Snellman laajenee Ruotsissa

Snellman on ostanut Ruotsista koiranruokaa valmistavan ja markkinoivan Fodax yrityksen. Etelä-Ruotsissa, Nässjön kunnassa sijaitseva perheyritys valmistaa pakastettua raakaruokaa ja pakastekuivattuja snacksejä koirille.

Kuva: Snellman. Emil Ekman on toiminut Fodaxin omistaneen AO Ekman -perheyrityksen toimitusjohtajana. Jatkossa hän vastaa Fodaxin toiminnasta Snellman-konsernissa.

Elintarvikealalla toimiva Snellman-konserni on MUSH- tuotemerkkinsä kautta jo mukana eläinruokamarkkinoilla ja Fodaxin osto vahvistaa yrityksen jalansijaa alalla.

–  Fodaxin osto antaa meille mahdollisuuden laajentaa toimintaamme eläinruuan parissa, sillä nyt saamme yhden uuden tuotemerkin lisää raakapakastetun koiranruuan markkinoille. Tämä on vahvasti kasvava markkina-alue, ja Fodaxin myötä saavutamme asiakkaita, jotka eivät ensisijaisesti ole MUSHin kohderyhmää. Fodaxilla on vahva tuoteosaaminen ja hyvät kanavat paikallisiin raaka-aineisiin Ruotsin markkinoita varten. Yhdessä tulemme saavuttamaan merkittävän aseman markkinoilla, sanoo MUSHin toimitusjohtaja Magnus Pettersson.

Fodax siirtyy Snellmanin omistukseen 1.11.2018. Fodaxin liikevaihto on noin 1,3 milj. euroa ja yrityksessä on 8 työntekijää. Kauppahintaa ei julkisteta.

Magnus Pettersson, toimitusjohtaja, MUSH
magnus.pettersson@mushbarf.fi 044 5386389

Oy Snellman Ab toimii elintarvikealalla ja sen toiminta koostuu viidestä toimialasta: Lihanjalostus, Valmisruoka, Panini, Food Service ja Eläinruoka. Konsernilla on toimintaa Suomessa ja Ruotsissa. Suurimmat toimipaikat ovat Pietarsaaressa ja Keravalla. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 300 milj. euroa ja henkilöstö koostuu yli 1300 ammattilaisesta.