Saija Viiliäinen PKO:n kehitysjohtajaksi

KTM Saija Viiliäinen on nimitetty Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) kehitysjohtajaksi ja palveluliiketoiminnoista vastaavaksi johtoryhmän jäseneksi 9.1.2023 alkaen. Viiliäinen vastaa uusien liiketoimintojen kehittämisestä, toimialojen erillisistä kehityshankkeista sekä S-parturi-kampaamoista, S-Kukasta, PKO Hautauspalvelusta ja PKO Lakipalvelun toiminnasta.
Viiliäinen siirtyy PKO:lle Terveystalosta, jossa hän on toiminut vuodesta 2019 lähtien aluejohtajana vastaten Joensuun, Mikkelin, Savonlinnan ja Varkauden yksiköistä. Sitä ennen hän toimi Terveystalolla Joensuun ja Lieksan yksikön johtajana. Ennen Terveystaloa Viiliäinen työskenteli yli 16 vuotta Abloyllä toimien muun muassa liiketoiminnan kehityksessä ja Abloyn Baltian myyntiyhtiöiden johtajana.

PKO:n johtoryhmän muodostavat 9.1.2023 lähtien toimitusjohtaja Juha Kivelä, vähittäiskaupan toimialajohtaja Henrik Härkönen, talousjohtaja ja matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Antti Varis, kehitysjohtaja Saija Viiliäinen, henkilöstöjohtaja Mika-Jussi Mononen sekä viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Petri Vähä.

Kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Kivelälle. Kivelä toimii myös PK Terveyden toimitusjohtajana. PK Terveys tarjoaa laadukkaita terveyspalveluja yksityis- ja yritysasiakkaille.

PKO, toimitusjohtaja Juha Kivelä, p. 010 762 2060

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on yli 105 000 jäsenensä omistama kuluttajaosuuskunta.  PKO:lla on 13 kunnan ja kaupungin alueella yli 120 toimipaikkaa, jotka työllistävät noin 1 500 henkilöä. PKO:n missio on tehdä Pohjois-Karjalasta entistä parempi paikka elää, ja PKO:n arvot ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
PKO kuuluu S-ryhmään ollen yksi S-ryhmän 19:sta alueosuuskaupasta. PKO-konsernin vuosimyynti v. 2021 oli 523,7 milj. euroa, ja operatiivinen tulos 20,1 milj. euroa.