Ravintola Taivaanranta sai Chaîne des Rôtisseurs -kilven

Lahden keskustassa sijaitseva ravintola Taivaanrannalle myönnettiin 18.1.2023 arvostettu Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus ravintolan korkeasta tasosta, pitkäjänteisestä ammattitaidon kehittämisestä sekä ammattitaitoisesta salihenkilökunnasta.

” Chaine des Rotisseurs kilpi on järjestömme korkein ravintoloille myönnettävä tunnus. Minulle kilven saavuttaminen kertoo ravintolan omaavan aitoa intohimoa. Vain intohimon kautta on mahdollista ylittää itsensä niin keittiössä, salissakin kuin muussakin kehittämisessä ja siten tuottaa makuelämyksiä, kokemuksia ja makumuistoja, joita kilpiravintolalta odotetaan. Ravintola Taivaanranta on esimerkillisesti panostanut ravintolan kehittämisen ja olemme äärimmäisen iloisia, että pystymme tunnustamaan tämän työn tulokset myöntämällä heille kilven”, sanoi Chaîne des Rôtisseurs-kilven luovuttanut Chaîne des Rôtisseurs Finlanden valtavouti Johanna Hornborg-Ojala.

Ravintola Taivaanrannan yrittäjät Marianne ja Anssi Pyysing ovat kehittäneet ravintolatoimintaansa pitkään. Ravintolassa panostetaan aitoon ja rehelliseen ruokaan, jossa suositaan paikallisia raaka-aineita ja tarjotaan sitä elämyksellisesti ripauksella panimo ja tislaamohenkeä. Taivaanrannan kellarissa on toiminut jo 20 vuotta oma tislaamo ja kypsytysvarastot. Panimon ja tislaamon tuotteita hyödynnetään vahvasti ruoan valmistuksessa. Rôtisseurs-kilvenluovutus iltana ravintolassa tarjoiltiin menu, jonka jälkiruoassa oli ravintolan oma viskijäätelö. Juhlamenu oli painettu paperille, jossa oli hyödynnetty oman panimon viskimäskiä.

Ravintola Taivaanranta kuuluu Teerenpeli Yhtiöt -konserniin, joka on vuonna 1994 perustettu ravintola-, panimo- ja tislaamotoimintaa sekä franchising-liiketoimintaa harjoittava perheyhtiö.

”Chaîne des Rôtisseurs kilven saaminen on kunnia. Aiomme pitää siitä kiinni jatkamalla liikeideamme mukaista linjaa, jossa suosimme suomalaisia ja paikallisia raaka-aineita sekä panostamalla itse tekemiseen sekä ruoassa että juomissa. Laadukkaasti, mutta rennosti, kuten olemme tähän astikin tehneet.”, totesi yrittäjä Marianne Pyysing saadusta gastronomisesta arvostuksesta.

Ravintola Taivaanrannassa keittiömestarina toimii Niko Nyman ja ravintolapäällikkönä Anu Lehto.

Lisätietoja:
Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Bailli Délégué Finlande, Suomen valtavouti Johanna Hornborg, 044-5451262, johanna.hornborg@gmail.com

Ravintola Taivaanranta, Marianne Pyysing, Maitre Restaurateur, yrittäjä, 0500-548333, marianne.pyysing@teerenpeli.com

Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Chargee de Presse, Niki Malmros niki.malmros@allergia.fi ja 040-5255982

Vasemmalla ravintolan yrittäjä Marianne Pyysing ja oikealla Chaîne des Rôtisseurs Finlanden valtavouti Johanna Hornborg-Ojala

La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs Finlande on Suomen merkittävin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tavoitteena on kehittää Suomen ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria yhteistyössä ammattilaisten ja harrastajien kanssa sekä kannustaa nuorten ammattilaiskokkien ja viiniammattilaisten kehittymistä. Kansainväliseen järjestöön kuuluu yli 25 000 jäsentä yli 80 maassa. Suomessa jäseniä on yli 2 000, joista vajaat 60 % on harrastajia ja yli 40 % ammattilaisia. www.rotisseurs.fi

Ravintola C palautti Rôtisseurs-kilven ja on auki vielä toistaiseksi4.10.2022 21:10:52 EEST | Tiedote

Tamperelainen huippuravintola Ravintola C:n ilmoitti keväällä sulkevansa ovensa tänä vuonna. Uutinen oli yllätys, sillä Ilkka Isotalon ja Christina Suomisen yhteistä taivalta on kiinnostuneesti seurattu alusta lähtien eli kuluneet 14 vuotta. Ravintola on ollut lukuisia kertoja Suomen 50 parhaan ravintolan joukossa, kuulunut Chaine des Rotisseurs -kilpiravintoloihin ja niittänyt kaiken kaikkiaan mainetta ja kunniaa ravintolakentällä.