Suomen ensimmäinen ARKET-myymälä avautuu Kämp Galleriaan Helsinkiin

Pohjoismainen muoti- ja lifestyle-brändi ARKET avaa Suomen lippulaivamyymälänsä Kämp Galleriaan Helsingin ydinkeskustaan loppuvuonna 2022. Myymälä tulee Aleksanterinkadun ja Mikonkadun kulmakiinteistön täysin uudistettuun liiketilaan.

Tukholmasta lähtöisin oleva ARKET on perustettu tarjoamaan kuluttajille kestäviä valintoja ja arkea kaunistavia inspiraatioita. Valikoimaan kuuluu naisten, miesten ja lasten muotia ja asusteita sekä laadukkaita kodin sisustustuotteita.

Myymälän sisällä toimii myös ARKETin oma kahvila. Sen on kehittänyt arvostettu ruotsalainen keittiömestari Martin Berg. Kahvila valmistaa kasvisannoksia ja kauden leivonnaisia, joissa yhdistyvät luonnolliset maut ja terveelliset raaka-aineet. Tarjolla on laaja valikoima luomuerikoiskahveja, jotka ovat peräisin maailman parhailta kasvualueilta.

”On mahtavaa toivottaa ARKET tervetulleeksi Kämp Galleriaan ja Helsingin keskustaan. Brändiä on odotettu Suomeen pitkään. Konsepti istuu erinomaisesti keskuksen pohjoismaisen muodin ja designin tarjontaan. ARKET täydentää Mikonkadun puolella korkeatasoisten muotiliikkeiden sarjaa sijoittuen Filippa K:n, Nomen Nescion ja Marimekon naapuriin”, sanoo Kämp Gallerian kauppakeskuspäällikkö Tanja Pasanen.

ARKETin lippulaivamyymälä tulee Väinämöisen linnana tunnettuun jugend-rakennukseen, jonka Kalevala-aiheinen julkisivu on yksi Helsingin tunnetuimpia. ARKETin tilat jatkuvat myös sisäpihalle, johon toteutetaan täysin uutta, korkeaa ja arkkitehtonisesti näyttävää myymälätilaa.

H&M-konserniin kuuluva ARKET avasi ensimmäiset liikkeensä vuonna 2017 Lontoon Regent Streetille ja verkkoon osoitteeseen arket.com. Nyt brändillä on 24 myymälää Euroopassa, Kiinassa ja Koreassa. Verkossa ARKETin tuotteita toimitetaan yli 70 maahan.

Kämp Galleriaan avattava lippulaivaliike on osa ARKETin laajentumisstrategiaa ja ensimmäinen fyysinen myymälä Suomessa.

Lisätiedot:

Tanja Pasanen
Business and Marketing Manager, Kämp Galleria
tanja.pasanen@realidea.fi

Kauppakeskus Kämp Galleria tarjoaa houkuttelevan valikoiman pohjoismaista ja kansainvälistä designia ja muotia Helsingin ydinkeskustassa. Laadukkaat ja uniikit brändit sekä henkilökohtainen palvelu ovat Kämp Gallerian kulmakiviä, korkealuokkaisia ravintola- ja kauneuspalveluja sekä kulttuuria unohtamatta. Kämp Gallerian omistaa Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, ja sen kaupallisena managerina toimii Realidea Oy. kampgalleria.com

Realidea Oy on vuonna 2018 perustettu riippumaton suomalainen kiinteistöalan asiantuntijayritys. Tarjoamme kiinteistö-, hanke- ja konseptikehityspalveluita sekä vuokraustoiminnan ja kauppakeskusjohtamisen ratkaisuja. Palvelemme kotimaisia ja ulkomaisia kiinteistöjen omistajia, sijoittajia ja liiketilavuokralaisia sekä kuntia kautta maan. Vastaamme Sellon (Espoo), Mall of Triplan (Helsinki), Kämp Gallerian (Helsinki), Ristikon (Helsinki), Karusellin (Kerava) ja Plazan (Salo) kauppakeskusjohtamisesta. realidea.fi