbo Akademi, Akademisalen, Strandgatan 2, Vasa

Våra imponerande talare bjuder på en djupdykning i framtiden och dess möjligheter. Kom och låt dig inspireras av Årets talare 2015 i Sverige, journalisten Andreas Ekström, vd:n för Gimmeyawallet, TubeCon-evenemangets grundare Elise Pietarila samt biohackern Teemu Arina.

Seminariet inleds av Vasa Elektriskas verkställande direktör Hannu Linna.

Vänligen meddela senast den 28.11 till mikaela.jussila@vasaelektriska.fi om du vill delta.

Välkommen!

Mikaela Jussila
kommunikationschef
tfn 06 324 5162
mikaela.jussila@vasaelektriska.fi

Vasa Elektriska Ab. Bild: Katja Lösönen
Vasa Elektriska 125 år

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.

Vasa Elektriska betalar extra dividend för över fyra och en halv miljon18.12.2017 15:25Tiedote

Vasa Elektriska Ab:s bolagsstämma beslöt måndagen den 18 december att 146,50 euro/aktie dvs. 4 614 750 euro betalas ut som tilläggsdividend. Bolagsstämman beslöt även att justera bolagsordningen till den del som gäller val av styrelsemedlemmar. Framöver väljs styrelsen av bolagsstämman och inte av förvaltningsrådet. Bolagsstämman beslöt således på måndagen om styrelsens sammansättning. Vasa Elektriskas styrelse: Mauri Holma Miapetra Kumpula-Natri Hannu Laaksonen Marianne Munkki Joakim Strand