Olaf Brewing Oy

Savonlinnalainen pienpanimo Olaf Brewing tuo markkinoille craft-käsidesin

Valmistuspäätöstä vauhditti käsidesin loppuminen paikallisista kaupoista ja apteekeista. "Haluamme tämän tuotteen valmistuksella osaltamme auttaa suomalaisia tilanteessa, johon liittyy paljon epävarmuutta."

Savonlinnalainen pienpanimo Olaf Brewing tuo myyntiin uuden Olaf-käsidesin. Olaf Craft Hand Sanitizer -nimellä kulkeva tuote tulee saataville maaliskuun aikana panimon verkkokaupassa ja myymälässä Savonlinnassa. Mahdollisesti myös paikallisten kauppojen hyllyihin.

”Idea käsidesin valmistukseen syntyi parturin tuolissa istuessani kun mietin miten me yrityksenä voisimme olla hyödyksi. Käytämme oluidemme pullotukseen vanhanaikaista stubby-pulloa, jota monet asiakkaamme ovat kuvailleet lääkepullon näköiseksi. Tästä olikin sitten lyhyt matka oivallukseen; Miksi emme valmistaisi käsidesiä? Meillä on panimolla käytössä myös kaikki tarpeellinen käsidesin astiointiin – siis pullot, pullotusvälineet ja etiketöintikone”, Olaf Brewingin toimitusjohtaja Petteri Vänttinen kertoo.

Kun vielä lyhyt soittokierros paikallisiin apteekkeihin ja kauppoihin paljasti, että käsidesi on tällä hetkellä loppu lähes joka paikasta eikä saatavuudesta ole tietoa, oli päätös käsidesin valmistuksesta syntynyt.

”Haluamme tämän tuotteen valmistuksella osaltamme auttaa suomalaisia tilanteessa, johon liittyy paljon epävarmuutta. Ja sanotaan nyt vielä sekin, että tiedämme toki, että pienpanimon siirtyminen osittain käsidesin valmistajaksi kuulostaa aprillipilalta. Mutta ei se sitä ole – olemme ihan tosissamme”, Vänttinen sanoo.

Panimo on tarkastanut käsidesin valmistukseen liittyvät viranomaismääräykset ja tarvittavat pakkausmerkinnät TUKES:lta. Käsidesi on täten täysin viranomaismääräysten mukainen, turvallinen tuote.

Lisätiedot:
Petteri Vänttinen, toimitusjohtaja, Olaf Brewing
brewery@olafbrewing.com

Olaf Brewing Oy
Laivamiehentie 5
57510 SAVONLINNA

050 563 8764https://www.olafbrewing.com

Olaf Brewing Oy on Savonlinnassa vuonna 2015 perustettu pienpanimo. Yhtiö on kasvanut vauhdikkaasti, liikevaihto on oli vuonna 2017 69 000€ ja vuonna 2020 1 400 000€. Yhtiö aloitti vuonna 2021 oluiden maahantuonnin ja tuo nyt maahan yksinoikeudella tanskalaisen huippu-craftpanimo Mikkellerin oluita. Yhtiö oli myös vuonna 2020 ensimmäinen hygieniatoimialan ulkopuolinen toimija joka aloitti koronaepidemian alussa käsidesin tuotannon. Tähän mennessä yhtiö on myynyt oluitaan pääosin päivittäistavarakauppoihin ja ravintoloihin kotimaassa, ja myös tehnyt vientiä Venäjälle, Sveitsiin ja Tanskaan. Tällä hetkellä yritys työllistää ympäri vuoden 5 täyspäiväistä työntekijää. Savonlinnan vilkkaan kesäsesongin aikana yritys työllistää 4:ssä eri Savonlinnan alueella sijaitsevassa toimipisteessään (3 ravintolaa, 1 myymälä) 17 henkilöä. Yritys tunnettiin aiemmin nimellä Mustan Virran Panimo, nimi muuttui vuoden 2020 Olaf Brewingiksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Olaf Brewing Oy

Pienpanimon NATO-olut sai satojen miljoonien yleisön, varastot myytiin tyhjäksi ja nyt otetaan OTAN-lonkeroa                28.6.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Savonlinnalainen pienpanimo Olaf Brewing Oy julkaisi toukokuussa Suomen Nato-hakemuksen jättämisen yhteydessä OTAN Olutta -oluen. Tuotteesta ja panimosta on julkaistu maailmalla lähes 3000 uutisjuttua ja mediaseurantayhtiö Meltwaterin raportin mukaan tuote päätyi satojen miljoonien ihmisten tietoon. Oluen kysyntä räjähti ja panimo myi varastot tyhjäksi viikossa. Oluen suosion siivittämänä panimo lanseeraa nyt OTAN Lonkeroa -long drink juoman kuuman NATO-kesän virvokkeeksi.

Savonlinnalaisen pienpanimon oluiden valmistus alkaa Brasiliassa13.7.2021 09:45:00 EEST | Tiedote

Savonlinnalaisen pienpanimon Olaf Brewingin oluiden valmistus alkoi Brasiliassa. Panimon oluet valmistetaan suomalaisesta maltaasta Savonlinnassa kehitettyjen reseptien mukaan. Oluiden valmistus Brasiliassa tapahtuu Santa Catarinan osavaltiossa sijaitsevassa Jaragua Do Sulin kaupungissa panimoyhtiö Cherokee Brewingin tuotantolaitoksessa. Alkuvaiheessa tuotantokapasiteetti on 100 000 litraa kuukaudessa ja oluet myydään pääasiassa 14 miljoonan asukkaan Sao Paolon alueen vähittäistavarakauppoihin ja ravintoloihin, sekä craft-oluisiin erikoistuneisiin kauppoihin ympäri Brasilian.