McDonald's

Suomen McDonald’s tukee lukuintoa ja -taitoa Read Hour -kampanjassa

Jaa

Suomen McDonald’s on mukana Read Hour -kampanjassa, jonka avulla halutaan innostaa suomalaisia lukemaan. Kampanja korostaa lukemisen tärkeyttä ja pysäyttää suomalaiset lukemaan tunniksi 8. syyskuuta kello 14.

Suomalaisnuorten lukutaito on romahtanut samalla kun lukemiseen käytetty aika on puolittunut, mikä näkyy esimerkiksi syrjäytymisenä. Read Hour -kampanja innostaa suomalaisia lukemaan ja korostaa lukemisen merkitystä. Suomen McDonald’s haluaa edistää lasten ja nuorten lukutaitoa ja kiinnostusta kirjoja kohtaan ja on mukana Read Hour -kampanjassa nyt toista kertaa.

”Haluamme omalta osaltamme edistää lasten lukemista ja kiinnostusta kirjoja kohtaan sekä tukea lapsiperheiden yhteisiä lukuhetkiä. Koska haluamme vahvistaa lasten lukuintoa ja antaa oman panoksemme työhön lukutaidon ylläpitämiseksi, voi asiakas valita kaikissa Suomen McDonald’s-ravintoloissa jokaiseen Happy Meal -lastenateriaan kirjan. Lisäksi olemme tukeneet myös opetus- ja kulttuuriministeriön asettaman Lukutaitofoorumin myötä syntynyttä Lukuliikettä”, kertoo McDonald’sin viestintäjohtaja Heli Ryhänen.

Read Hour -kampanja-aika on 31.8.–8.9. Kampanja huipentuu YK:n kansainvälisenä lukutaitopäivänä tiistaina 8. syyskuuta, kun koko Suomi pysäytetään lukemaan tunniksi kello 14. Viime vuoden tapaan kampanjan suojelijana toimii presidentti Sauli Niinistö. Kampanjan toteuttaa Lasten ja nuorten säätiö.

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

McDonald's
Paciuksenkatu 29
00270 Helsinki

http://www.mcdonalds.fi

McDonald’s

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 66 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 205,8 M€ vuonna 2019. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 7 %. Ravintoloista 55 eli noin 83 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 11. 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta McDonald's

Happy Meal -linnunpöntöt tarjoavat turvaa yli 1400:lle lintuperheelle11.8.2020 10:00:00 EESTTiedote

McDonald’s käynnistää 13. elokuuta yhdessä BirdLife Suomen kanssa kolopesijöiden suojelua tukevan kampanjan. McDonald’s jakaa Happy Meal -aterian ostajille yli 1 400 itsekoottavaa Happy Meal -linnunpönttöä ja tukee lisäksi lintujen suojelua lahjoittamalla BirdLife Suomelle 10 000 euroa. Linnunpöntöt ovat jaossa lauantaina 26. syyskuuta jokaisessa Suomen McDonald’s-ravintolassa 20 ensimmäiselle Happy Meal -aterian ostajalle.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme