Storytel julkaisi ensimmäisen kotimaisen lastenäänikirjasarjansa: Aapelinkatu 8:ssa on tilaa niin villikoille kuin viilipytyille

Storytel on juuri julkaissut ensimmäisen lapsille suunnatun kotimaisen Storytel Original -äänikirjasarjansa Aapelinkatu 8. Elina Pullin kirjoittamassa lämminhenkisessä sarjassa kirjava kaveriporukka leikkii kerrostaloyhtiön pihalla ja selvittää arvoituksia. 10-osaisen sarjan lukee näyttelijä Paavo Kerosuo, ja tarina sopii etenkin 6–12-vuotiaille.

Aapelinkatu 8 -äänikirjasarjan kansikuva

Aapelinkatu 8 sisältää kivaa kaveruutta ja hyväntahtoista huumoria ja hurmaa kerronnallaan. Helposti lähestyttävän äänikirjasarjan jokainen osa kestää kuunneltuna noin 15 minuuttia.

Tarinan keskiöön nousevat Torttu ja ja hänen pikkuveljensä Api, jotka asuvat Aapelinkatu 8:ssa Ä-rapussa. Kerrostalon pihalla on mahtava kiipeilypuu, ja sen onkalossa elelee kesyrusakko Pisama. Heti kesäloman alussa tapahtuu jotain hurjaa: pihalta löytyy kuolleita lintuja. Api ja Torttu selvittävät lintuarvoitusta yhdessä leppoisan Miikka Maastojalan ja näpsäkän Ziri-tytön kanssa. Karhumuori kiukustuu nurmikolla kävelystä, ja pihalle ilmestyy myös kravattihemmo.

Jopa kärttyisän Karhumuorin käytökselle saadaan lopulta hyvä syy. Kirjailija Elina Pulli on kirjoittanut sarjan hahmot tarkoituksella keskenään hyvin erilaisiksi.

”Api, jonka on vaikea hillitä tunteitaan, saa tyynyterapiaa. Rauhallisempi Torttu hyppii 64 rappusta yhdellä jalalla ylös asti, koska tahtoo selvitellä ajatuksiaan”, Pulli kuvailee ja jatkaa:

”Lapsella on oikeus olla sellainen kuin on, villikko tai viilipytty. Tai aivan toisenlainen kuin mihin on totuttu. Totta kai pitää opetella käyttäytymään ja kohtelemaan ihmisiä kunnioittavasti, mutta minusta on ärsyttävää, että normaaliuden käsite on meillä niin kapea. Varsinkin lasten kohdalla.”

Pulli toivoo, että sarjan kuuntelijat innostuisivat leikkimään pihalla, leikittelemään kielellä ja iloitsemaan niin omista kuin toistensa vahvuuksista.

Elina Pulli on koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri, ja hän kirjoittaa sekä lapsille että aikuisille. Storytelille Pulli kirjoitti nyt ensimmäistä kertaa.

”Parasta sarjan kirjoittamisessa oli keskittyä tarinaan, kielen ja tapahtumien rytmiin. On ihanaa ajatella, että hyvien lukijoiden lisäksi tarinaan voivat uppoutua myös ne lapset, jotka eivät osaa, jaksa tai pysty itse lukemaan,” Pulli kertoo.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan suoraan kuunneltaviksi. Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen, meri.liukkonen@storytel.com, puh. 050 323 7984

Aapelinkatu 8 -äänikirjasarjan kansikuva

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel on Pohjoismaiden suurin äänikirjapalvelu ja toimii tällä hetkellä jo 13 eri maassa. Suomessa Storytel julkaisee tänä vuonna yhteensä noin 40 Storytel Original -äänikirjasarjaa, joista puolet on kotimaisia ja puolet käännettyjä.

Storytel nimitti Aleksi Pöyryn ja Tuuva Harjanteen kustantamisen ja markkinoinnin avainrooleihin Suomeen11.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Aleksi Pöyry aloittaa Suomen Storytelin kustannuspäällikkönä 25. tammikuuta. Pöyry on työskennellyt kustannusalalla vuodesta 2008 alkaen ja tehnyt yhteistyötä useiden merkittävien kotimaisten kirjailijoiden kanssa. Pöyry siirtyy Storytelille Kustannusosakeyhtiö Otavan kaunokirjallisuuden kustannuspäällikön tehtävästä. – Intohimoinen tavoitteeni on aina ollut, että mahdollisimman monet pääsevät nauttimaan hyvistä tarinoista. Siksi uusi tehtäväni sekä kansainväliseen Storytel-perheeseen liittyminen ovat minulle unelmien täyttymys. Lähden suurella innolla työskentelemään sen eteen, että kuuntelijat ja lukijat löytävät jatkossa entistäkin enemmän ja entistäkin helpommin mukaansatempaavia tarinoita, jotka koskettavat sydänjuuria myöten, saavat nauramaan vedet silmissä ja pitämään penkistä kiinni jännityksestä – elämyksiä, jotka avartavat maailmaa ja rikastuttavat elämää, Aleksi Pöyry sanoo. Storytelin markkinointitiimin johdossa Commercial Managerin roolissa aloittaa 15. helmikuuta Tuuva Ha

Mari Wärristä Storytelin Pohjoismaiden sisältöstrategiajohtaja20.10.2020 10:10:00 EESTTiedote

Storytel on nimittänyt Mari Wärrin uuteen pohjoismaiseen sisältöstrategiajohtajan rooliin 9. marraskuuta 2020 alkaen. Täysin uudessa Head of Nordic Content Strategy -roolissa Wärri keskittyy Storytelin pohjoismaisen sisältöstrategian kehittämiseen, pohjoismaisten kustantajien kanssa tehtävän yhteistyön syventämiseen sekä Storytelin oman kustantamisen, tuotannon ja sisällönhankinnan yhteistoiminnan tiivistämiseen. Wärrin esimiehenä toimii Storytelin Chief Content Strategy Officer Helena Gustafsson. Storytelin Suomen maajohtajana jatkaa Claus Wamsler-Nielsen.