Olaf Brewing

Savonlinnalaisolut valittu maailman parhaaksi

Maailman kovatasoisimpiin ja arvostetuimpiin olutkilpailuihin kuuluvan World Beer Awardsin vuoden 2020 tulokset julkaistiin torstaina 10.9.2020. Savonlinnalaisen Olaf Brewing –panimon Northern Comfort 11% valittiin kilpailussa maailman parhaaksi imperial stoutiksi.

World Beer Awards on vuosittain Lontoossa järjestettävä olutkilpailu, jonka sarjavoittajat saavat maailman paras -tittelin. Raati, joka koostuu esimerkiksi ansioituneista olutsommeliereista sekä olutjournalisteista, valitsi Olaf Brewingin oluen tuhansien oluiden ja satojen panimojen joukosta maailman parhaaksi tyylissään.

Northern Comfort on Olaf Brewingin tuotevalikoimassa uutuus, joka on tulossa kotimaassa Alkon kansalliseen jakeluun loppuvuodesta 2020. Tällä hetkellä olutta on saatavilla panimon omassa puodissa Savonlinnassa sekä valituissa olutravintoloissa.

Olaf Brewingin olutmestari Santeri Vänttinen kertoo, että World Beer Awards – kisassa saatu menestys tuntuu erityisen lämpimältä sillä se on maailman suurimpia ja tunnetuimpia olutkilpailuja, johon ottavat osaa niin pienet kuin suuret panimot ympäri maailman.

– Northern Comfortin menestys tämän vuoden kisassa tuo tietysti esiin osaamistamme ja kertoo panimon ystäville sekä omistajille, että tekemisemme on jatkuvasti kehittynyt ja oluiden laatu ja taso kestävät vertailun minkä tahansa kansainvälisenkin panimon kanssa. Luonnollisesti palkinto hyvin tehdystä työstä raskaan koronakevään jälkeen antaa voimaa jatkaa panimomme kasvutarinaa, Vänttinen jatkaa.

Northern Comfort Imperial Stoutin alkoholitilavuus on 11 prosenttia. Olut on tuhti, pehmeän paahteinen, suklaamaltainen ja vahvuudestaan huolimatta helposti nautittava tumma olut. Se sopii mainiosti liharuokien ja makeiden, erityisesti suklaisten jälkiruokien kanssa. Parasta Northern Comfort on nautittuna hieman alle huoneenlämpöisenä. Nimensä mukaisesti olut toimii kylmissä pohjoisissa oloissa mukavuuden takaajana.

Olaf Brewing on vauhdikkaasti kasvanut savonlinnalainen panimo, joka työllistää tällä hetkellä ympärivuotisesti 5 henkilöä. Tuotantomäärältään ja jakelultaan vuonna 2016 aloittanut panimo on noussut nopeasti Suomen suurimpien pienpanimoiden joukkoon. Vuonna 2020 panimo teki ensimmäisenä suomalaispanimona yhteistyöoluen maailman tunnetuimpiin craft beer -panimoihin lukeutuvan Mikkellerin kanssa.

Lisätietoja:
www.worldbeerawards.com
Toimitusjohtaja Petteri Vänttinen,brewery@olafbrewing.com, Puh. 050 5638764
www.olafbrewing.com

Olaf Brewing
Laivamiehentie 5
57510 Savonlinna

0505638764https://www.olafbrewing.com/

Olaf Brewing on savonlinnalainen vuonna 2015 perustettu pienpanimo.Panimo on muutamassa vuodessa kasvanut vauhdikkaasti ja tuotti vuonna 2019 olutta 230 000 litraa.

Panimon oluet ovat laajalti jakelussa kautta maan, yli 1000:ssa kaupassa. Yritys tunnettiin aiemmin nimellä Mustan Virran Panimo.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Olaf Brewing