Pohjois-Karjalan Osuuskauppa

Saija Viiliäinen PKO:n kehitysjohtajaksi

KTM Saija Viiliäinen on nimitetty Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) kehitysjohtajaksi ja palveluliiketoiminnoista vastaavaksi johtoryhmän jäseneksi 9.1.2023 alkaen. Viiliäinen vastaa uusien liiketoimintojen kehittämisestä, toimialojen erillisistä kehityshankkeista sekä S-parturi-kampaamoista, S-Kukasta, PKO Hautauspalvelusta ja PKO Lakipalvelun toiminnasta.
Viiliäinen siirtyy PKO:lle Terveystalosta, jossa hän on toiminut vuodesta 2019 lähtien aluejohtajana vastaten Joensuun, Mikkelin, Savonlinnan ja Varkauden yksiköistä. Sitä ennen hän toimi Terveystalolla Joensuun ja Lieksan yksikön johtajana. Ennen Terveystaloa Viiliäinen työskenteli yli 16 vuotta Abloyllä toimien muun muassa liiketoiminnan kehityksessä ja Abloyn Baltian myyntiyhtiöiden johtajana.

PKO:n johtoryhmän muodostavat 9.1.2023 lähtien toimitusjohtaja Juha Kivelä, vähittäiskaupan toimialajohtaja Henrik Härkönen, talousjohtaja ja matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Antti Varis, kehitysjohtaja Saija Viiliäinen, henkilöstöjohtaja Mika-Jussi Mononen sekä viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Petri Vähä.

Kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Kivelälle. Kivelä toimii myös PK Terveyden toimitusjohtajana. PK Terveys tarjoaa laadukkaita terveyspalveluja yksityis- ja yritysasiakkaille.

PKO, toimitusjohtaja Juha Kivelä, p. 010 762 2060

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on yli 105 000 jäsenensä omistama kuluttajaosuuskunta.  PKO:lla on 13 kunnan ja kaupungin alueella yli 120 toimipaikkaa, jotka työllistävät noin 1 500 henkilöä. PKO:n missio on tehdä Pohjois-Karjalasta entistä parempi paikka elää, ja PKO:n arvot ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
PKO kuuluu S-ryhmään ollen yksi S-ryhmän 19:sta alueosuuskaupasta. PKO-konsernin vuosimyynti v. 2021 oli 523,7 milj. euroa, ja operatiivinen tulos 20,1 milj. euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pohjois-Karjalan Osuuskauppa

Ukko-Kolin rinteet avautuvat 3.12.202226.11.2022 09:55:58 EET | Tiedote

Ukko-Kolin rinteistä kaksi avautuu lauantaina 3.12. klo 10.00. Kauden avauksen merkeissä mäkeä lasketaan Lieksassa Ukko-Kolin rinteillä lauantaista tiistaihin 3.–6.12. klo 10–18. Ukko-Kolin rinteillä avataan päärinne Pielinen (nro 3), joka on 1 000 metriä pitkä ja vaikeustasoltaan punainen. Lisäksi avautuu alkeisrinne (nro 5b). Hisseistä avautuvat tuolihissi ja mattohissi. Muiden rinteiden lumetus etenee ja rinteitä pyritään avaamaan piakkoin lisää. Samalla kun rinteet aukeavat, liikennöintinsä Joensuusta Kolille ja takaisin aloittaa Ski & Spa -bussi. Ski & Spa -bussi liikennöi lauantaisin ja sunnuntaisin rinnekauden alusta rinnekauden loppuun. Kyyti on varattava ennakkoon viimeistään lähtöä edeltävänä päivänä puhelinnumerosta 020 741 4392. Matkan hinta yhteen suuntaan on 10 € ja menopaluu on 20 €. Uutuutena Ski&Spa bussi liikennöi tulevana talvena myös matkailukeskus Koli Freetimen kautta. Pitkän avausviikonlopun jälkeen rinteet ovat aluksi avoinna viikonloppuisin. Rinteet ovat 7.–18.

Valtakunnallinen Vuoden kesätyökäytäntö -kunniamaininta PKO:lle11.10.2022 10:40:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) mahdollisti vuonna 2022 upean kesätyökokemuksen sadalle erityistukea tarvitsevalle nuorelle. Heistä 30:lle eniten apua tarvitsevalle palkattiin tueksi viisi avustajaa. Teko on saanut valtakunnallista tunnustusta, kun se palkittiin Vuoden kesätyökäytäntönä osana Vastuullinen kesäduuni -kampanjaa. Vastuullinen kesäduuni on Suomen suurin kesätyökokemuksia kartoittava selvitys.