McDonald'sMcDonald's

Suurteholaturit palvelevat sähköautoilijoita Kirkkonummen ja Kaivokselan McDonald’seilla

Kirkkonummen ja Vantaan Kaivokselan Mäkkäreillä voi nyt ladata sähköautonsa samalla kun ruokailee ravintolassa.

Kirkkonummen ja Kaivokselan McDonald’s-ravintoloiden pysäköintialueilla on otettu käyttöön sähköautoilijoita palvelevat Rechargen suurteholatauslaitteistot. Kyseessä on Alpitronicin 300 kW Hypercharger-latausasemat, jotka mahdollistavat kahden auton samanaikaisen lataamisen. Latauksen voi käynnistää muun muassa Fortum Charge & Drive- tai EasyPark-sovelluksilla ja RFID-tunnisteella sekä jäsenyysvapaasti QR-koodia käyttämällä.

”Sähköautoilijoille on tärkeää saada tehokasta latausta mahdollisimman vaivattomasti reittinsä varrelta. Haluamme vastata asiakkaidemme kysyntään myös tällä tavoin”, sanoo Kirkkonummen McDonald’s-yrittäjä Hannu Siitarinen.

Sähköautojen latauspisteitä löytyy jo 27 McDonald’s-ravintolan yhteydestä. Niitä on Kirkkonummen ja Kaivokselan lisäksi Helsingin Ala-Tikkurilan, Joensuun, Järvenpään, Oulun Kaakkurin, Tampereen Kaukajärven, Espoon Kauniaistentien, Kempeleen, Helsingin Kivikon, Lahden Launeen, Kuopion Matkuksen, Mikkelin, Nokian, Pirkkalan, Porin, Helsingin Pukinmäen, Rauman, Salon, Seinäjoen, Turun Skanssin, Espoon Suomenojan, Vantaan Tammiston, Tornion, Jyväskylän Tourulan, Tuusulan ja Vantaan Variston ravintoloiden pysäköintipaikoilta.

”On hienoa, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme edelläkävijänä tälläkin tavoin. Myös kolmen muun McDonald’s-ravintolani yhteydessä on latauspisteet”, sanoo Kaivokselan McDonald’s-yrittäjä Marko Saurén.

Latauspisteet ovat yksi esimerkki McDonald’sin vastuullisuusteoista, joista se viestii parhaillaan yhdemmäisyys-kampanjassaan.

McDonald’s-yrittäjä Marko Saurén, puh. 040 560 7568, marko sauren (at) fi.mcd.com

McDonald’s-yrittäjä Hannu Siitarinen, puh. 040 569 5555, hannu.siitarinen (at) fi.mcd.com

Rechargen Business Development Manager Keijo Rouvali, puh. 0400 61 62 52, keijo.rouvali (at) rechargeinfra.com

Kaivokselan McDonald'sin sähköauton lataustolppa.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 72 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 243 M€ vuonna 2021. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 11 %. Ravintoloista 54 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.

Recharge

Recharge on sähköisen liikenteen edelläkävijä, joka on operoinut julkista latauspisteverkostoa 2011 lähtien Fortum Charge & Drive brändin alla. Recharge on Pohjoismaiden johtava operaattori, omistaen yli 1 500 julkista latauslaitetta sekä operoiden lisäksi yli tuhatta latauslaitetta Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Rechargen latauspisteverkosto käsittää yhteensä yli 3 300 latauspistettä, sisältäen merkittävän määrän pika- ja suurteholatureita. Pohjoismaat ovat maailman kehittyneimpiä sekä johtavia sähköautomarkkinoita. Recharge tukee päästöttömään täyssähköautoiluun siirtymistä tarjoamalla luotettavia ja helppokäyttöisiä latauspalveluita suosittujen toimipaikkojen yhteydessä. Rechargen omistaa Infracapital, kansainväliseen sijoitusyhtiöön M&G:hen kuuluva infrastruktuurirahasto. M&G Oyj, joka on yksi Ison-Britannian suurimmista sijoitusyhtiöistä, on listattu Lontoon pörssiin FTSE 100 -yrityksenä.