Sari Kanalan Luotsikadun Nallesairaala -kirja antaa vinkit rakkaiden pehmolelujen hoitoon

Kun nalle sairastuu tai joutuu tapaturmaan, mistä apua? No, nallesairaalasta tietenkin. Luotsikadun Nallesairaala -kirjan avulla lukijasta voi tulla nalletohtori ja oman nallesairaalan luotsaaja.

Kansi: Sari Kanala, Luotsikadun Nallesairaala

Luotsikadun Nallesairaala opastaa pehmolelujen hoidossa: Millaisin kotikonstein nalleja voi hoitaa? Mikä on ensiapu repsottavaan korvaan tai kadonneeseen silmään? Mitkä ovat nalletohtorin tärkeimmät työvälineet ja kuinka nalletohtoriksi voi valmistua?

Nalletohtori Anne Kautto on hoitanut Luotsikadun nallesairaalassa koirien hampaisiin joutuneita nalleja sekä puhkirakastettuja pehmoleluja. Siellä ovat saaneet tuhannet nallet apua vaivoihinsa ja sadat nallet ovat syntyneet. Viimeisimpänä nallesairaalassa syntyivät Suomen presidentti -nallet, joita syntyi vuonna 2017 yksi joka kuukausi.

Sari Kanala on lastenkirjailija, tietokirjailija sekä käsityöläinen, joka on kiinnostunut nallefilosofiasta. Kanala on kirjoittanut lasten tietokirjoja, lorukirjoja, satukirjoja ja runoja.

Tekijä: Sari Kanala
Teos: Luotsikadun Nallesairaala
ISBN: 9789523041950
Ilmestymispäivä: 16.10.2018

”Mitä kovemmaksi maailma tulee, sitä enemmän tarvitaan nallekarhuja”
Nalletohtori Anne Kautto

Suomen kirjastopalvelu Oy
kustannuspäällikkö
Tiina Aalto
tiina.aalto@avain.net

Kansi: Sari Kanala, Luotsikadun Nallesairaala

Avaimen kirjasyksy 2019 on julkistettu29.3.2019 12:18:00 EETTiedote

Avaimen syksyn 2019 kirjat ilahduttavat monipuolisuudellaan. Berliinin muuri murtui 30 vuotta sitten, ja Kati Koivikon teos kuljettaa DDR:n muutosten kautta tämän päivän Eurooppaan. Markku Kaskelan ja Tomi Kontion kirja houkuttelee vaelluksille Italiaan. Seija Simola oli eräs kaikkien aikojen hienoimmista laulajistamme, Ismo Loivamaa ja Pirkko Vekkeli kertovat hänen tarinansa kirjassa Kun aika on – Seija Simolan tarina. Tom of Finland -neuleet houkuttavat ulos lankakaapista teoksessa Neulo poika, neulo. Paula Hotin Gini-kirja kertoo kuningatarten ja katunaisten juomasta, ja Leena-Kaisa Laakson Puutalotarinoita lumoaa kaikki puutalojen ystävät.