Suomeen on perustettu uudenlainen musiikkiyhtiö

Hiljattain Rovaniemelle perustettu, Helsingissäkin toimipisteen omaava Jademagia Music Oy on laaja-alainen musiikkiyhtiö. Sen konseptissa yhdistyvät uudella tavalla inhimillinen näkökulma viihdeteollisuuden perinteisesti koviksikin miellettyjä toimintamalleja vasten.

Jademagia Music Oy:n toimitusjohtaja Annika Tello yhdistää työssään kolmen ammattinsa tuomia elementtejä. Kuva: Jaakko Tastula

Jademagia Music Oy:n perustaja Annika Tello yhdistää työssään kolmen ammattinsa tuomia elementtejä: sosionomin työn tuoman ihmisen kohtaamisen taidon musiikintekijän ja musiikkimanagerin töistään saamaansa alan substanssiosaamiseen. ”Koska musiikin ytimessä on jokaisen ikioma persoona, jokaisen henkilökohtaiset elämäntarinat ja sisimmästä kumpuava luovuus, kauttamme pulpahtelee esille persoonallisia, rohkeasti omanlaisiaan artisteja, jotka aiemmin eivät ole päässeet muiden musiikkiyhtiöiden kautta lainkaan eteenpäin. Meillä yksilö on kaiken keskiössä”, Tello kertoo. ”Kokonaisuutta, jossa yhdistyvät yksilölähtöiset valmennukset, laulu- ja tekstituotannot sekä musiikkialan verkostot, ei ole aiemmin Suomessa ollut tarjolla muuta kuin harvoille major-levytyssopparin tehneille artisteille – ja silloinkin vain suuren levy-yhtiön muottiin rakentamisen ehdoilla.”

Yhtiö tarjoaa palveluitaan niin kuluttajille kuin myös musiikkialan muille ammattitoimijoille, kuten tuottajille, studioille, levy-yhtiöille, kustantamoille ja tuotantoyhtiöille. Sen palveluihin kuuluvat aina räätälöidyt musiikkialan ammattilaispalvelut kuten luova biisituotanto, valmennukset, managerointi ja managerikonsultaatio sekä kustannus- ja julkaisutoiminta.

Toiminnan runkona on Tellon kehittämä kokonaisvaltainen Four Elements ® -valmennusmenetelmä, joka koostuu neljästä osa-alueesta: ”Maa / Ihminen”, ”Vesi / Kehitys”, ”Ilma / Luovat teokset” sekä ”Tuli / Toiminta”.

Jademagia Music Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Annika Tello on tehnyt noin 30 julkaistua sanoitusta/sävellystä muun muassa Universal Musicin, Warner Musicin ja Sony Musicin artisteille. Tello on toiminut muun muassa Stina Girsin, Sampsa Astalan, Susanna Heikin, Antti Railion ja 6G:n taustalla. Tello on koulutukseltaan Sosionomi AMK (Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia) sekä Musiikkimanageri (Arcada; liiketalouden ja kulttuurituotannon erikoistumiskoulutus). Hänellä on myös Yrittäjän ammattitutkinto sekä Lauluntekijän tutkinto HEO:sta

Quinyx ainoana Suomessa toimivana yrityksenä Gartnerin raportteihin10.9.2018 08:00:00 EESTTiedote

Quinyx, työvoimanhallinnan markkinajohtaja, on valittu mukaan arvostetun Gartnerin julkaisuihin, 2018 Market Guide for Retail Workforce Management Applications- ja 2018 Market Guide for Workforce Management Applications -raportteihin. Gartner on maailmanlaajuinen tutkimus- ja konsultointiyhtiö, joka tarjoaa yritysmaailman tietoa ja näkemystä. Quinyx on ainoa Suomessa toimiva työvuorosuunnittelu- ja ajanhallintaohjelmisto, joka on valittu mukaan Gartnerin listaukseen.

Maailman ensimmäisellä lapuankielisellä verkkokaupalla kohti markkinajohtajuutta31.8.2018 09:30:00 EESTTiedote

"Vihiroonki parkettilaattia, joka ei nataja!" - pohjanmaalaisen Lapua Floors Oy:n verkkokauppa on avannut lapuankielisen versionsa. Yritys on Pohjoismaiden ensimmäinen parkettilattiavalmistaja, joka sävyttää tammiparketin uuden LED-öljyvahateknologian avulla. Kuluttajille suunnatun verkkokaupan lisäksi yritys tuo tuotteensa kattavasti jälleenmyyntiin ympäri Suomen, kerralla noin 250 myymälään. Tänä vuonna perustettu yhtiö myy tuotteitaan myös kansainvälisillä markkinoilla.