Sarjamurhaajan tappotyöt kärjistyvät panttivankidraamaan Max Mannerin hurjassa Storytel Original -äänikirjasarjassa

Äänikirjasarja Succubus tarjoaa myös itsenäistä jatkoa tuttujen suosikkihahmojen tarinoille.

Max Mannerin nyt julkaistavassa dekkarissa kylmäävään päärooliin astuu uusi tuttavuus, sarjamurhaaja Succubus. Tappaja hakee pontimensa murhiin kymmenestä käskystä ja sekoittaa niin uhriensa kuin poliisin pään muuntautumiskyvyllään.

Tiivistahtinen kertomus liikkuu kahdella aikatasolla. Tapahtumien näyttämönä toimii kesäinen Turku. Lopulta kaikki kärjistyy panttivankidraamaan, jonka aikana tappaja paljastaa paitsi traagisen elämäntarinansa myös tekemänsä murhat.

Pitkän linjan kirjailija halusi palata sarjassa myös aiemmista teoksistaan tuttujen hahmojensa pariin ja päivittää heidän elämänsä lähelle nykyhetkeä. Murhia selvittää rikoskonstaapeli Stein Storesen, joka palaa pitkältä sairauslomalta puolikuntoisena töihin. Ylikomisario Anna Mäellä ja hänen alaisellaan Meeri Tarvaisella puolestaan voimat kuluvat yksityiselämän vastoinkäymisiin.

Manner on julkaissut jo yli kymmenen romaania. Hän kertoo, että Storytel Original -äänikirjasarjan kirjoittaminen oli erilaisuudessaan mielenkiintoista ja samalla vaativaa.

”Suoraan äänikirjaksi kirjoitetulta tarinalta odotetaan tiivistä etenemistä, nopeita käänteitä ja runsaasti cliffhangereita. Myös dialogin kirjoittaminen poikkesi aiemmista kokemuksista. Succubuksen luominen oli miellyttävä ja samalla visainen projekti, joka ei valmistuttuaan toivon mukaan jätä yhtäkään kuulijaa tai lukijaa kylmäksi”, hän kuvailee.

Succubus ilmestyy keskiviikkona 17. heinäkuuta. Sarjassa on kymmenen noin tunnin mittaista jaksoa, ja ne lukee näyttelijä Tommi Eronen. Succubuksen tarinan pääsee myös lukemaan e-kirjasarjan muodossa.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee kotimaisia ja käännettyjä Storytel Original -äänikirjasarjoja niin aikuisille kuin lapsille sekä podcasteja.

Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa ja lehdistökuuntelut:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen
meri.liukkonen@storytel.com

Storytel on Pohjois-Euroopan johtava äänikirjapalvelu, jonka valikoimasta löytyy yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin tahansa. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä jo 17 eri maassa.