Suomen Kuntajohtajat ry:n hallitus valittiin

Suomen Kuntajohtajat ry:n vuosikokous valitsi Vantaalla 11.8.2017 yhdistykselle uuden hallituksen vuodelle 2018. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Lempäälän kunnanjohtaja Heidi Rämö ja varapuheenjohtajaksi Joensuun kaupunginjohtaja Kari Karjalainen.

Kuntaliitto tiedottaa
11.8.2017
Julkaistavissa heti

Suomen Kuntajohtajat ry:n hallitus valittiin

Hallituksen jäsenet (henkilökohtainen varajäsen suluissa)

Gun Kapténs, Luoto

Yhdistyksen varapuheenjohtaja Kari Karjalainen, p. 0400 827 357
Yhdistyksen sihteeri Raija Heino, Kuntaliitto, p. 050 62 318

09 7711http://www.kunnat.net

Sociala medier allt viktigare kanal för att hålla sig informerad om ärendena i hemkommunen14.9.2017 09:27Tiedote

De sociala medierna som en kanal på vilken invånarna kan följa ärendena i hemkommunen ökar i popularitet, framgår det av Kommunförbundets stora invånarundersökning. För 18–29-åringarna är de sociala medierna vid sidan av lokaltidningen den viktigaste kanalen för att hålla sig informerade om kommunens verksamhet. I den här åldersgruppen uppger 50 procent att de följer antingen sociala medier eller läser lokaltidningen för att hitta information om hemkommunens beslut eller verksamhet.