Sirpa Paatero ja Mauri Pekkarinen jatkavat Kuntaliiton luottamuselinten puheenjohtajina

Kuntaliiton valtuuskunnan järjestäytymiskokous valitsi kansanedustaja Mauri Pekkarisen (Kesk.) Jyväskylästä valtuuskunnan puheenjohtajaksi ja kansanedustaja Sirpa Paateron (SDP) Kotkasta Kuntaliiton hallituksen puheenjohtajaksi.

Kuntaliiton valtuuskunnan puheenjohtaja Mauri Pekkarinen (Kesk.), Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero (SDP) ja hallituksen I varapuheenjohtaja Sari Rautio (Kok.)

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
15.2.2018
Julkaistavissa heti

Kuntaliiton valtuuskunnan järjestäytymiskokous valitsi Mauri Pekkarisen valtuuskunnan puheenjohtajaksi ja Sirpa Paateron hallituksen puheenjohtajaksi. Sekä keskustaa edustava Pekkarinen, että sosialidemokraatteja edustava Paatero ovat molemmat kansanedustajia. Paatero on Kotkan kaupunginvaltuuston jäsen, Pekkarinen Jyväskylän kaupunginvaltuuston jäsen.

Kuntaliiton 76-jäseninen valtuuskunta ja 15-jäseninen hallitus valitaan joka neljäs vuosi. Valtuuskunta valittiin kunnissa loppuvuonna 2017 toimitetuilla vaaleilla. Hallituksen poliittiset voimasuhteet määräytyvät edellisen kevään kuntavaalien tuloksen mukaan. Kuntavaalien tulos näkyy myös valtuuskunnan ja hallituksen puheenjohtajistoissa.

Valtuuskunnan I varapuheenjohtajaksi valittiin Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen (SDP) ja II varapuheenjohtajaksi Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja Markku Markkula (Kok.).

Hallituksen I varapuheenjohtajaksi valittiin vanhempi neuvonantaja, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Sari Rautio (Kok.) Hämeenlinnasta ja II varapuheenjohtajaksi kansanedustaja Tapani Tölli (Kesk.) Tyrnävältä.

Kuntaliiton hallituksen varsinaiset jäsenet 2018-2021

Kokko Annika, Hyvinkää, Kok.
Rautava Risto, Helsinki, Kok.
Rautio Sari, Hämeenlinna, Kok.
Sankelo Janne, Kauhava, Kok.
Lehtonen Harri, Eura, SDP
Lyly Lauri, Tampere, SDP
Paatero Sirpa, Kotka, SDP
Lehtosalo-Lönnberg Eeva-Kaisa, Sysmä, Kesk.
Taponen Merja, Janakkala, Kesk.
Tölli Tapani, Tyrnävä, Kesk.
Lumela Meri, Jyväskylä, Vihr.
Rantanen Tuomas, Helsinki, Vihr.
Korhonen Martti, Oulu, Vas.
Kankaanniemi Toimi, Jyväskylä, PS
Nylander Mikaela, Porvoo, RKP

Kuntaliiton hallituksen varajäsenet
Arve Minna, Turku, Kok.
Autto Heikki, Rovaniemi, Kok.
Mäkinen Tapani, Vantaa, Kok.
Talvitie Mari-Leena, Oulu, Kok.
Korhonen Ari, Raisio, SDP
Lepola Kaisa, Forssa, SDP
Röppänen Neeta, Kuopio, SDP
Karjalainen Mira, Liperi, Kesk.
Pelttari Pekka, Tornio, Kesk.
Seppälä Topi, Kouvola, Kesk.
Hertell Sirpa, Espoo, Vihr.
Saario Mari, Kaarina, Vihr.
Honkasalo Veronika, Helsinki, Vas.
Reijonen Minna, Kuopio, PS
Blomqvist Thomas, Raasepori, RKP

Lisäksi valtuuskunta valitsi 15-jäseniset pienten kuntien neuvottelukunnan sekä ruotsinkielinen neuvottelukunnan.

valtuuskunnan puheenjohtaja Mauri Pekkarinen p. 050 511 3097
hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero p. 050 512 1602
toimitusjohtaja Jari Koskinen p. 044 976 4225
johtava lakimies Riitta Myllymäki p. 050 3495 460

Kuntaliiton valtuuskunnan jäsenet 2018-2021:

Kuvat

Kommunförbundets verkställande direktör Jari Koskinen öppnade partiledarpanelen på Kommunmarknaden: Sysselsättningsförsöken bör fortsätta – utmaningarna inom den kommunala ekonomin kräver konkreta åtgärder12.9.2018 10:00Tiedote

De regionala sysselsättningsförsöken har på ett drygt år gett 10 000 arbetstillfällen för svårsysselsatta och sparat utgifter på 11,5 miljoner euro för arbetsmarknadsstödet. Trots det står regeringen i beråd att avbryta sysselsättningsförsöken i slutet av 2018.