Olaf Brewing Oy

Savonlinnalainen pienpanimo Olaf Brewing tuo markkinoille craft-käsidesin

Valmistuspäätöstä vauhditti käsidesin loppuminen paikallisista kaupoista ja apteekeista. "Haluamme tämän tuotteen valmistuksella osaltamme auttaa suomalaisia tilanteessa, johon liittyy paljon epävarmuutta."

Savonlinnalainen pienpanimo Olaf Brewing tuo myyntiin uuden Olaf-käsidesin. Olaf Craft Hand Sanitizer -nimellä kulkeva tuote tulee saataville maaliskuun aikana panimon verkkokaupassa ja myymälässä Savonlinnassa. Mahdollisesti myös paikallisten kauppojen hyllyihin.

”Idea käsidesin valmistukseen syntyi parturin tuolissa istuessani kun mietin miten me yrityksenä voisimme olla hyödyksi. Käytämme oluidemme pullotukseen vanhanaikaista stubby-pulloa, jota monet asiakkaamme ovat kuvailleet lääkepullon näköiseksi. Tästä olikin sitten lyhyt matka oivallukseen; Miksi emme valmistaisi käsidesiä? Meillä on panimolla käytössä myös kaikki tarpeellinen käsidesin astiointiin – siis pullot, pullotusvälineet ja etiketöintikone”, Olaf Brewingin toimitusjohtaja Petteri Vänttinen kertoo.

Kun vielä lyhyt soittokierros paikallisiin apteekkeihin ja kauppoihin paljasti, että käsidesi on tällä hetkellä loppu lähes joka paikasta eikä saatavuudesta ole tietoa, oli päätös käsidesin valmistuksesta syntynyt.

”Haluamme tämän tuotteen valmistuksella osaltamme auttaa suomalaisia tilanteessa, johon liittyy paljon epävarmuutta. Ja sanotaan nyt vielä sekin, että tiedämme toki, että pienpanimon siirtyminen osittain käsidesin valmistajaksi kuulostaa aprillipilalta. Mutta ei se sitä ole – olemme ihan tosissamme”, Vänttinen sanoo.

Panimo on tarkastanut käsidesin valmistukseen liittyvät viranomaismääräykset ja tarvittavat pakkausmerkinnät TUKES:lta. Käsidesi on täten täysin viranomaismääräysten mukainen, turvallinen tuote.

Lisätiedot:
Petteri Vänttinen, toimitusjohtaja, Olaf Brewing
brewery@olafbrewing.com

Olaf Brewing Oy
Laivamiehentie 5
57510 SAVONLINNA

050 563 8764https://www.olafbrewing.com

Olaf Brewing Oy on Savonlinnassa vuonna 2015 perustettu pienpanimo. Yhtiö on kasvanut vauhdikkaasti, liikevaihto on oli vuonna 2017 69 000€ ja vuonna 2020 1 400 000€. Yhtiö aloitti vuonna 2021 oluiden maahantuonnin ja tuo nyt maahan yksinoikeudella tanskalaisen huippu-craftpanimo Mikkellerin oluita. Yhtiö oli myös vuonna 2020 ensimmäinen hygieniatoimialan ulkopuolinen toimija joka aloitti koronaepidemian alussa käsidesin tuotannon. Tähän mennessä yhtiö on myynyt oluitaan pääosin päivittäistavarakauppoihin ja ravintoloihin kotimaassa, ja myös tehnyt vientiä Venäjälle, Sveitsiin ja Tanskaan. Tällä hetkellä yritys työllistää ympäri vuoden 5 täyspäiväistä työntekijää. Savonlinnan vilkkaan kesäsesongin aikana yritys työllistää 4:ssä eri Savonlinnan alueella sijaitsevassa toimipisteessään (3 ravintolaa, 1 myymälä) 17 henkilöä. Yritys tunnettiin aiemmin nimellä Mustan Virran Panimo, nimi muuttui vuoden 2020 Olaf Brewingiksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Olaf Brewing Oy