Kotipizza Group Oyj

Social Burgerjoint tuo Suomeen vallankumouksellisen kasvispohjaisen burgerpihvin

Jaa

Palkittu burgerravintolayhteisö Social Burgerjoint tuo valikoimiinsa täysin uudenlaisen kasvispohjaisen burgerpihvin, jollaista ei ole aikaisemmin ollut tarjolla Suomessa. Pihvin on kehittänyt brittiläinen Moving Mountais.

Social Burgerjointin uusi kasvispihvi on herkullinen ja lihaisa.
Social Burgerjointin uusi kasvispihvi on herkullinen ja lihaisa.

Social Burgerjointin valikoimaan tuleva uusi kasvispohjainen burgerpihvi on innovatiivinen keksintö, joka muistuttaa erehdyttävästi naudanlihasta valmistettua burgerpihviä. Tutkijat, keittiömestarit ja maanviljelijät kehittivät burgerpihviä yli kolmen vuoden ajan saavuttaakseen sopivan maun, koostumuksen ja ravintosisällön.

Kasvispohjainen burgerpihvi tulee brittiläiseltä Moving Mountainsilta, jonka perustaja Simeon Van der Molen pitää tärkeänä vastuullista tuotantoa. Moving Mountaisin kasvispihvin tuotanto tarvitsee vähemmän vettä ja viljelypinta-alaa kuin eläinperäisten tuotteiden tuottaminen. Sen tuotanto synnyttää myös vähemmän kasvihuonekaasuja.

”Kehittämämme kasvipohjainen burgerpihvi on huikea edistysaskel kasvisruokailuun. Lihan ympäristövaikutus on niin suuri, että olemme halunneet tuoda markkinoille paitsi herkullisen ja mahdollisimman paljon lihaa muistuttutavan, mutta myös mahdollisimman ympäristöystävällisen tuotteen. Yrityksemme arvot ovat aina olleet kasvisruuan tuotannossa eikä meillä ole kytköksiä lihantuottajiin”, sanoo Simeon Van der Molen.

Pihvi sisältää muun muassa osterivinokasta, joka luo pihviin herkullisen koostumuksen, herneproteiinia sekä punajuurta, jonka ansiosta pihvistä valuu kasvispohjaista ”lihasnestettä”.Pihvi on lihaisan näköinen ja makuinen ja sopii sekä vegaaneille, kasvisruokailijoille että lihan ystäville.

”Burgerit ovat intohimomme. Olemme halunneet tuoda perinteisen naudanlihapihvin rinnalle myös kasvisvaihtoehdon, joka olisi herkullinen, laadukas ja lihaisa. Moving Mountaisin pihvi erottui heti muiden vastaavien joukosta maullaan ja koostumuksellaan. Uskallan väittää, ettei eroa naudanlihapihviin edes välttämättä huomaa”, sanoo Social Burgerjointin luova johtaja Pikkis Tuomonen.

Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Social Burgerjointin Korean Kimchi Burger valittiin Euroopan parhaaksi katuruokatapahtuma European Street Food Awardsissa Berliinissä.

Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä Helsingissä neljä ravintolaa, joista uusin avataan torstaina 13.12. Keravalla kauppakeskus Karuselliin.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336

Kuvat

Social Burgerjointin uusi kasvispihvi on herkullinen ja lihaisa.
Social Burgerjointin uusi kasvispihvi on herkullinen ja lihaisa.
Lataa
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kotipizza Group Oyj
Kotipizza Group Oyj
Hermannin rantatie 2 B
00580 HELSINKI

http://www.kotipizzagroup.com/fi/

Kotipizza Group Oyj

Kotipizza Group on erikoistunut fast casual -ravintolakonseptien kehittämiseen ja niiden toiminnan laajentamiseen franchising-toimintamallin pohjalta. Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi Pohjoismaiden suurinta pizzaketjua Kotipizzaa. Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Kotipizza Groupiin kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018. Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oyj

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme