Realidea kaupalliseksi manageriksi eQ Liikekiinteistöjen omistamiin kaupallisiin kohteisiin

Kiinteistöalan asiantuntijayritys Realidea Oy on valittu vastaamaan Erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöjen omistamien kaupallisten kohteiden kokonaisvaltaisesta kaupallisesta johtamisesta ja vuokrauksesta 1.6.2023 lukien.

eQ Liikekiinteistöt -kiinteistörahaston portfolioon kuuluu useita kauppa- ja lähipalvelukeskuksia sekä retail parkeja eritoten pääkaupunkiseudulla, muun muassa Malmin Nova Helsingissä, Bredis, Entresse ja Liila Espoossa sekä Dixi ja syksyllä 2023 avattava Kivis Vantaalla.

– Tavoitteenamme on pitkäaikaisena omistajana hankkia ja kehittää vastuullisesti kaupallisia toimintaympäristöjä, jotka tukevat vuokralaistemme liiketoimintaa jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Aiemman projektiyhteistyön myötä olemme vakuuttuneita, että Realidean pitkä kokemus sekä proaktiivinen ja asiakaslähtöinen toimintatapa auttaa meitä entistä paremmin vastaamaan vuokralaisten tarpeisiin sekä kehittämään yhdessä kuluttajille houkuttelevia ja monipuolisia kaupan kohteita, toteaa kiinteistökehitysjohtaja Sirpa Lamminluoto eQ Liikekiinteistöistä.

– Olemme jo vuosia tehneet yhteistyötä eQ:n kanssa useissa vuokraus- ja kehitysprojekteissa. Nyt pääsemme syventämään kumppanuuttamme myös kauppakeskusjohtamisen saralla. eQ:n ote aktiivisena ja vastuullisena kotimaisena kiinteistöjen omistajana luo sille hedelmällisen lähtökohdan, kommentoi toimitusjohtaja, osakas Pasi Nieminen Realidea Oy:stä.

Sataprosenttisesti suomalaisomisteinen, yrittäjävetoinen Realidea Oy nousee eQ:n toimeksiannon myötä markkinaosuudella mitattuna Suomen suurimpien kauppakeskusmanagereiden kärkijoukkoon.

Sirpa Lamminluoto, kiinteistökehitysjohtaja, eQ Liikekiinteistöt
+358 50 320 3918, sirpa.lamminluoto@eq.fi

Pasi Nieminen, toimitusjohtaja, osakas, Realidea Oy
+358 40 560 4274, pasi.nieminen@realidea.fi