Pressinbjudan till Vasa Elektriskas jubileumsseminarium med Andreas Ekström, Teemu Arina och Elise Pietarila

Vasa Elektriska grundades i april 1892. Målet var att belysa Vasa stads mörka gator. År 2017 är Vasa Elektriska en stark energikoncern i hjärtat av Nordens största energiteknologikluster. Vi firar nu vår 125-åriga historia genom att blicka mot framtiden!

Vasa Elektriska Ab. Bild: Katja Lösönen

Onsdagen den 29.11 ser vi tillbaka på Vasa Elektriskas långa historia, men framför allt blickar vi framåt.

Vi bjuder in representanter för media till vårt 125-årsjubileumsseminarium med temat digitalisering.

Tid: 29.11 kl. 13–16.15
Plats: Åbo Akademi, Akademisalen, Strandgatan 2, Vasa

Våra imponerande talare bjuder på en djupdykning i framtiden och dess möjligheter. Kom och låt dig inspireras av Årets talare 2015 i Sverige, journalisten Andreas Ekström, vd:n för Gimmeyawallet, TubeCon-evenemangets grundare Elise Pietarila samt biohackern Teemu Arina.

Seminariet inleds av Vasa Elektriskas verkställande direktör Hannu Linna.

Vänligen meddela senast den 28.11 till mikaela.jussila@vasaelektriska.fi om du vill delta.

Välkommen!

Mikaela Jussila
kommunikationschef
tfn 06 324 5162
mikaela.jussila@vasaelektriska.fi

Vasa Elektriska Ab. Bild: Katja Lösönen
Vasa Elektriska 125 år

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.