Storytel ja Olympiakomitea yhdistävät äänikirjat ja liikunnan: ”suomalaisten hyvinvointi on yhteinen tavoitteemme”

Suomen Olympiakomitea ja Storytel ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on kannustaa ihmisiä liikkumaan Storytelin tarinoiden tahtiin. Kaksivuotisen yhteistyön aikana Storytel-palveluun on suunnitteilla myös uudenlaisia sisältöjä urheilun ystäville.

– Keväästä asti jatkuneet poikkeusolot ja pian lähestyvät syksyn pimeät luovat tarpeen mielekkäälle tekemiselle ja hyvinvoinnista huolehtimiselle. Liikunta tekee meille kaikille hyvää ja saa meidät jaksamaan paremmin. Yhteistyö Storytelin kanssa antaa Olympiakomitealle uusia välineitä kannustaessamme kaikkia suomalaisia aktiivisten liikuntaharrastusten pariin, kertoo Olympiakomitean asiakkuus- ja markkinointipäällikkö Ville Köngäs.

– Kirjallisuus ja äänikirjat tarjoavat monelle tavan irtautua arjesta uppoutumalla tarinoiden vietäväksi. Me toivomme, että yhä useampi löytäisi tämän mahdollisuuden. Äänikirjat voivat myös madaltaa kynnystä liikunnan aloittamiseen. Tarinoiden siivittämänä askeleita kertyy kuin huomaamatta ja tuloksena on tuplanautinto: liikkumisen ilo yhdistyy hyvän tarinan tuomaan mielihyvään. Storytelin äänikirjavalikoimassa on yli 200 000 äänikirjaa. Siinä on monta hyvää syytä laittaa kuulokkeet korville ja lähteä ylös, ulos ja lenkille, Köngäs toteaa.

– Yhteistyö Suomen Olympiakomitean kanssa tuntui luonnolliselta, sillä hyvinvoinnin edistäminen on selkeä yhteinen tavoitteemme. Äänikirjat liikuttavat jo nyt suomalaisia. Keväällä 2020 toteuttamaamme asiakastutkimukseen vastanneista käyttäjistämme lähes 60 % kertoo kuuntelevansa äänikirjoja lenkillä, kävelyllä tai ulkoillessa, Storytelin markkinointipäällikkö Pekka Paasikangas kertoo.

Ville Köngäs, Olympiakomitean asiakkuus- ja markkinointipäällikkö
ville.kongas@olympiakomitea.fi

Pekka Paasikangas
Marketing Manager, Online & Partnerships
pekka.paasikangas@storytel.com

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 200 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 20 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.