McDonald'sMcDonald's

Rechargen suurteholatausasema palvelee sähköautoilijoita Riihimäen McDonald’silla

Riihimäen Mäkkärillä voi nyt ladata sähköautonsa samalla kun ruokailee ravintolassa.

Riihimäen McDonald’s-ravintolan pysäköintialueella on nyt käytössä Rechargen 300 kW:n suurteholatausasema, jossa on mahdollista ladata neljää autoa samanaikaisesti. Lataaminen onnistuu muun muassa eri automerkkien ja latauspalveluntarjoajien palveluiden kautta, RFID-tunnisteilla sekä korttimaksulla verkossa QR-koodin avulla.

”On hienoa, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme edelläkävijänä tälläkin tavoin viime joulukuussa Riihimäelle avatussa ravintolassamme. Tämä on yksi tapa vastata asiakkaidemme kysyntään”, sanoo Suomen McDonald’sin omistamien ravintoloiden operatiivinen päällikkö Sami Kortelainen.

Sähköautojen latauspisteitä löytyy jo 29 McDonald’s-ravintolan yhteydestä Suomessa.

”Olemme iloisia voidessamme rakentaa Pohjoismaiden suurinta pikalatausverkostoa yhteistyössä McDonald’s-ketjun kanssa. Nopeasti palvelevat ravintolat ja sähköautojen suurteholataus sopivat erinomaisesti yhteen, ja palvelut tukevat hyvin toisiaan”, sanoo Suomen Rechargen verkoston kehittämisestä vastaava Keijo Rouvali.

Suomen McDonald’sin omistamien ravintoloiden operatiivinen päällikkö Sami Kortelainen, puh. 040 577 5570, sami.kortelainen (at) fi.mcd.com

Rechargen Business Development Manager Keijo Rouvali, puh. 0400 61 62 52, keijo.rouvali (at) rechargeinfra.com

Rechargen Head of Public Relations and Regulatory Affairs, Stian Mathisen, puh. +47 932 49 862, stian.mathisen (at) rechargeinfra.com

Rechargen suurteholatausasema Riihimäen McDonald's-ravintolan pysäköintialueella

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 72 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 274 M€ vuonna 2022. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 13 %. Ravintoloista 54 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.

Recharge

Recharge on sähköisen liikenteen edelläkävijä, joka on operoinut julkista latauspisteverkostoa jo vuodesta 2011 lähtien. Recharge on Pohjoismaiden johtava latauspisteoperaattori, jonka verkosto käsittää yhteensä yli 4000 latauspistettä, sisältäen merkittävän määrän pika- ja suurteholatureita. Pohjoismaat ovat maailman kehittyneimpiä sekä johtavia sähköautomarkkinoita ja Recharge tukee täyssähköautoiluun siirtymistä tarjoamalla luotettavia ja helppokäyttöisiä latauspalveluita suosittujen toimipaikkojen yhteydessä. Rechargen omistaa Infracapital, kansainvälisen sijoitusyhtiöön M&G:n kuuluva infrastruktuurirahasto.