Sunborn Catering ottaa vastuulleen Helsingin Kulttuuritalon ravintolapalvelut

Sunborn Catering laajentaa toimintaansa Helsinkiin ja aloittaa historiallisen Kulttuuritalon catering-kumppanina vuoden 2015 alusta alkaen.

Turkulainen Sunborn Catering aloittaa Kulttuuritalon catering-kumppanina ensi vuoden alussa.
Turkulainen Sunborn Catering ja Helsingin Kulttuuritalo ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jolla Sunborn Catering ottaa vastuulleen kaikki Kulttuuritalon catering- ja ravintolapalvelut ensi vuoden alussa.

Sunborn Catering on kokenut ravintola-alan toimija Varsinais-Suomessa. Turussa yritys vastaa tapahtumakeskus Logomon catering-palveluista. Logomossa sijaitsee myös Sunborn Cateringin pyörittämä lounas-, brunssi- ja tapahtumaravintola Logomo Kitchen. Lisäksi yritys vastaa parhaillaan Turun Kaupunginteatterin tarjoiluista. Helsingin Kulttuuritalon myötä Sunborn Catering vahvistaa asemaansa yhtenä Suomen suurimmista catering-yrityksistä.

Sunborn Catering on tunnettu myös erilaisten konserttien ja yleisötapahtumien järjestäjänä sekä suurten tapahtumien catering-palvelujen tuottajana - näistä tunnetuin lienee The Voice of Finland -ohjelman livelähetykset. Lisäksi Sunborn Catering on vastannut viimeiset kymmenen vuotta legendaarisen Naantalin Kaivohuoneen viihde- ja ravintolatoiminnoista. Apuna tapahtumatuotannossa on ollut muun muassa Sunborn Cateringin yhteistyökumppani Live Nation.

- Olemme innoisamme mahdollisuudesta laajentua Helsinkiin. Suunnitelmana on, että Sunborn Catering tarjoaa Kultturitalon asiakkaille korkealaatuista catering-palvelua, mutta järjestää aktiivisesti myös itse tapahtumia Kulttuuritalolla. Apunamme tapahtumatuotannossa ja Kulttuuritalon ohjelmiston kehittämisessä toimii yhteistyökumppanimme Live Nation.Otamme vastuullemme myös Ravintola Kultti Cafen toiminnan, jossa pyrimme päivittämään ravintolan konseptin ja tuotevalikoiman. Olemme aloittamassa myös viikonloppubrunssit, kertoo Sunborn Cateringin operatiivinen johtaja Juha Leinonen.

Kulttuuritalo on monipuolinen konserttien, kokousten, seminaarien, yritystapahtumien ja juhlien talo. Vuonna 2013 valmistuneen peruskorjauksen jälkeen toiminta laajentui myös kokoussektorille, kun kulttuuritalon uudet 10–150 hengen kokoustilat avattiin käyttöön.

- Me Kulttuuritalolla odotamme innolla alkavaa yhteistyötä Sunborn Cateringin kanssa. Uskomme, että uuden yhteistyökumppanin myötä toiminta kasvaa ja monipuolistuu entisestään parantaen samalla palvelua, toteaa Kulttuuritalon toiminnanjohtaja Minna Nyman.

Juha Leinosen mukaan laajeneminen pääkaupunkiseudulle on hieno mahdollisuus varsinaissuomalaiselle yritykselle.

- Kulttuuritalon myötä, tulemme tarjoamaan palveluitamme laajalti Helsingin alueella kaikenlaisiin ja kokoisiin tapahtumiin. Catering-puolella on parhaillaan vetoa, sillä yritykset ovat alkaneet yhä enemmän järjestää juhlia omissa tiloissaan, mutta tilaavat edelleen tarjoilut ulkopuolelta.

- Kulttuuritalo on legendaarinen paikka, jossa ovat esiintyneet monet tähdet Jimi Hendrixistä Lady Gagaan. Yhteistyö ehdottomasti vahvistaa Sunborn Cateringin toimintaa ja mahdollistaa myös uusien työntekijöiden palkkaamiseen yritykseen. Kulttuuritalo on suojelukohde ja toimintaa tullaan harjoittamaan tiiviissä yhteistyössä Museoviraston kanssa, Leinonen tähdentää.

Kulttuuritalo on historiallinen kulttuuri-, tapahtuma- ja kongressikeskus Helsingin Alppiharjussa. Alvar Aallon 1950-luvulla suunnittelema upea rakennus tarjoaa erinomaiset puitteet erilaisille tapahtumille sekä kokouksille. Yli 1400-paikkainen Aalto-sali on yksi Suomen kysytyimpiä konserttisaleja. Vuosittain Kulttuuritalossa järjestetään lukuisia konsertti- tai muita yleisötapahtumia sekä kokouksia, yritystilaisuuksia ja juhlia. Kulttuuritalon peruskorjaus valmistui vuonna 2013.

on osa Sunborn-konsernia, johon Suomessa kuuluvat muun muassa Naantalin Kylpylä sekä kansainvälisen tason ravintolat Pinella ja Chaîne des Rôtisseurs –kilvillä palkittu Le Soleil. Sunborn Catering vastaa Turussa tapahtumakeskus Logomon catering-palveluista. Logomossa sijaitsee myös Sunborn Cateringin pääkeittiö sekä lounas-, brunssi-, tapahtumaravintola Logomo Kitchen. Sunborn Catering on vastannut viimeiset kymmenen vuotta legendaarisen Naantalin Kaivohuoneen viihde- ja ravintolatoiminnoista.

Minna Nyman

Kulttuuritalo
p. 041 52 70 872
minna.nyman@kulttuuritalo.fi

Operatiivinen johtaja
p. 044 55 66 108

Sunborn Catering on Turussa tapahtumakeskus Logomon catering-kumppani.
Sunborn Catering on kokenut konserttien ja yleisötapahtumien järjestäjä.
Sunborn Cateringin pyörittää Turun Logomossa tyylikästä lounas-, brunssi- ja tapahtumaravintola Logomo Kitcheniä.

Sunborn Catering Oy on turkulainen ravintola-, tapahtuma- ja catering-alan yritys ja osa Sunborn-konsernia, johon Suomessa kuuluvat muun muassa Naantalin Kylpylä, Ruissalon Kylpylä sekä ravintola Pinella. Turun Logomossa sijaitsee Sunborn Cateringin pääkeittiö sekä lounas-, brunssi-, ja tapahtumaravintola Logomo Kitchen ja uudenlainen kohtaamis- ja keikkapaikka Teatro. Lisäksi yritys vastaa Musiikkiteatteri Kapsäkin sekä Vermon raviradan ravintola- ja cateringpalveluista ja on jo yli kymmenen vuoden ajan luotsannut legendaarisen Naantalin Kaivohuoneen viihde- ja ravintolatoimintoja. Osana yritystä toimii myös Sunborn Live, joka tuottaa vuosittain kymmeniä livetapahtumia eri toimipisteisiin. Uusimpana aluevaltauksena yritys on ottanut vetovastuun koko Helsingin Kulttuuritalon toiminnasta keväällä 2018.