Storytel nimitti Aleksi Pöyryn ja Tuuva Harjanteen kustantamisen ja markkinoinnin avainrooleihin Suomeen

Aleksi Pöyry ja Tuuva Harjanne

Aleksi Pöyry aloittaa Suomen Storytelin kustannuspäällikkönä 25. tammikuuta. Pöyry on työskennellyt kustannusalalla vuodesta 2008 alkaen ja tehnyt yhteistyötä useiden merkittävien kotimaisten kirjailijoiden kanssa. Pöyry siirtyy Storytelille Kustannusosakeyhtiö Otavan kaunokirjallisuuden kustannuspäällikön tehtävästä.

– Intohimoinen tavoitteeni on aina ollut, että mahdollisimman monet pääsevät nauttimaan hyvistä tarinoista. Siksi uusi tehtäväni sekä kansainväliseen Storytel-perheeseen liittyminen ovat minulle unelmien täyttymys. Lähden suurella innolla työskentelemään sen eteen, että kuuntelijat ja lukijat löytävät jatkossa entistäkin enemmän ja entistäkin helpommin mukaansatempaavia tarinoita, jotka koskettavat sydänjuuria myöten, saavat nauramaan vedet silmissä ja pitämään penkistä kiinni jännityksestä – elämyksiä, jotka avartavat maailmaa ja rikastuttavat elämää, Aleksi Pöyry sanoo.

Storytelin markkinointitiimin johdossa Commercial Managerin roolissa aloittaa 15. helmikuuta Tuuva Harjanne. Harjanteella on usean vuoden kokemus monipuolisista markkinoinnin asiantuntija- ja johtotehtävistä muun muassa Discovery Finlandilla ja mediakonserni MTV:llä. Viimeisimmäksi Harjanne on työskennellyt Discovery Finlandilla Head of Marketing -roolissa, jossa hän vastasi TV5:n, Kutosen, TLC:n ja Friin, sekä Discoveryn maksukanavien markkinoinnista, brändistä ja markkinointitiimin vetämisestä.

– Olen Storytelin aktiivinen käyttäjä, ja palvelu on tehnyt minusta aktiivisen lukijan uudelleen vuosien tauon jälkeen. Olen äärimmäisen innoissani saadessani ryhtyä kehittämään Storytelin strategiaa ja kaupallisia toimintoja Suomessa osana paikallista tiimiä ja globaalia yritystä. Näen Storytelissä valtavasti potentiaalia, enkä malta odottaa että yhä useammat suomalaiset saavat tarinat osaksi arkeaan. Tarinat inspiroivat ja tekevät meistä luovempia ja empaattisempia, ja se, jos mikään luo todellista arvoa käyttäjälle, Tuuva Harjanne kertoo.

Tuuva ja Aleksi suhtautuvat hyviin tarinoihin aidolla intohimolla ja heidän vankka kokemuksensa ja ammattitaitonsa auttavat Storyteliä nousemaan täysin uudelle tasolle Suomessa. Aleksi on kokenut kustantaja, jolla on vahvoja näyttöjä työstään Suomen markkinalla. Hänellä on näkemystä digitaalisuuden mukanaan tuomista mahdollisuuksista sekä siitä, kuinka parhaat projektit ja sisällöt löydetään asiakaslähtöisesti. Tuuvalla on vahva kaupallinen, strateginen ja asiakaslähtöinen ajattelutapa sekä runsaasti kokemusta esimiestehtävistä media-alalta, minkä vuoksi hän on täydellinen valinta tehtävään. Odotan innolla pääseväni työskentelemään tiiviisti kummankin kanssa, Storytelin Suomen ja Tanskan maajohtaja Claus Wamsler-Nielsen iloitsee.

Lisätietoa:
Claus Wamsler-Nielsen, maajohtaja
claus.nielsen@storytel.com

Aleksi Pöyry ja Tuuva Harjanne

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 300 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjoja, äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä yli 20 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Mari Wärristä Storytelin Pohjoismaiden sisältöstrategiajohtaja20.10.2020 10:10:00 EESTTiedote

Storytel on nimittänyt Mari Wärrin uuteen pohjoismaiseen sisältöstrategiajohtajan rooliin 9. marraskuuta 2020 alkaen. Täysin uudessa Head of Nordic Content Strategy -roolissa Wärri keskittyy Storytelin pohjoismaisen sisältöstrategian kehittämiseen, pohjoismaisten kustantajien kanssa tehtävän yhteistyön syventämiseen sekä Storytelin oman kustantamisen, tuotannon ja sisällönhankinnan yhteistoiminnan tiivistämiseen. Wärrin esimiehenä toimii Storytelin Chief Content Strategy Officer Helena Gustafsson. Storytelin Suomen maajohtajana jatkaa Claus Wamsler-Nielsen.